Σκηνικό: Γραφείο διευθυντή προγράμματος καναλιού.Η πόρτα του για την ακρίβεια, γιατί για να μπεις σ΄αυτό το γραφείο πρέπει να έχεις τρία αρχίδια αν είσαι άντρας, και δυο μουνιά αν είσαι γυναίκα. Και να τα δίνεις όλα.
Έξω από το γραφείο, απόλυτη ησυχία.
Αναρωτιέσαι αν ο πούστης είναι μέσα και δουλεύει, ή λείπει διακοπές.
Συνήθως λείπει διακοπές, γαμάει, ή σκέφτεται τη γελοιωδέστερη μαλακία που μπορεί να εντάξει στο πρόγραμμα του καναλιού.
Αναρωτιέσαι αν ο πούστης είναι μέσα και δουλεύει, ή λείπει διακοπές.
Συνήθως λείπει διακοπές, γαμάει, ή σκέφτεται τη γελοιωδέστερη μαλακία που μπορεί να εντάξει στο πρόγραμμα του καναλιού.
Έξω από την πόρτα του γραφείου, υπάρχει άλλο γραφείο.Οι τοίχοι άδειοι, τζάμι από τη μια μεριά και στη γωνία ένα μίνιμαλ έπιπλο με λαπ τοπ, τηλέφωνο και τίποτε άλλο.
Αν κάθεται κάποιος στην καρέκλα του, συνήθως ατενίζει τη λεωφόρο από το τζάμι, ή μιλάει χαμηλόφωνα στο τηλέφωνο με τη Σμαράγδα Καρύδη.
Όσο πιο χαμηλά, τόσο πιο καλά.
Η Καρύδη δεν τον ακούει, καλύτερα όμως γιατί ξέρει πως της λέει μαλακίες.
Κυρίες και κύριοι, ο σύμβουλος του διευθυντή προγράμματος.Απόφοιτος της ΣΒΙΕ, ή αποτυχημένος σκηνοθέτης, ή απλώς ένα παπάρι.
Πέρα από την πόρτα αυτού του γραφείου, άπειρες άλλες πόρτες που οδηγούν στον χώρο του β΄συμβούλου, δηλαδή του συμβούλου του συμβούλου διευθυντή προγράμματος, στα γραφεία των readers, δηλαδή αυτών που διαβάζουν τις προτάσεις δημιουργών που έρχονται στο κανάλι -συνήθως σενάρια- και είτε τις απορρίπτουν, είτε τις εισηγούνται στον σύμβουλο του συμβούλου που τις εισηγείται στον σύμβουλο του διευθυντή προγράμματος, που τις παίρνει και δεν τις διαβάζει, γιατί και να το κάνει, δεν θα καταλάβει μια.
Αν κάθεται κάποιος στην καρέκλα του, συνήθως ατενίζει τη λεωφόρο από το τζάμι, ή μιλάει χαμηλόφωνα στο τηλέφωνο με τη Σμαράγδα Καρύδη.
Όσο πιο χαμηλά, τόσο πιο καλά.
Η Καρύδη δεν τον ακούει, καλύτερα όμως γιατί ξέρει πως της λέει μαλακίες.
Κυρίες και κύριοι, ο σύμβουλος του διευθυντή προγράμματος.Απόφοιτος της ΣΒΙΕ, ή αποτυχημένος σκηνοθέτης, ή απλώς ένα παπάρι.
Πέρα από την πόρτα αυτού του γραφείου, άπειρες άλλες πόρτες που οδηγούν στον χώρο του β΄συμβούλου, δηλαδή του συμβούλου του συμβούλου διευθυντή προγράμματος, στα γραφεία των readers, δηλαδή αυτών που διαβάζουν τις προτάσεις δημιουργών που έρχονται στο κανάλι -συνήθως σενάρια- και είτε τις απορρίπτουν, είτε τις εισηγούνται στον σύμβουλο του συμβούλου που τις εισηγείται στον σύμβουλο του διευθυντή προγράμματος, που τις παίρνει και δεν τις διαβάζει, γιατί και να το κάνει, δεν θα καταλάβει μια.
Εδώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή: τις διαβάσει δεν τις διαβάσει, δεν έχει σημασία.Ας δούμε τη σκηνή backword για να γίνει κατανοητό αυτό.Γραφεία readers.Η Πένη η reader που είναι ανιψιά του Ρήγα (ας πούμε) με σπουδές μόδας, και ονειρεύεται να γίνει σεναριογράφος, ο Κώστας ο reader βαφτισιμιός παρουσιαστή δελτίου ειδήσεων με σπουδές στην ΑΣΟΕ, η Τέα η reader πρώην γκόμενα του σύμβουλου του συμβούλου, και με πτυχίο Δραματικής σχολής, πρέπει να μελετήσουν τα σενάρια που φτάνουν σχεδόν καθημερινά στο γραφείο τους, και να τα αξιολογήσουν.
Συνήθως διαβάζουν τον τίτλο, μιλάνε μετά στο τηλέφωνο, κάνουν όνειρα για το μέλλον τους και στις 6 σχολάνε.
Επειδή όμως πρέπει να προτείνουν κάτι στον σύμβουλο του συμβούλου, φτερνίζονται, λένε έναν αριθμό, βρίσκουν σε ποιο γράμμα αντιστοιχεί, και διαλέγουν το σενάριο που έχει υπογραφή κάποιο όνομα που αρχίζει από αυτό το γράμμα.Γραφείο συμβούλου του συμβούλου.Ο σύμβουλος του συμβούλου θα πάρει τα σενάρια που θα του προτείνουν και θα τα κάνει σαίτες.
Όχι λόγω του τρόπου που επιλέχτηκαν, αλλά γιατί τα "καλά" τα έχει πάρει ήδη με email κατευθείαν από τους σεναριογράφους που τα πίνουν/γαμιούνται/μαστουριάζουν μαζί του το βράδυ, ή έχουν βύσμα τον διευθυντή προγράμματος, ή έχουν τον κώλο μπροστά.
Συνήθως διαβάζουν τον τίτλο, μιλάνε μετά στο τηλέφωνο, κάνουν όνειρα για το μέλλον τους και στις 6 σχολάνε.
Επειδή όμως πρέπει να προτείνουν κάτι στον σύμβουλο του συμβούλου, φτερνίζονται, λένε έναν αριθμό, βρίσκουν σε ποιο γράμμα αντιστοιχεί, και διαλέγουν το σενάριο που έχει υπογραφή κάποιο όνομα που αρχίζει από αυτό το γράμμα.Γραφείο συμβούλου του συμβούλου.Ο σύμβουλος του συμβούλου θα πάρει τα σενάρια που θα του προτείνουν και θα τα κάνει σαίτες.
Όχι λόγω του τρόπου που επιλέχτηκαν, αλλά γιατί τα "καλά" τα έχει πάρει ήδη με email κατευθείαν από τους σεναριογράφους που τα πίνουν/γαμιούνται/μαστουριάζουν μαζί του το βράδυ, ή έχουν βύσμα τον διευθυντή προγράμματος, ή έχουν τον κώλο μπροστά.
Καμιά φορά, για τα στραβά τα μάτια ο σύμβουλος του συμβούλου, επιλέγει έναν άσχετο στον χώρο σεναριογράφο, και τον πιλαλάει κανά δυο χρόνια, μέχρι λέει να τον μάθει να γράφει καλά.
Μόλις τον κάνει να ξεχάσει κι αυτά που ξέρει, αρχίζουν τα γυρίσματα, προβάλλεται η σειρά, πάει άπατη, οπότε ο σύμβουλος συνεχίζει να παίρνει δουλειές από τα κολλητάρια, που ναι μεν κι εκείνων οι δουλειές πηγαίνουν άπατες, αλλά να' ναι καλά οι μέτοχοι του καναλιού, που κατά έναν περίεργο τρόπο, ενώ είναι καρχαρίες στις άλλες επιχειρήσεις τους, στη συγκεκριμένη δουλειά γίνονται σπάροι με φουρό.
Από τις ελάχιστες φορές που ένας άσχετος σεναριογράφος αντί να ξεπλύνει το όνομα των τσιμπουκοπαρέων, κατάφερε να το αμαυρώσει με το ταλέντο του, είναι ο Γιώργος Καπουτζίδης.
Τρία χρόνια τον "μάθαιναν" να γράφει, κι όταν τελικά γύρισαν τις "Σαββατογεννημένες" τους γάμησε τα ράμματα με την επιτυχία που έκανε.
Μόλις τον κάνει να ξεχάσει κι αυτά που ξέρει, αρχίζουν τα γυρίσματα, προβάλλεται η σειρά, πάει άπατη, οπότε ο σύμβουλος συνεχίζει να παίρνει δουλειές από τα κολλητάρια, που ναι μεν κι εκείνων οι δουλειές πηγαίνουν άπατες, αλλά να' ναι καλά οι μέτοχοι του καναλιού, που κατά έναν περίεργο τρόπο, ενώ είναι καρχαρίες στις άλλες επιχειρήσεις τους, στη συγκεκριμένη δουλειά γίνονται σπάροι με φουρό.
Από τις ελάχιστες φορές που ένας άσχετος σεναριογράφος αντί να ξεπλύνει το όνομα των τσιμπουκοπαρέων, κατάφερε να το αμαυρώσει με το ταλέντο του, είναι ο Γιώργος Καπουτζίδης.
Τρία χρόνια τον "μάθαιναν" να γράφει, κι όταν τελικά γύρισαν τις "Σαββατογεννημένες" τους γάμησε τα ράμματα με την επιτυχία που έκανε.
Αλλά αυτές είναι εξαιρέσεις στον ωκεανό της μαλακίας των ζαβών στελεχών της τηλεόρασης.Γραφείο συμβούλου του διευθυντή προγράμματος.Κλείνει το τηλέφωνο με την Καρύδη και ρίχνει μια ματιά στις προτάσεις του συμβούλου του.
Τις εγκρίνει όλες.
Υπάρχει η περίπτωση να απορρίψει μια από αυτές, αν η πρώην γκόμενα του, διευθύντρια παραγωγής ας πούμε, τσακώθηκε με κάποιον από τους σεναριογράφους γιατί κλάνει το γατί, και του στείλει σήμα να τον κόψει.
Σ΄ αυτή τη φάση χρησιμοποιείται ο κακομοίρης μπαλαντέρ-σεναριογράφος που τον σπουδάζανε δυο χρόνια να γράφει, και παγιώνεται ο τρόπος των επιλογών, πάλι ξεκούραστα, πάλι ωραία.Γραφείο διευθυντή προγράμματος.Έφυγε για τις Κάννες, στο ετήσιο ψωνιστήρι τηλεοπτικών προγραμμάτων.
Τις εγκρίνει όλες.
Υπάρχει η περίπτωση να απορρίψει μια από αυτές, αν η πρώην γκόμενα του, διευθύντρια παραγωγής ας πούμε, τσακώθηκε με κάποιον από τους σεναριογράφους γιατί κλάνει το γατί, και του στείλει σήμα να τον κόψει.
Σ΄ αυτή τη φάση χρησιμοποιείται ο κακομοίρης μπαλαντέρ-σεναριογράφος που τον σπουδάζανε δυο χρόνια να γράφει, και παγιώνεται ο τρόπος των επιλογών, πάλι ξεκούραστα, πάλι ωραία.Γραφείο διευθυντή προγράμματος.Έφυγε για τις Κάννες, στο ετήσιο ψωνιστήρι τηλεοπτικών προγραμμάτων.
Επειδή για όλα τα παραπάνω βγήκε βρώμα, τα τελευταία τρία χρόνια οι ζαβοί της τιβί για να θολώσουν τα νερά, κόψανε τα Ελληνικά σενάρια.
"Θα παίρνουμε ξένα" λένε στους μετόχους, "δοκιμασμένα, πετυχημένα, σίγουρα".Και ψωνίζουν σαβούρες Βραζιλιάνικες, Κολομβιανές και Αργεντίνικες, πουλώντας μούρη στους μετόχους πως ανανεώνουν διαρκώς τον τρόπο που δουλεύουν.
Αρχίδια, και είναι να απορείς με κάτι Μπομπολαίους (ας πούμε) και Κυριακούδες (ας πούμε) που στήνουν κώλο σε πούστη.
Γιατί τα ζαβά, πάλι τους δικούς τους βάζουν στα σενάρια.
Τα κολλητάρια τους θα κάνουν τις προσαρμογές των ξένων σειρών στα Ελληνικά.
Κι έρχεσαι εσύ τώρα κουρασμένος από τη δουλειά σου, τρως και βάζεις τηλεόραση να χαλαρώσεις, να ξεχαστείς, να ξεραθείς μετά, σαν τη μπετόβεργα στο γιαπί.Αδύνατον.
Το μόνο που βλέπεται είναι οι διαφημίσεις.
Λιώνεις το τηλεκοντρόλ στο ζάπινγκ και τελικά πάει δώδεκα η ώρα χωρίς να έχεις δει κάτι καλό.
Σε κάποιες σειρές, αν σου κόβει λίγο, το βλέπεις στο μάτι του ηθοποιού:
"Τράβα για ύπνο και συγγνώμη, για τις δόσεις του δανείου μου το κάνω" σου φωνάζει , ενώ υποκρίνεται τον γιατρό που σεναριακά δεν ξέρει πώς ανοίγουν οι ασπιρίνες.
Αν είσαι μαλάκας, την άλλη μέρα ξαναβλέπεις τηλεόραση.
Αν όχι, την πετάς, ή την κάνεις δώρο στην κατάκοιτη, κουφή γιαγιά σου, μέχρι να πέσει η δικτατορία των ζαβών που πουλάνε ακριβά στους διαφημιστές τον υποβιβασμό της νοημοσύνης και της ψυχαγωγίας σου, εξαργυρώνοντας της ψωλής τους τον χαβά.
Υστερόγραφο:Για τις μεσημεριανές εκπομπές, τις Τατιάνες και τις Τζούλιες, πάλι οι ίδιοι ευθύνονται.
Για ότι τις γνωρίζουμε, φταίμε εμείς.
"Θα παίρνουμε ξένα" λένε στους μετόχους, "δοκιμασμένα, πετυχημένα, σίγουρα".Και ψωνίζουν σαβούρες Βραζιλιάνικες, Κολομβιανές και Αργεντίνικες, πουλώντας μούρη στους μετόχους πως ανανεώνουν διαρκώς τον τρόπο που δουλεύουν.
Αρχίδια, και είναι να απορείς με κάτι Μπομπολαίους (ας πούμε) και Κυριακούδες (ας πούμε) που στήνουν κώλο σε πούστη.
Γιατί τα ζαβά, πάλι τους δικούς τους βάζουν στα σενάρια.
Τα κολλητάρια τους θα κάνουν τις προσαρμογές των ξένων σειρών στα Ελληνικά.
Κι έρχεσαι εσύ τώρα κουρασμένος από τη δουλειά σου, τρως και βάζεις τηλεόραση να χαλαρώσεις, να ξεχαστείς, να ξεραθείς μετά, σαν τη μπετόβεργα στο γιαπί.Αδύνατον.
Το μόνο που βλέπεται είναι οι διαφημίσεις.
Λιώνεις το τηλεκοντρόλ στο ζάπινγκ και τελικά πάει δώδεκα η ώρα χωρίς να έχεις δει κάτι καλό.
Σε κάποιες σειρές, αν σου κόβει λίγο, το βλέπεις στο μάτι του ηθοποιού:
"Τράβα για ύπνο και συγγνώμη, για τις δόσεις του δανείου μου το κάνω" σου φωνάζει , ενώ υποκρίνεται τον γιατρό που σεναριακά δεν ξέρει πώς ανοίγουν οι ασπιρίνες.
Αν είσαι μαλάκας, την άλλη μέρα ξαναβλέπεις τηλεόραση.
Αν όχι, την πετάς, ή την κάνεις δώρο στην κατάκοιτη, κουφή γιαγιά σου, μέχρι να πέσει η δικτατορία των ζαβών που πουλάνε ακριβά στους διαφημιστές τον υποβιβασμό της νοημοσύνης και της ψυχαγωγίας σου, εξαργυρώνοντας της ψωλής τους τον χαβά.
Υστερόγραφο:Για τις μεσημεριανές εκπομπές, τις Τατιάνες και τις Τζούλιες, πάλι οι ίδιοι ευθύνονται.
Για ότι τις γνωρίζουμε, φταίμε εμείς.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου