Τετάρτη, 14 Ιανουαρίου 2009

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΤΟ ΠΑ.ΣΟ.Κ

ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ ΓΙΑ ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ. ΠΕΝΤΕ ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.

ΠΡΟΤΑΣΗ Α.ΓΚΕΡΕΚΟΥ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ-ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

«Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελούν προϋπόθεση για την πραγματική ανάπτυξη των νησιών»

Η Βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ Άντζελα Γκερέκου, ως μέλος της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής, συμμετείχε στη συνεδρίαση με θέμα τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιωτικών περιοχών.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, εκπρόσωποι φορέων της Αυτοδιοίκησης, εκπρόσωποι της Ελληνικής Ακτοπλοΐας κ.α.. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η κα Γκερέκου ανέδειξε για άλλη μια φορά την ανάγκη να αναληφθούν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες από το αρμόδιο υπουργείο, ώστε να αναβαθμιστεί η γραμμή Κέρκυρας Ηγουμενίτσας, αλλά και να αντιμετωπιστούν ουσιαστικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Παξοί και τα Διαπόντια νησιά, κυρίως τους χειμερινούς μήνες.
Πιο συγκεκριμένα, η βουλευτής τόνισε για άλλη μια φορά ότι η Κέρκυρα έχει περίπου 120.000 μόνιμους κατοίκους, ενώ δέχεται πλέον του ενός εκατομμυρίου επισκεπτών ανά έτος, επισημαίνοντας έτσι πως επιβάλλεται η διασφάλιση επαρκούς, απρόσκοπτης, σύγχρονης και ταχείας συγκοινωνιακής κάλυψης της Κέρκυρας, με τα μικρότερα νησιά της, τα Νησιά των Ιονίων, αλλά και βέβαια με την Ηπειρωτική Ελλάδα.
Στη συνέχεια, περιέγραψε την υφιστάμενη κατάσταση, δίνοντας ιδιαίτερα έμφαση στο ζήτημα της διαρκούς αποχώρησης από τη γραμμή των πλοίων κλειστού τύπου, ενώ πρότεινε συγκεκριμένες θεσμικές αλλαγές, οι οποίες –μεταξύ άλλων- θα δώσουν ουσιαστικά κίνητρα για την ποιοτική αναβάθμιση και την απρόσκοπτη λειτουργία της γραμμής, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Η βουλευτής, απευθυνόμενη στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, υπενθυμίζοντας του δε τις σχετικές με το ζήτημα ερωτήσεις πού έχει καταθέσει, ανάφερε τα εξής:

«Σύμφωνα με το άρθρο 10 του ΠΔ 177/2000, έχει ζητηθεί από εσάς ή έχει υπάρξει πρόσφατη εισήγηση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για την εκτίμηση των συγκοινωνιακών αναγκών της γραμμής Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας, και αν ναι, τι περιλαμβάνει αυτή η εισήγηση; Προτίθεστε να εξετάσετε τον επαναχαρακτηρισμό της γραμμής Κέρκυρας Ηγουμενίτσας, εις τρόπον ώστε να δοθούν κίνητρα στην δρομολόγηση πλοίων κλειστού τύπου, με τα όσα θετικά επακόλουθα θα επιφέρει αυτό για το νομό της Κέρκυρας; Προτείνουμε να διερευνηθεί η δυνατότητα ένταξης της εν λόγω γραμμής στην κατηγορία IV –σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις- ή σε διαφορετική περίπτωση, ρύθμιση ικανή να δώσει σαφές προβάδισμα στην δρομολόγηση επιπλέον πλοίων κλειστού τύπου, ενώ στα πλοία ανοικτού τύπου (παντόφλες) να δίνεται η δυνατότητα κάλυψης των επιπλέον αναγκών που προκύπτουν. Σε κάθε περίπτωση όμως, θα πρέπει να διασφαλιστεί πως ο ρόλος των κλειστών πλοίων στη γραμμή Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας θα είναι κυρίαρχος. Επίσης, το Υπουργείο οφείλει να διασφαλίσει την ύπαρξη σαφούς τιμολογιακής πολιτικής για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, προς όφελος των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών της Κέρκυρας, ώστε να μην επικρατεί αθέμιτος ανταγωνισμός ή ακόμη και σύγχυση. Επιπλέον, πάγιος στόχο μας πρέπει να είναι η δημιουργία κατάλληλων λιμενικών υποδομών και η επιδότηση δρομολόγιων για πλοία κλειστού τύπου κυρίως για τους χειμερινούς μήνες, στη γραμμή Κέρκυρας –Παξών- Ηγουμενίτσας, ώστε να εκλείψει επιτέλους το χρόνιο φαινόμενο του αποκλεισμού του νησιού, εξαιτίας των καιρικών συνθηκών. Φαινόμενο που παρατηρείται πάρα πολύ συχνά και στα 3 Διαπόντια Νησιά μας, τα οποία στερούνται λιμενικών υποδομών, ικανών να δεχτούν πλοία που θα εκτελούν απρόσκοπτα τα δρομολόγια τους, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Σε αυτό το σημείο δε, θα ήθελα να με ενημερώσετε για την πορεία κατασκευής του λιμανιού που κατασκευάζεται στους Οθωνούς, καθώς αυτό παρουσιάζει σοβαρές καθυστερήσεις στην εκτέλεση των εργασιών. Κλείνοντας θα ήθελα για άλλη μια φορά να τονίσω πως η απρόσκοπτη και ποιοτική συγκοινωνιακή σύνδεση της Κέρκυρας με τους Παξούς, τα Διαπόντια νησιά και βέβαια την Ηγουμενίτσα, αποτελεί κυρίαρχη προϋπόθεση για την κοινωνική ευρυθμία και την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους κατοίκους κυρίως των απομακρυσμένων περιοχών και βέβαια για την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη των. Το ίδιο βέβαια ισχύει και σε ότι αφορά στη συγκοινωνιακή σύνδεση μεταξύ των Ιόνιων Νησιών, τα οποία αποτελούν αδιαπραγμάτευτη ενιαία χωρική ενότητα και Διοικητική Περιφέρεια, ώστε να υποστηριχθεί ουσιαστικά η εμπορική, πολιτισμική, οικονομική και τουριστική συνεργασία και ανάπτυξη των, επίσης. Εξάλλου, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι οικονομίες αυτών των περιοχών, εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από τον Τουρισμό. Τέλος, θέλω να πιστεύω πως έχει γίνει πλήρως αντιληπτό από όλους ότι ο Τουρισμός δεν περιορίζεται στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης μόνο, αλλά καθώς άπτεται των αρμοδιοτήτων πολλών άλλων συναρμόδιων Υπουργείων, αυτά οφείλουν να συνεργάζονται μεταξύ τους για ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Μεταξύ αυτών των υπουργείων βέβαια, είναι και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο οφείλει να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την επίλυση προβλημάτων και την δημιουργία μιας νέας προοπτικής ανάπτυξης.»

Μετά το τέλος της συνεδρίασης, η κα Γκερέκου συμφώνησε με τον κ. Υπουργό να πραγματοποιηθεί συνάντηση στο Υπουργείο, ώστε να εξεταστούν όλα τα ζητήματα της Κέρκυρας, αρμοδιότητας του ΥΕΝ.