Δευτέρα, 12 Απριλίου 2010

Τ΄ ΑΣΗΚΩΤΑ !...

Κυριακή των επιτυχιών για την Ελλάδα και για την Κυβέρνηση!!

Μετά από σοβαρή δουλειά ήλθαν οι επιτυχίες για την Ελλάδα που μόνο κομματόσκυλα και κομματοΦυλλάδες ΔΕΝ μπορούν να δουν! Και καλά να είσαι παλαιολιθική αντιπολίτευση αλλά σαν μέσον ενημέρωσης να μην βλέπεις στα 4 μέτρα μπροστά σου πάει πολύ! Η επιτυχία της στήριξης της ικανότητας δανεισμού της χώρας από την Ε.Ε αφού πείσθηκαν πως υπάρχει επιτέλους μια σοβαρή διακυβέρνηση που βάζει φρένο στην ΛΑΜΟΓΙΑ αλλά και η επιτυχία της σύλληψης μελών του <επαναστατικού αγώνα> θα πρέπει να ολοκληρωθεί και με την ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΠΩΣ ΦΑΓΩΘΗΚΑΝ τα ΔΙΣ επί μιά 5 ετία!!
diaporon-bl 

Η εκδικηση του Σαμαρα!

Super League: Παναθηναϊκός-Ηρακλής 2-0

Παναθηναϊκός-Ηρακλής 2-0
Το 20ο πρωτάθλημα πανηγυρίζουν οι χιλιάδες οπαδοί του Παναθηναϊκού από το βράδυ της 11ης Απριλίου και την νίκη του "τριφυλλιού" με 2-0 επί του Ηρακλή. Η επιστροφή στην κορυφή μετά από έξι χρόνια είναι γεγονός και το πρώτο πάρτι στήθηκε στο ΟΑΚΑ με τους παίκτες του Νιόπλια να πανηγυρίζουν το πρωτάθλημα μαζί με 60.000 οπαδούς τους.
Ενα γκολ στα 32' δευτερόλεπτα του Σισέ και άλλο ένα στο φινάλε του πρώτου ημιχρόνου που ήταν για χάι-λάιτ από τον Νίνη, έδωσαν την νίκη-τίτλου στο "τριφύλλι" που έφτασαν τους 67 βαθμούς με την 21η νίκη τους που ήταν και η πιο "γλυκιά" αφού έστειλε στον θρόνο του πρωταθλητή το "τριφύλλι" μετά από 6 χρόνια.
Αποθέωση στα τελευταία λεπτά όλων των παικτών αλλά και των Νιόπλια και Βαζέχα. Μηνύματα στήριξης του Νικόλα Πατέρα από τους οπαδούς αλλά και κατά της Μπιρμπίλη (για την υπόθεση του Βοτανικού).

Γ. Παπανδρέου: «Το περίστροφο είναι τώρα γεμάτο»

Ο Πρωθυπουργός μιλάει για τη στήριξη της Ευρώπης, τους νέους φόρους και τη λειτουργία της κυβέρνησης.
Η ΠΡΩΤΗ εικόνα που αντίκρισα μπαίνοντας στο γραφείο του Πρωθυπουργού ήταν ο κ. Γ. Παπανδρέου, όρθιος, να διαβάζει με περίσκεψη ένα σημείωμα. Με το σκούρο επίσημο κοστούμι- είχε μόλις αποχωρήσει κάποιος ξένος επισκέπτης- μου φάνηκε περισσότερο κουρασμένος από κάθε άλλη φορά που τον έχω δει. Λίγη ώρα αργότερα όμως, όταν συζητούσαμε καθισμένοι στο γραφείο του, είχε πάρει το γνωστό χαμόγελό του και επιχειρηματολογούσε με πάθος για το
έργο της κυβέρνησης μιλώντας συχνά με το σώμα και τα χέρια. Η συζήτηση μαζί του μπορεί να σου δημιουργήσει λάθος εικόνα. Μιλάει απλά, είναι πάντα ανοικτός και στην αντίθετη άποψη, έτοιμος να δει την άλλη πλευρά. Σε κάνει να πιστεύεις ότι μιλάει αυθόρμητα, χωρίς δεύτερες σκέψεις. Στην πραγματικότητα είναι πολύ προσεκτικός. Δύσκολα μπορεί να τον παρασύρεις να πει κάτι που δεν θέλει. Πηγαίνει προφανώς με τη θέση αλλά και με την πολιτική, ιδίως στην Ελλάδα όπου είμαστε πάντοτε έτοιμοι
να αναγάγουμε τα πιο τετριμμένα σε μείζονα ζητήματα. Μπορείς όμως να καταλάβεις γιατί τον εκτιμούν τόσο στο εξωτερικό- για την ειλικρίνεια που αποπνέει και τη διάθεση να καταπιαστεί με τα σοβαρά ζητήματα πέραν της μικροπολιτικής. Σε αυτά θέλησε να επικεντρωθεί και η συζήτησή μας. Και όταν, προτού ακόμη ανοίξω το μαγνητόφωνο, κάπως ήρθε το θέμα των «διαρροών» που υποτίθεται ότι ανέβασαν τα σπρεντ στις αρχές της εβδομάδας, ήταν η μόνη στιγμή που έδειξε θυμωμένος. «Μακάρι να ήταν αυτό το πρόβλημά μας» είπε.
- Εξι μήνες μετά τις εκλογές τα προβλήματα στην οικονομία δεν λένε να υποχωρήσουν.Σας ανησυχεί το ενδεχόμενο, παρά τα σκληρά μέτρα, να αναγκαστούμε να προσφύγουμε στο ΔΝΤ;
«Η κυβέρνηση αυτή, με τη στήριξη και συμμετοχή της ελληνικής κοινωνίας, εφαρμόζει ένα άνευ προηγουμένου πρόγραμμα δημοσιονομικού νοικοκυρέματος, τόσο στις δαπάνες όσο και στα έσοδα. Ταυτόχρονα, έχει βάλει μπρος για μεγάλες τομές που εγγυώνται πως στο μέλλον δεν θα φτάσουμε ξανά εδώ. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται ήδη επιτυχώς και έχει οδηγήσει στην ανατροπή του αρνητικού κλίματος εις βάρος των Ελλήνων και της χώρας. Ολοι πια αναγνωρίζουν πως η Ελλάδα κάνει γενναίες προσπάθειες να βάλει μόνη της τάξη στα του οίκου της. Κι αυτό είναι ένα μεγάλο κεκτημένο. Γιατί πριν από έξι μήνες, κανείς δεν μας πίστευε, κανείς δεν μας άκουγε. Εχουμε εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας. Ξέρουμε ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε».

- Στους πολίτες όμως υπάρχει ανησυχία...

«Πρώτα απ΄ όλα χρειάζεται να υπάρχει ψυχραιμία και ήδη αυτό το οποίο καταφέραμε μας δίνει τη σιγουριά ότι μπορούμε και έχουμε εναλλακτική λύση για να βγούμε από αυτή τη δύσκολη κατάσταση. Δώσαμε μάχη και την κερδίσαμε βεβαίως για να υπάρξει ένας ευρωπαϊκός μηχανισμός στήριξης. Και μετά τις τελευταίες εξελίξεις με προσδιορισμένους πλέον τους όρους, το όπλο στο τραπέζι θα είναι και γεμάτο. Οι κερδοσκόποι αυτό θα το γνωρίζουν. Το ερώτημα είναι αν αυτός ο μηχανισμός θα πείσει τις αγορές απλώς ως όπλο στο τραπέζι. Αν δεν τις πείσει, είναι ένας μηχανισμός ο οποίος υπάρχει και μπορεί να αξιοποιηθεί. Δεν ήταν η πρώτη μας επιλογή, ούτε είναι η πρώτη μας επιλογή, αλλά βεβαίως αν χρειαστεί υπάρχει. Αρα έχουμε πια ένα δίχτυ ασφαλείας».

- Είμαστε όμως ευχαριστημένοι με αυτή τη λύση που δόθηκε; Γιατί έχει κάποιες γκρίζες περιοχές.

«Πρέπει να πούμε ότι είμαστε ευχαριστημένοι διότι δόθηκε μια λύση. Πριν δεν υπήρχε λύση. Εμείς βέβαια - και όταν λέω εμείς δεν εννοώ μόνο ως κυβέρνηση, αλλά και οι σοσιαλιστές στην ΕΕ και άλλες ομάδες στο Ευρωκοινοβούλιο- είχαμε προτείνει και άλλες λύσεις που προσομοιάζουν περισσότερο με ένα είδος Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου, που θα διασφάλιζε χαμηλότοκα δάνεια από την αγορά. Για πολλούς λόγους- και ξέρουμε ότι στην Ευρωζώνη των 16 υπάρχουν 16 διαφορετικές προσεγγίσεις- αποφασίστηκε μια διαφορετική λύση. Βεβαίως άνοιξε μια νέα προοπτική και άνοιξε με επίσημες αποφάσεις της ΕΕ. Να συζητηθεί το όλο θέμα σε διαφορετική βάση. Να αναζητηθεί ένας μηχανισμός που θα είναι πιθανώς πιο αποτελεσματικός. Προφανώς η Ελλάδα είναι το πείραμα, η Ευρώπη πειραματίζεται αυτή τη στιγμή. Αυτό είναι, αν θέλετε, το αρνητικό. Το θετικό είναι ότι η Ελλάδα μπορεί να παίξει έναν πολύ σημαντικό ρόλο για να ανοίξει αυτή η νέα προοπτική».

- Είστε ικανοποιημένος από την αλληλεγγύη της Ευρώπης;
«Ολοι έχουμε διαπιστώσει πως η Ευρώπη έχει χάσει μέρος της δυναμικής της. Η κρίση έχει θέσει σε δοκιμασία την Ευρώπη, το βιοτικό επίπεδο και τα κεκτημένα των ευρωπαϊκών κοινωνιών. Μερικές φορές μάλιστα υπάρχει μια υπερβολική πίστη στην ορθή λειτουργία των αγορών. Οι λαοί πιέζονται, οι κυβερνήσεις το ίδιο και αυτό έχει οδηγήσει σε αύξηση των τάσεων εθνικού εγωισμού και αναδίπλωσης, έναντι του προφανούς δρόμου της ενδυνάμωσης της ευρωπαϊκής συνεργασίας για την υπέρβαση μιας κρίσης με κατ΄ εξοχήν υπερεθνικά χαρακτηριστικά. Το “ο καθένας μόνος του” έχει αποδειχθεί ολέθριο σε περιόδους κρίσης. Σε αυτές τις συνθήκες, θεωρώ πως η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης της 25ης Μαρτίου για τη δημιουργία ενός μηχανισμού στήριξης αποτελεί ένα πολύ σημαντικό ορόσημο για την Ευρώπη, ένα ουσιαστικό και μεγάλο βήμα στην κατεύθυνση της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης και της εμβάθυνσης της συνεργασίας».

- Από την κυρία Μέρκελ; «Από την αρχική σύλληψη του κοινού ευρωπαϊκού οράματος ως και σήμερα η Γερμανία έπαιξε πάντα καταλυτικό ρόλο στις ευρωπαϊκές εξελίξεις. Οπως όλες οι χώρες της ΕΕ, η Γερμανία σήμερα αντιμετωπίζει και αυτή μεγάλα εσωτερικά προβλήματα λόγω της διεθνούς κρίσης. Αλλά αποτελεί αυταπάτη η άποψη πως ή θα μπορούσε να βρεθεί λύση στα προβλήματα αυτά εκτός ή και εις βάρος της υπόλοιπης Ευρώπης. Η ευημερία της Γερμανίας εξαρτάται από την ευημερία των κυρίων εμπορικών της εταίρων που είναι οι ευρωπαϊκές χώρες».

- Της ασκείται κριτική ότι προέταξε τα στενά γερμανικά συμφέροντα αντί να λειτουργήσει ως ευρωπαϊκή ηγέτιδα δύναμη.
«Κοιτάξτε, πρώτα απ΄ όλα δεν ξέρω αν υπάρχει χώρα που δεν κοιτάει τα εθνικά συμφέροντά της. Το ερώτημα είναι κατά πόσο τα εθνικά συμφέροντα μπορεί να τα συνδυάσει κανείς με τα ευρωπαϊκά συμφέροντα. Εμείς προσπαθήσαμε να διαμορφώσουμε ένα κλίμα ώστε να πούμε στους εταίρους μας, “συμφέρον σας είναι αυτό που προτείνει η Ελλάδα να είναι και ευρωπαϊκή πολιτική”. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια η κυρία Μέρκελ έκανε πολλά βήματα που αρχικώς είπε ότι δεν θα έκανε. Βεβαίως κάθε ηγέτης αναλαμβάνει και τις ευθύνες απέναντι και στη χώρα του και στην Ιστορία της και στην Ιστορία της Ευρώπης. Τους επόμενους μήνες θα αξιολογήσουμε κατά πόσον οι αποφάσεις που πήραμε ήταν επαρκείς, αν οι αγορές θα σταματήσουν να μας πιέζουν».

- Φοβάστε το ενδεχόμενο μεταστροφής των πολιτών σε αντιευρωπαϊκές θέσεις;
«Οι έλληνες πολίτες παραμένουν πεπεισμένοι υποστηρικτές του ευρωπαϊκού εγχειρήματος που αποτέλεσε μια ιστορική διαδικασία προόδου για την Ευρώπη συνολικά αλλά και για τη χώρα μας ειδικά. Είναι πεπεισμένοι πως οι συνθήκες επιβάλλουν περισσότερη και όχι λιγότερη Ευρώπη. Αν από κάτι απογοητεύονται είναι ακριβώς από την έλλειψη βούλησης να αντιμετωπίσουμε από κοινού και στον βαθμό που θα έπρεπε προβλήματα που κατά βάση καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν μπορεί να λύσει μόνη της. Οι μεγάλες σημερινές απειλές για την ανθρωπότητα, όπως η διεθνής οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση και η κλιματική αλλαγή, απαιτούν όσο ποτέ άλλοτε κοινή δράση. Αυτό υποστηρίζουν οι Ελληνες αλ λά και οι περισσότεροι ευρωπαίοι πολίτες».

- Με τη γνώση που έχουμε σήμερα πιστεύετε ότι καθυστερήσαμε να πάρουμε τα μέτρα;
«Από την πρώτη στιγμή λάβαμε αποφασιστικά μέτρα δημοσιονομικής εξυγίανσης. Με τον προϋπολογισμό που παρουσιάσαμε μόλις λίγες εβδομάδες μετά τις εκλογές προσδιορίσαμε τον δημοσιονομικό στόχο για το 2010 που ισχύει ακόμη και σήμερα. Επειδή η κατάσταση ήταν έκρυθμη, είπαμε εξαρχής πως ενδέχεται οι συνθήκες να απαιτήσουν τη λήψη πρόσθετων μέτρων. Αυτό κάναμε διότι αυτό ήταν το χρέος μας απέναντι στη χώρα. Να τη βγάλουμε από το τέλμα, στο οποίο την οδήγησαν λάθη, παραλείψεις και νοοτροπίες δεκαετιών, που διογκώθηκαν σε αδιανόητο βαθμό από το 2004 ως το 2009. Από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας αγωνιζόμαστε νυχθημερόν να τη βγάλουμε από το τέλμα. Δεν έχουμε χάσει ούτε λεπτό σε αυτό τον αγώνα».

- Μήπως όμως και η κυβέρνηση, οι υπουργοί μεταξύ τους δεν ήταν κατασταλαγμένοι στο τι μέτρα χρειάζονταν;

«Δεν νομίζω, καθόλου. Πρώτα απ΄ όλα μιλώντας για καθυστέρηση, αν δει κανείς τι έκανε αυτή η κυβέρνηση σε σχέση με όποια άλλη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης στον λίγο αυτό χρόνο, θα εκπλαγεί. Και μάλιστα όταν διαδεχθήκαμε μια κυβέρνηση που επί έξι χρόνια όχι μόνο δεν έκανε τίποτα- η αδράνεια ήταν το μοτίβο της-, αλλά έκανε και καθετί για να υπονομεύσει την πορεία της οικονομίας. Πιστεύω ότι κάναμε αυτό που έπρεπε και μάλιστα κάναμε αυτό που σύμφωνα και με τις εξελί ξεις βλέπαμε ότι χρειαζόταν. Γιατί πρέπει να θυμίσουμε ότι είχαμε μια πρώτη απόφαση και σε πολιτικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο Επιτροπής της ΕΕ που ήταν θετική για την Ελλάδα».

- Η Κομισιόν ωστόσο είχε χαρακτηρίσει «φιλόδοξο» το πρώτο πρόγραμμα σταθεροποίησης.
«Φιλόδοξο είναι και σήμερα το πρόγραμμα, αλλά η Κομισιόν δεν ήταν αρνητική, ήταν θετική για τα μέτρα. Οι αγορές όμως δεν αντέδρασαν και μετά ήρθαν απαραιτήτως και τα επόμενα μέτρα. Ουσιαστικά αυτό το οποίο αναδείχθηκε και το οποίο το είχαμε πει προεκλογικά αλλά δεν το είχαμε συνειδητοποιήσει στο βάθος του, είναι η βαθιά έλλειψη αξιοπιστίας της χώρας μας».

- Εχετε μετανιώσει γι΄ αυτό που είπατε προεκλογικά, ότι «υπάρχουν τα λεφτά»;
«Παρά το ότι κακομεταχειριστήκαμε τις δυνατότητές μας, η Ελλάδα είναι σήμερα στις είκοσι πέντε πλουσιότερες του κόσμου σε κατά κεφαλήν εισόδημα και τριακοστή δεύτερη πλουσιότερη χώρα σε απόλυτο μέγεθος. Λεφτά βεβαίως και υπήρχαν και εξακολουθούν να υπάρχουν. Το ερώτημα- και αυτό το είχα επίσης πει προεκλογικά, αλλά κάποιοι θέλουν να το ξεχνούν- είναι πού πήγαν τα λεφτά. Κατασπαταλήθηκαν και δεν βρίσκονται στα δημόσια ταμεία. Αυτό οφείλεται στις πολιτικές που επέτρεψαν τη διαφθορά, τη δημιουργία μιας οικονομίας που σε μεγάλο ποσοστό της ήταν μαύρη και στις απίστευτες χαριστικές ρυθμίσεις σε όσους έβγαζαν αυτά τα χρήματα, χωρίς να εισφέρουν τίποτα ή σχεδόν τίποτα στα κρατικά ταμεία, στα ασφαλιστικά ταμεία, στο Δημόσιο. Και το μεγάλο στοίχημα, όχι μόνο αυτής της κυβέρνησης, αλλά ολόκληρης της κοινωνίας πλέον, είναι διπλό. Και να αξιοποιήσουμε καλύτερα το αστείρευτο δυναμικό της χώρας για την παραγωγή πλούτου αλλά και να το διανείμουμε δίκαια. Αυτό κάνουμε με τη στροφή του παραγωγικού προτύπου της χώρας προς την πράσινη ανάπτυξη αλλά και με τη ριζική αλλαγή που φέρνει το νέο φορολογικό σύστημα. Ενα μόνο παράδειγμα είναι το τεκμήριο εισοδήματος για την πολυτελή ζωή που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από τα δηλωθέντα εισοδήματα».

- Η κυβέρνηση έχει βάλει πρόσθετους φόρους στη μεγάλη ακίνητη περιουσία, στα διανεμόμενα κέρδη και στα υψηλά εισοδήματα. Είστε εναντίον του πλούτου;
«Σε καμία περίπτωση. Αντίθετα, είμαστε μαζί με όσους συμβάλλουν στη δημιουργία του μέσα από βιώσιμες επενδύσεις και υγιή επιχειρηματική δραστηριότητα. Είμαστε υπέρ του πλούτου που παράγεται με υγιή και κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο και επανεπενδύεται. Αυτός ο πλούτος αποτελεί κέρδος για τη χώρα, με θέσεις εργασίας για τους πολίτες. Είμαστε όμως κατά του παρασιτικού και κοινωνικά ανεύθυνου πλούτου γιατί υπηρετούμε την αρχή της κοινωνικής δικαιοσύνης. Είμαστε κατά κάθε εξαίρεσης από την ίση αντιμετώπιση των πολιτών, καθώς και κάθε ιδιοτελούς προνομίου εις βάρος της κοινωνίας. Προνομίων που ήταν συνήθως προϊόντα συναλλαγής μεταξύ του πολιτικού συστήματος και ορισμένων συντεχνιών. Αυτά τελείωσαν. Το νέο φορολογικό νομοσχέδιο είναι για την Ελλάδα μια επανάσταση. Με ανατροπές υπέρ των πολλών αλλά και υπέρ μιας καθαρής από μαύρο χρήμα και ορθολογικής οικονομίας, που καμία κυβέρνηση στο παρελθόν δεν τόλμησε να κάνει. Γνωρίζω ότι όσοι μέχρι σήμερα ευνοήθηκαν εις βάρος του κοινωνικού συνόλου και του δημόσιου συμφέροντος δυσαρεστούνται. Και είναι αναμενόμενο να αντιδρά κανείς, όταν του αφαιρούνται προνόμια που απολάμβανε για δεκαετίες. Αυτό όμως που πετυχαίνουμε, για το οποίο είχαμε μάλιστα δεσμευτεί ρητά απέναντι στους πολίτες, είναι η αποκατάσταση επιτέλους της δικαιοσύνης στον τρόπο που το κράτος φορολογεί κάθε είδους εισοδήματα».

- Σας απασχολεί το ενδεχόμενο τα μέτρα αυτά να αποθαρρύνουν την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων;

«Οχι, δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αποθαρρύνει την προσέλκυση κεφαλαίων η νέα φορολογική πολιτική. Αντιθέτως, μαζί με ένα ολοκληρωμένο σύνολο πολιτικών για την ανάπτυξη και την προσέλκυση επενδύσεων, θα ενθαρρύνει την προσέλκυση κεφαλαίων στη χώρα και φυσικά τις επενδύσεις. Διότι το ζήτημα της εισροής κεφαλαίων στη χώρα δεν είναι μόνο ζήτημα φορολογικών συντελεστών, που ούτως ή άλλως εξακολουθούν να παραμένουν χαμηλοί για τα κέρδη που επενδύονται. Αφορά την ασφάλεια δικαίου στη χώρα, την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και της διαφθοράς, την απλοποίηση στην ίδρυση και στην αδειοδότηση των επιχειρήσεων και φυσικά μια στοχευμένη αναπτυξιακή πολιτική που αναδεικνύει τις ευκαιρίες και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας. Αυτά ζητούν όλοι οι σοβαροί Ελληνες και ξένοι επενδυτές για να φέρουν τα κεφάλαια, την τεχνογνωσία, τις επιχειρήσεις τους στη χώρα μας και σε οποιαδήποτε χώρα. Και αυτά όσο περνάει ο χρόνος τα αντιμετωπίζουμε, τα λύνουμε. Μετατρέπουμε την Ελλάδα σε έναν ελκυστικό επενδυτικό προορισμό».

- Το μεγαλύτερο βάρος των μέτρων καλούνται να το σηκώσουν οι μισθωτοί κυρίως του δημόσιου τομέα. Το βρίσκετε δίκαιο;
«Γνωρίζω ότι τα μέτρα που πήραμε είναι δύσκολα για πολλούς συμπολίτες μας. Είπα πολλές φορές πως οι αποφάσεις μας ήταν αναγκαιότητα και όχι επιλογή. Είμαστε σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και προϋπόθεση για να έχουν δικαίωμα αύριο όλοι οι έλληνες πολίτες σε ένα καλύτερο μέλλον είναι το ότι πρέπει σήμερα να σταθεί γερά στα πόδια της η πατρίδα μας. Σας διαβεβαιώνω ότι τα μέτρα που πήραμε θα είναι αποτελεσματικά. Αυτή τη φορά οι κόποι του λαού θα πιάσουν τόπο. Και θα βγούμε από αυτό το τούνελ όλοι μαζί, πιο δυνατοί, πιο ασφαλείς και πιο σίγουροι για τον εαυτό μας και για όσα μπορούμε να καταφέρουμε. Και όπου μπορούμε θα αντισταθμίζουμε τις δύσκολες αποφάσεις που λάβαμε με μέτρα κοινωνικής δικαιοσύνης. Το κάναμε ήδη με τη στήριξη κοινωνικής αλληλεγγύης με την οποία ενισχύονται δυόμισι εκατομμύρια Ελληνες με φόρους που εισπράττονται από τα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων και τη φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας. Το κάνουμε και με το νέο φορολογικό σύστημα, με το οποίο επιτυγχάνεται διεύρυνση της φορολογικής βάσης και καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, που μας επιτρέπει να δώσουμε φοροελαφρύνσεις στη συντριπτική πλειονότητα των μισθωτών που αντισταθμίζουν και μέρος των απωλειών των εργαζομένων στο Δημόσιο». - Φταίει όμως ο δημόσιος υπάλληλος;

«Σαφώς δεν φταίει, δεν έχει ευθύνες ή έχει ελάχιστες ευθύνες. Εχουμε όλοι μας ευθύνη ότι ανεχθήκαμε, αν θέλετε, ένα σύστημα ρουσφετολογικό, πελατειακό, εύκολης σπατάλης στη λογική ότι το Δημόσιο μπορούμε να το αρμέγουμε και κάποιος άλλος να το πληρώνει. Για αυτές τις αντιλήψεις φταίμε όλοι μας, δεν θέλω να εξαιρέσω ούτε τον εαυτό μου. Αλλά αυτό είναι άλλο από τις ευθύνες που είχαν οι κυβερνήσεις, τις ευθύνες των πολιτικών που δεν αντιμετώπισαν αυτά τα φαινόμενα, που δεν πήραν αυτές τις αποφάσεις, τις θαρραλέες αποφάσεις για να λειτουργήσει σωστά το κράτος. Αυτά είναι που πληρώνει σήμερα ο δημόσιος υπάλληλος».

Αστείο το σενάριο να φύγουμε από το ευρώ
- Αντέχει η Ελλάδα το ευρώ ή θα υποχρεωθεί να φύγει από την ΟΝΕ;
«Δεν φταίει το ευρώ για τα δικά μας προβλήματα. Η θέση της Ελλάδας ανήκει στην ευρωζώνη. Οποιοδήποτε άλλο σενάριο συνιστά αστειότητα. Αυτό που η Ελλάδα δεν αντέχει άλλο είναι να σπαταλά τις δυνάμεις της και τις δυνατότητές της, να απαξιώνει τον εαυτό της. Η Ελλάδα δεν αντέχει άλλο να είναι η χώρα των πολλαπλών ελλειμμάτων, του ελλείμματος του κρατικού προϋπολογισμού, του ελλείμματος ανταγωνιστικότητας, παραγωγής, διαφάνειας, αξιοκρατίας, ευνομίας και κοινωνικής δικαιοσύνης. Η Ελλάδα δεν αντέχει άλλο τα στρεβλά φαινόμενα της μεταπολιτευτικής περιόδου που έφτασαν σε πρωτοφανή έξαρση και σε σημείο παρακμής την προηγούμενη πενταετία».

Στόχος μικρά και μεγάλα ψάρια της φοροδιαφυγής
- Εχετε πάρει σοβαρά μέτρα κατά της φοροδιαφυγής. Παρ΄ όλα αυτά πολλοί υποστηρίζουν ότι τα μεγάλα ψάρια θα γλιτώσουν. Τι απαντάτε;
«Τα μέτρα που πήραμε κατά της φοροδιαφυγής είναι τα πιο σκληρά μέτρα που έχει πάρει κυβέρνηση κατά των φοροφυγάδων. Και θα είναι και αποτελεσματικά. Και για τα μικρά και για τα μεγάλα ψάρια. Παράλληλα, με τις πράξεις μας και τη συνέπειά μας προσδοκούμε πολλά και από την καλλιέργεια μιας νέας νοοτροπίας σε ολόκληρη την κοινωνία, σε όλους τους πολίτες. Την εμπέδωση της πεποίθησης ότι οι υποχρεώσεις μας απέναντι στην Πολιτεία πρέπει να τηρούνται, γιατί μόνο μια Πολιτεία που είναι δημοσιονομικά ισχυρή και σταθερή μπορεί να εξασφαλίσει σε όλους μας- και ιδιαίτερα όταν βρεθούμε σε μια στιγμή ανάγκης στη ζωή μας- σοβαρή στήριξη και κοινωνικές δομές. Είτε αυτό μεταφράζεται σε καλές υπηρεσίες Υγείας είτε σε υπηρεσίες Παιδείας, είτε ακόμα και σε καλύτερη αστυνόμευση στη γειτονιά μας. Είναι ανάγκη περισσότερο από ποτέ να ενεργοποιηθεί η κοινωνική συνείδηση του πολίτη. Και γνωρίζω ότι μέχρι σήμερα η καχυποψία απέναντι στην Πολιτεία ήταν μεγάλη και οι πολίτες δύσπιστοι. Ομως αυτή η κυβέρνηση ήρθε για να κάνει το πρώτο βήμα και αυτή την αντίληψη να την ανατρέψει με τις πράξεις της. Το κάνουμε κάθε μέρα που περνάει και οι πολίτες το αναγνωρίζουν».

- Ο κόσμος όμως περιμένει και κάποιοι να τιμωρηθούν.

«Κι εγώ περιμένω, και είναι στο χέρι της Δικαιοσύνης».

- Αλλά πάντως έξι μήνες δεν είδαμε να γίνεται κάτι. «Η ευνομία είναι ένα βασικό στοιχείο που πρέπει να μπει στη χώρα μας. Η ευνομία σημαίνει ότι οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να λειτουργήσουν πιο αποτελεσματικά, γιατί μην ξεχνάμε ότι οι ελληνικές αρχές είναι πολλές φορές μέρος του προβλήματος, δεν είναι να δώσει εντολή ο υπουργός να μπει κάποιος στη φυλακή. Δεν έχει τέτοιο δικαίωμα ο υπουργός, δεν είναι ούτε δικαστής ούτε εισαγγελέας».

- Εχει την ευθύνη όμως του αποτελεσματικού ελέγχου, δεν την έχει;
«Βεβαίως, αλλά έχει έναν μηχανισμό, δεν πάει ο ίδιος προσωπικά. Δεν μπορεί να το κάνει γιατί είναι και αντιδεοντολογικό και αντισυνταγματικό πιθανώς. Οι μηχανισμοί αυτοί έχουν μάθει χρόνια τη συναλλαγή. Το ξέρουμε. Θα σου το πει και ο ίδιος ο εφοριακός, θα σου το πει και ο ίδιος ο υπάλληλος της πολεοδομίας, ο ίδιος ο γιατρός στα νοσοκομεία, κατά πόσο δίνουν αποδείξεις ή αν υπάρχει το φακελάκι».

- Πιστεύετε ότι αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί με παραδειγματικές τιμωρίες;
«Πιστεύω ότι θα υπάρξουν τιμωρίες και ότι θα είναι παραδειγματικές, με την έννοια ότι θα είναι σωστές και επιτέλους θα αποδοθεί δικαιοσύνη».

- Εμείς όμως βλέπουμε να γίνεται και το αντίθετο. Κάποιοι αξιοποιούν ακόμη και τα μέτρα για να κάνουν κερδοσκοπία. Ας πούμε, τώρα το Πάσχα έγινε χαμός στην αγορά με τη βενζίνη.
«Ναι. Γι΄ αυτό εμείς φωνάξαμε πρώτα απ΄ όλα την ηγεσία της Δικαιοσύνης στο Υπουργικό Συμβούλιο. Η δημόσια συζήτηση που κάναμε είχε στο επίκεντρο το θέμα της ατιμωρησίας. Νομίζω ότι ο ελληνικός λαός ζητά επιτέλους να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας. Η κυβέρνηση τις αναλαμβάνει, να αναλάβει και η Δικαιοσύνη τις δικές της. Νομίζω ότι αυτό ήταν το μήνυμα που περάσαμε, να αναλάβουμε όλοι, και οι επιχειρηματίες, τις ευθύνες μας απέναντι στο σύνολο. Γιατί αν θεωρεί κάποιος ότι λόγω της αύξησης των τιμών είναι ευκαιρία να κερδοσκοπήσει, υπονομεύει την οικονομία. Τελικά υπονομεύει την ίδια του την πατρίδα. Κι έχει σημασία να αλλάξουμε νοοτροπία, γιατί μπορούμε μέχρι ενός σημείου να βάλουμε αστυνομικούς κοντά σε κάθε πολίτη. Το θέμα τελικά είναι θέμα συνείδησης. Οι έλεγχοι έχουν ήδη ξεκινήσει και θα ενταθούν. Οχι μόνο στην αγορά των καυσίμων, αλλά οπουδήποτε σημειώνονται κρούσματα κερδοσκοπίας. Αποτελεί άλλωστε βασική προεκλογική μας δέσμευση και άμεση ανάγκη για την προστασία των καταναλωτών». Οι υπουργοί αξιολογούνται
- Υπάρχει point system για υπουργούς; «Ο όρος “point system” δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ομως η αξιολόγηση για όλους είναι βασική αρχή αυτής της κυβέρνησης. Το λέγαμε και προεκλογικά: αξιολόγηση και λογοδοσία παντού και για όλους. Θα ήταν λοιπόν ανακόλουθο να μην υπάρχει οποιαδήποτε διαδικασία παρακολούθησης και αξιολόγησης της ίδιας της κυβέρνησης και του κυβερνητικού έργου- πέρα φυσικά από την καθημερινή αξιολόγηση από τους πολίτες. Ολοι κρινόμαστε καθημερινά, ιδιαίτερα σε μια περίοδο τόσο κρίσιμη για τη χώρα. Οπως έχω ξαναπεί, βρισκόμαστε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και κατά συνέπεια οι λύσεις στα προβλήματα πρέπει να είναι ριζοσπαστικές και να δίνονται με ρυθμούς πολύ διαφορετικούς από εκείνους στους οποίους είχαν μέχρι σήμερα εθιστεί το πολιτικό σύστημα και η δημόσια διοίκηση».

ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ Η ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ
- Πρόκειται να αλλάξετε τη μονιμότητα; «Η μονιμότητα στο Δημόσιο είναι συνταγματικά καθιερωμένη. Αυτό που θέλουμε να αλλάξουμε και αλλάζουμε είναι ο τρόπος λειτουργίας. Προχωρήσαμε ήδη στη ριζική αλλαγή του Πειθαρχικού Δικαίου, έτσι ώστε να πάψει το καθεστώς ατιμωρησίας που σήμερα ισχύει. Πλέον όποιος παρανομεί θα δέχεται τις συνέπειες άμεσα, όχι αφότου βγει στη σύνταξη.

Αποκαταστήσαμε την αξιοκρατία στις προσλήψεις, ενώ όλοι οι προϊστάμενοι στη Δημόσια Διοίκηση θα επιλέγονται αξιοκρατικά, χωρίς καμία πολιτική ή κομματική επιρροή».

Συζητούμε δεν σημαίνει διαφωνούμε
- Στην κυβέρνηση έχουν παρουσιασθεί φαινόμενα δυσλειτουργίας και δημοσίων διαφωνιών.Πώς θα τα αντιμετωπίσετε;

«Είμαστε ένα σύνολο ανθρώπων και συνεργατών με απόλυτη συνοχή, κοινό στόχο, που δουλεύει ομαδικά και συντεταγμένα. Η προσπάθεια της κυβέρνησης να χτίσουμε μια νέα και διαφορετική Ελλάδα είναι συλλογική και γίνεται απ΄ όλους καθημερινά. Και στο πλαίσιο της συλλογικής δουλειάς γίνεται πάντα διάλογος για να βελτιωθούν οι πολιτικές μας και για να γίνουν όσο το δυνατόν πιο άρτιες. Είναι αλήθεια ότι ορισμένες φορές οι συζητήσεις που γίνονται εντελώς καλόπιστα μεταξύ των μελών της κυβέρνησης και μέσα σ΄ αυτό το πλαίσιο εκλαμβάνονται ως διαφωνίες. Αυτό όμως που πραγματικά συμβαίνει είναι το ακριβώς αντίθετο. Επειδή δεν είχαν συνηθίσει σε αυτό, ορισμένοι εκπλήσσονται από το αυτονόητο, όπως π.χ. ότι το Υπουργικό Συμβούλιο συνεδριάζει και ότι σε αυτό γίνεται ουσιαστική συζήτηση. Είναι ακριβώς αυτή η ανταλλαγή απόψεων που αποτελεί τη δύναμή μας να βελτιώνουμε τις αποφάσεις μας και να καταλήγουμε σε ολοκληρωμένες προτάσεις. Για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες μια κυβέρνηση δεν αρκείται στην εξουσία που έχει. Δεν είμαστε πάνσοφοι και κανείς μας δεν κατέχει την απόλυτη αλήθεια. Γι΄ αυτό δεν ανταλλάσσουμε απόψεις μόνο μεταξύ μας, αλλά συνομιλούμε διαρκώς και με την κοινωνία. Χωρίς αυτό να εμποδίζει ή να καθυστερεί τη λήψη των αποφάσεων. Ποτέ στο παρελθόν Υπουργικό Συμβούλιο δεν είχε τέτοια παραγωγή νομοσχεδίων που κατατίθενται στη Βουλή».

- Αρα δεν σκεφτήκατε ποτέ διαγραφές. «Κατά καιρούς το έχω κάνει. Αλλά νομίζω ότι μέσα σε μια τέτοια μεγάλη κρίση ο κάθε υπουργός έχει τρομερή πίεση. Πρέπει να πάρει αποφάσεις και να στηρίξει αποφάσεις που πολλές από αυτές δεν ήταν καν στις σκέψεις του προεκλογικά. Πώς θα διαχειριστεί θέματα που έχουν να κάνουν πάντα με ζητήματα κοινωνικής δικαιοσύνης, που έχουν στόχο την κοινωνική συνοχή».

- Μήπως ανοίγετε πολλά μέτωπα στην κοινωνία; «Νομίζω ότι πρέπει σήμερα να ανοίξουμε όλα τα μέτωπα. Οχι απλώς για να τα ανοίξουμε. Αλλά γιατί πιστεύω ότι πρέπει να κάνουμε τις αλλαγές τώρα για να έχουν απόδοση μετά από δυο-τρία χρόνια. Και έχω πει ότι αυτή η κυβέρνηση- δεν ξέρω πριν από τη Μεταπολίτευση, αλλά σίγουρα μετά τη Μεταπολίτευση- είναι αυτή που καλείται να κάνει τα δυσκολότερα, τα περισσότερα, στον λιγότερο δυνατό χρόνο. Βεβαίως κάποιες αλλαγές θα μας ξεβολέψουν όλους μας, θα αλλάξει από το πώς λειτουργεί ένας υπουργός μέχρι το πώς θα λειτουργήσει ο δημόσιος υπάλληλος. Αλλά προς το καλύτερο».

Αέρα ανανέωσης φέρνει ο «Καλλικράτης»

http://www.efylakas.com/wp-content/uploads/2010/01/cebaceb1cebbcebbceb9cebacf81ceaccf84ceb7cf822-294x300.jpgΑέρα ανανέωσης στους νέους δήμους και τις περιφέρειες φιλοδοξεί να φέρει ο «Καλλικράτης», καθώς ανοίγει τον δρόμο για νέους και παρέχει τη δυνατότητα να είναι υποψήφιοι σύμβουλοι όσοι έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, σε αντίθεση με το 21ο που προβλέπει το σημερινό εκλογικό σύστημα. Υποψήφιοι θα μπορούν να είναι και ομογενείς ή νόμιμοι μετανάστες, με εξαίρεση το αξίωμα του δημάρχου για το οποίο παραμένει εξάλλου και το ηλικιακό όριο των 21 ετών. Οι ρυθμίσεις αυτές περιλαμβάνονται στο πολυσέλιδο προσχέδιο του «Καλλικράτη», το οποίο δόθηκε από τον υπουργό Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση το περασμένο Σάββατο για διαβούλευση σε δημάρχους και νομάρχες και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανακοινώσει και το νέο χωροταξικό.

Σύμφωνα με το προσχέδιο, ο καθορισμός των εδρών ανά εκλογική περιφέρεια- δηλαδή οι πρώην δήμοι που θα συνενωθούν σε νέους ή οι σημερινές νομαρχίες οι οποίες θα αποτελέσουν διαμερίσματα των αιρετών περιφερειώνθα καθοριστεί με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών και θα γίνει αναλογικά με τον πληθυσμό κάθε περιοχής.
Τόσο ο δήμαρχος όσο και οι αντιδήμαρχοι θα είναι υποχρεωμένοι να κατοικούν στον δήμο εκλογής τους, με εξαίρεση αυτούς των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης. Παράλληλα προβλέπεται πως οι δήμαρχοι σε περιοχές άνω των 10.000 κατοίκων θα πρέπει να αναστείλουν κάθε άλλη επαγγελματική τους δραστηριότητα.
Με επιλογή του δημάρχου θα τοποθετούνται οι αντιδήμαρχοι, ο αριθμός των οποίων διαφοροποιείται ανάλογα με τον πληθυσμό κάθε δήμου. Σε δήμους με πληθυσμό έως 5.000 κατοίκους θα ορίζονται έως δύο αντιδήμαρχοι, σε δήμους με πληθυσμό από 5.001 έως 20.000 κατοίκους θα ορίζονται έως τρεις, σε δήμους 20.001 έως 50.000 κατοίκων θα ορίζονται τέσσερις αντιδήμαρχοι, ενώ σε δήμους από 50.001 έως 100.000 κατοίκους θα τοποθετούνται έξι αντιδήμαρχοι και σε δήμους από 100.001 κατοίκους και άνω οκτώ αντιδήμαρχοι.
Αντιθέτως, δεν θα διορίζονται οι νέοι αντιπεριφερειάρχες, αλλά θα ανακοινώνονται μαζί με τον υποψήφιο περιφερειάρχη πριν από τις εκλογές και θα αντιστοιχούν στον αριθμό των διαμερισμάτων κάθε περιφέρειας.
Τα ασυμβίβαστα
Με το σχέδιο τίθενται κωλύματα και ασυμβίβαστα με την ιδιότητα των δημάρχων και συμβούλων. Ετσι, δεν μπορούν να εκλεγούν στις θέσεις αυτές δικαστικοί λειτουργοί, αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, θρησκευτικοί λειτουργοί, γενικοί γραμματείς και υπάλληλοι των δήμων με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, υπάλληλοι νομικών προσώπων ή διευθύνοντες και εντεταλμένοι σύμβουλοι αυτών. Απαγορευτική είναι η υποψηφιότητα και για υπαλλήλους του Δημοσίου και δημοσίων επιχειρήσεων, οι οποίοι ήταν διευθυντές ή γενικοί διευθυντές μονάδας στα όρια του δήμου κατά το τελευταίο 18μηνο πριν από τις εκλογές. Ανάλογη πρόβλεψη υπάρχει για διοικητές, υποδιοικητές, προέδρους διοικητικών συμβουλίων, διευθύνοντες ή εντεταλμένους συμβούλους νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου.
Κώλυμα υπάρχει και για όσους συνδέονται με τον δήμο ή με νομικό του πρόσωπο με συμβάσεις ή έργα παροχής υπηρεσιών άνω των 5.000 ευρώ τον χρόνο, καθώς και μέλη εταιρειών- γενικοί διευθυντές, πρόεδροι, μέλη διοικητικών συμβουλίων, διαχειριστές, μέτοχοι - με ποσοστό συμμετοχής πάνω από 5% εφόσον η εταιρεία έχει συμβληθεί με το δήμο.
Ασυμβίβαστη κρίνεται η εκλογή ως δημάρχων ή συμβούλων όσων έχουν οφειλές προς τον δήμο και ορίζεται πως σε περίπτωση εκλογής θα πρέπει να τις έχουν εξοφλήσει μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών. Ανάλογα κωλύματα και ασυμβίβαστα προβλέπονται και στην εκλογή περιφερειακών συμβουλίων.  
Ποιες είναι οι αμοιβές
Ως προς τις αμοιβές των αιρετών, οι δήμαρχοι σε περιοχές άνω των 100.000 κατοίκων θα λαμβάνουν αποδοχές ίσες με εκείνες του γενικού γραμματέα υπουργείου, ενώ το 80% των αποδοχών αυτών θα αναλογεί σε δημάρχους περιοχών 20.000 έως 100.000 κατοίκων και το 60% για δήμους κάτω των 20.000 κατοίκων.
Ισόποση με τις αποδοχές, τα έξοδα παράστασης, τα επιδόματα και τις προσαυξήσεις γενικού γραμματέα υπουργείου θα είναι και η αμοιβή των περιφερειαρχών. Οι αντιδήμαρχοι λαμβάνουν το 50% της αντιμισθίας που αναλογεί στον δήμαρχο, οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων λαμβάνουν το 40% αυτής, ενώ οι αντιπεριφερειάρχες και οι πρόεδροι περιφερειακών συμβουλίων το 75%. Δικό τους προϋπολογισμό θα έχουν οι τοπικές ή δημοτικές κοινότητες, όπως θα ονομάζονται τα σημερινά τοπικά διαμερίσματα ή οι δήμοι, που βάσει του σχεδίου θα συνενωθούν. Ειδικότερα, για περιοχές μέχρι 2.000 κατοίκους θα λέγονται τοπικές κοινότητες και σε περιοχές άνω των 2.000 κατοίκων δημοτικές κοινότητες, και θα προβλέπεται εκλογή και τοπικών συμβούλων από αυτές. Στις τοπικές κοινότητες θα εκλέγεται ένα μέλος εάν διαθέτουν έως 200 κατοίκους και 3 μέλη για 201 έως 2.000 κατοίκους. Αντιστοίχως, στις δημοτικές κοινότητες θα εκλέγονται 5 μέλη σε περίπτωση που έχουν 2.000 έως 10.000 κατοίκους, 11 μέλη για 10.001 έως 50.000 κατοίκους και 15 μέλη για 50.001 κατοίκους και άνω.  
Ερχονται μαζικές μετακινήσεις προσωπικού

ΜΕ 223 ΝΕΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ θα ενισχυθούν οι δήμοι μετά τον «Καλλικράτη», ενώ για τις περιφερειακές αυτοδιοικήσεις το σχέδιο προβλέπει τη μεταφορά 304 νέων αρμοδιοτήτων. Με την αναδιάρθρωση αυτή των αρμοδιοτήτων θα υπάρξουν μαζικές μετακινήσεις και προσωπικού.
Συγκεκριμένα, το προσωπικό των νομαρχιών μετατάσσεται υποχρεωτικά από την αρχή του 2011 στις νέες περιφέρειες, με εξαίρεση όσους υπηρετούν σε δομές οι οποίες θα περάσουν στη δικαιοδοσία των δήμων. Οι εργαζόμενοι αυτοί θα κληθούν εντός ενός μηνός από τη δημοσίευση του «Καλλικράτη» να εκφράσουν ενδιαφέρον για εθελοντική μετάταξη στους δήμους. Εάν δεν καλυφθούν οι ανάγκες εντός δύο μηνών, θα εφαρμοστούν υποχρεωτικές μετατάξεις και οι υπάλληλοι θα βρίσκονται στις νέες θέσεις από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
Ανάλογες μετατάξεις προβλέπονται και για το προσωπικό υπηρεσιών που θα μεταφερθούν από τις σημερινές κρατικές περιφέρειες στις αιρετές δομές. Αρχικά και για αυτούς ισχύει η δυνατότητα εθελοντικής μετάταξης εντός μηνός. Ωστόσο, στην περίπτωση που στη συνέχεια υπάρξουν υποχρεωτικές μετατάξεις, αυτές θα γίνουν μετά την 1η Ιουλίου 2011.
Παράλληλα, από την 1η Ιανουαρίου 2011 όσα ΚΕΠ λειτουργούσαν σε νομαρχίες θα μεταφερθούν στους δήμους, στους οποίους ήταν εγκατεστημένα μαζί με το προσωπικό τους.  
Δύο νομικά πρόσωπα
Στο πλαίσιο της συγχώνευσης των νομικών προσώπων των δήμων προβλέπεται πως κάθε νέος δήμος μπορεί να έχει έως δύο νομικά πρόσωπα- ένα για τους τομείς κοινωνικής προστασίας, αλληλεγγύης και παιδείας και ένα για τομείς πολιτισμού, αθλητισμού και περιβάλλοντος- ενώ για δήμους πάνω από 300.000 κατοίκους προβλέπεται η διατήρηση τεσσάρων νομικών προσώπων και συγκεκριμένα δύο ανά κατηγορία.
Ωστόσο, εάν ο ίδιος δήμος διαθέτει κοινωφελή δημοτική επιχείρηση, τότε επιτρέπεται η διατήρηση μόνον ενός νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου. Παράλληλα, κάθε δήμος μπορεί να έχει και ένα νομικό πρόσωπο για τη διοίκηση και διαχείριση ζώνης λιμένα. Οσον αφορά τις δημοτικές επιχειρήσεις, αυτές περιορίζονται σε μία κοινωφελή, μία ύδρευσης αποχέτευσης, μία ανώνυμη εταιρείαόπου υπήρχε- και μία επιχείρηση ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού.  
Οι σχολικές επιτροπές
Ειδικά για τις σχολικές επιτροπές συγχωνεύονται σε δύο νομικά πρόσωπα, ένα για τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και ένα για τις μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε δήμους με πληθυσμό άνω των 300.000 κατοίκων μπορούν να συσταθούν σχολικές επιτροπές για κάθε δημοτικό διαμέρισμα.
Το μόνιμο προσωπικό και το προσωπικό αορίστου χρόνου που απασχολούνται σήμερα στα νομικά πρόσωπα και τις δημοτικές επιχειρήσεις θα μεταταχθεί υποχρεωτικά στις νέες, μειωμένες δομές που θα διαμορφωθούν. Ειδικά σε περίπτωση που υπάρξει πλεονάζον προσωπικό από τα νομικά πρόσωπα είναι δυνατή η απόσπασή τους σε άλλες υπηρεσίες του δήμου, με απόφαση του συμβουλίου.  
Τέλος στο δημαρχοκεντρικό σύστημα

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ του σημερινού δημαρχοκεντρικού συστήματος επιχειρείται με τον «Καλλικράτη» μέσα από τη σύσταση 6 νέων δομών. Ειδικότερα, στους δήμους θα λειτουργεί στα πρότυπα της κυβερνητικής επιτροπής Εκτελεστική Επιτροπή αποτελούμενη από τον δήμαρχο και τους αντιδημάρχους, αρμόδια για όλους τους τομείς πολιτικής.
Τα οικονομικά του δήμου θα περνούν πλέον από τη δικαιοδοσία της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία θα απαρτίζεται από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο και από 6 έως 10 μέλη ανάλογα με το μέγεθος του δημοτικού συμβουλίου. Ανάλογος θα είναι ο τρόπος συγκρότησης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, που προβλέπεται για δήμους άνω των 10.000 κατοίκων και θα αναλάβει ζητήματα χωροταξίας, πολεοδομίας και προστασίας του περιβάλλοντος.
Γνωμοδοτικό όργανο σε δήμους πάνω από 10.000 κατοίκους θα είναι η νέα Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, αποτελούμενη από 25 έως 50 μέλη- εκπροσώπους φορέων της τοπικής κοινωνίας και δημότες. Καταγγελίες και αναφορές πολιτών για κακοδιοίκηση στους δήμους θα δέχεται ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης, ο οποίος θα είναι πρόσωπο κύρους και θα επιλέγεται σε δήμους άνω των 20.000 κατοίκων από τα 2/3 του δημοτικού συμβουλίου.  
Εξυγίανση
Παράλληλα, το νομοσχέδιο προβλέπει ειδικό πρόγραμμα εξυγίανσης στο οποίο θα μπορούν να ενταχθούν όσοι δήμοι έχουν υποχρεώσεις ή χρέη τα οποία υπερβαίνουν συγκεκριμένο ποσοστό των ετήσιων τακτικών εσόδων τους. Η χρηματοδότηση του προγράμματος εξυγίανσης θα γίνει μέσω ειδικού Λογαριασμού Εξυγίανσης και Αλληλεγγύης της Αυτοδιοίκησης, που θα συσταθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. 

Βαθιά ανάσα με 30 δισ. ευρώ

Βαθιά ανάσα με 30 δισ. ευρώΑπόφαση - ορόσημο για την χειμαζόμενη ελληνική οικονομία έλαβε ύστερα από δίωρη τηλεδιάσκεψη, η οποία ξεκίνησε στις 3.00 το μεσημέρι της Κυριακής και ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 5.00, το Eurogroup.
Οι Υπουργοί Οικονομίας των 16 κρατών μελών της ευρωζώνης αποφάσισαν να θέσουν στη διάθεση της Ελλάδας το ποσό των 30 δισεκατομμυρίων ευρώ, ποσό που θα εκταμιευθεί αμέσως μόλις και εφόσον η Ελλάδα κρίνει αναγκαίο να το ζητήσει. Το ευρωδάνειο αφορά κατ' αρχάς περίοδο ενός έτους. Τα ποσά για τα επόμενα χρόνια θα αποφασισθούν αργότερα, σε συνάρτηση με τις συνθήκες που θα επικρατούν. Στα 30 αυτά δισεκατομμύρια δεν έχει συνυπολογισθεί το δάνειο που θα παράσχει στη χώρα μας και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και το οποίο εκτιμάται σύμφωνα με πληροφορίες ότι θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ. 
Πόσο θα κοστίσει
Το κόστος του δυνητικού αυτού δανεισμού συμφωνήθηκε στο 5% για ποσά που θα ληφθούν με σταθερό επιτόκια και σε ποσοστό κάτω από 4% για δάνεια που θα ληφθούν με κυμαινόμενο. Πρόκειται για επιτόκια σημαντικά χαμηλότερα αυτών με τα οποία ήταν αναγκασμένη η Ελλάδα να δανείζεται από τις χρηματαγορές κατά τήν τελευταία περίοδο.
«Οι όροι και η δομή της βοήθειας είναι τέτοια ώστε να παροτρύνει και να βοηθήσει την Ελλάδα να επιστρέψει όσο το δυνατόν γρηγορότερα στις αγορές για τις δανειακές της ανάγκες», σημείωσε ο Πρόεδρος του Eurogroup Ζαν Κλοντ Γιούνκερ που χαρακτήρισε ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τα στοιχεία που παρέσχε η ελληνική κυβέρνηση σχετικα με την εκτέλεση του προϋπολογισμού κατα το α΄τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Παπακωνσταντίνου: Πολύ σημαντική απόφαση
«Πολύ σημαντική» χαρακτήρισε ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, τη σημερινή απόφαση του Eurogroup, καθώς, όπως είπε, το πλαίσιο στήριξης πήρε συγκεκριμένη μορφή.
Ο κ. Παπακωνσταντίνου τόνισε πως η Ελλάδα δεν έχει ζητήσει την ενεργοποίηση του μηχανισμού. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να δανειζόμαστε απρόσκοπτα από τις αγορές, συμπλήρωσε.
Επισήμανε ακόμη ότι με την απόφαση αυτή αναγνωρίζονται οι προσπάθειες που καταβάλλει η χώρα μας και επιβεβαιώνεται η εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων στα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση.
Δίωρη τηλεδιάσκεψη - θρίλερ
Η τηλεδιάσκεψη του Eurogroup ξεκίνησε λίγο μετά τις 3.00 το μεσημέρι της Κυριακής και επί δύο ώρες χαρακτηρίστηκε από μία ... εκκωφαντική σιωπή στη ροή των κάθε πληροφοορίας ή πρόβλεψης. Το γεγονός της σύγκλησης του τηλε-Eurogroup ήταν βεβαίως αφ' εαυτού θετικό αφού εάν δεν υπήρχε στα σκαριά συμφωνία το πιθανότερο ήταν να μην συγκληθεί καθόλου. Ωστόσο η στάση της γερμανικής πλευράς που όλο τον προηγούμενο καιρό επέμενε ο δανεισμός της Ελλάδας να γίνει με όρους αγοράς, παρέμενε κρίσιμη για την έκβαση της "συνεδρίασης".
Οπως μετέδιδε πάντως από το πρωί το πρακτορείο Bloomberg, η Γερμανία ήταν έτοιμη να συμφωνήσει ώστε το πακέτο του ευρωπαϊκού σκέλους της βοήθειας προς την Ελλάδα να δοθεί με ευνοϊκότερο επιτόκιο, υπαναχωρώντας έτσι από την αρχική της θέση ότι τα εν λόγω δάνεια δεν μπορεί να είναι «επιχορηγούμενα».

Μισές αλήθειες

Η επιχείρηση «πανστρατιά» του 2000 ήταν μια απογοήτευση για τον Κώστα Καραμανλή. Ο Γιώργος Σουφλιάς απαξίωσε να απαντήσει στην πρόσκληση. Η συνάντηση με τον Δημήτρη Αβραμόπουλο στο «Διόνυσο» κατέληξε σε φιάσκο on camera. Μόνο ο Στέφανος Μάνος ανταποκρίθηκε και αυτή η συνεργασία όμως κινδύνεψε να τιναχθεί στον αέρα επειδή ο ηγέτης των Ταύρων επέμενε να συμπεριληφθεί σε εκλόγιμη θέση στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας ο Θόδωρος Σκυλλακάκης: Ο τότε πρόεδρος της ΝΔ ούτε να το ακούσει δεν ήθελε, «Είστε καλά, ο τύπος είναι εντελώς ντοράκι!» ούρλιαζε στους μεσολαβητές. Την «διεύρυνση» της ΝΔ την έσωσε τελικά ο Μάνος που αποδείχτηκε ευκίνητος. Έτσι έγινε βουλευτής ο Γιώργος Ψαχαρόπουλος.
Δεν στερείται συμβολισμού λοιπόν το γεγονός ότι στην Κεντρική Επιτροπή της ΝΔ την Κυριακή, ο μόνος που επέμεινε ότι θα πρέπει να γίνει συζήτηση για τα αίτια της ήττας - «γιατί δεν μπορείς να διορθώσεις κάτι, αν δεν βρεις πρώτα τι έφταιξε» - ήταν ο περιώνυμος Σκυλακάκης, ευρωβουλευτής πια της ΝΔ με την υπογραφή μεν Καραμανλή, στην πραγματικότητα με τις ευλογίες της Ντόρας Μπακογιάννη. Όχι ότι ο πρώην Πρωθυπουργός κάθησε να τον ακούσει, έφυγε μόλις τελείωσε ο Αντώνης Σαμαράς, άλλωστε το απόγευμα θα έπαιρνε το πρωτάθλημα ο Παναθηναϊκός. Όμως εκείνοι που ήταν στην αίθουσα ενοχλήθηκαν. Έξι μήνες μετά τις εκλογές στη ΝΔ κυριαρχεί η αντίληψη ότι η αυτοκριτική έχει γίνει, από την ώρα που οι ηγέτες της παράταξης παραδέχτηκαν αορίστως λάθη και παραλείψεις. «Τα συζητήσαμε εκτενέστατα», είπε μάλιστα χθες ο πρόεδρος της ΝΔ. Στην πραγματικότητα όμως, η ΝΔ δεν επεξεργάστηκε ποτέ την πενταετία Καραμανλή και το αποτέλεσμα είναι ο πολιτικός της λόγος να εξαντλείται σε μισές αλήθειες.
Μια τέτοια μισή αλήθεια αποτελεί και το απόφθεγμα του Αντώνη Σαμαρά στην Κεντρική Επιτροπή της ΝΔ την Κυριακή, ότι επί διακυβέρνησης ΝΔ, διατηρήθηκε ο στοιχειώδης έλεγχος και παρά τη διεθνή κρίση, δεν υπήρξε τότε πρόβλημα διεθνούς δανεισμού της Ελλάδας. Τον περασμένο Φεβρουάριο όμως, τα spreads είχαν φτάσει στις 306 μονάδες. Ο αρχηγός της ΝΔ το αντιπαρήλθε ως εξής: «μπορεί κάποια στιγμή, πέρσι το Φεβρουάριο, να ανέβηκαν τα spreads , αλλά αυτό οφειλόταν σε εξωελλαδικούς λόγους, κράτησε λίγο και επηρέασε ελάχιστα το συνολικό κόστος δανεισμού της χρονιάς». Ο ίδιος όμως γνωρίζει πολύ καλά, γιατί ήταν ήδη υπουργός τότε, ότι η αιτία που τα spreads πήραν την ανηφόρα μετά τον ανασχηματισμό της 7ης Ιανουαρίου, ήταν επειδή η κυβέρνηση Καραμανλή, μέσω εξαγγελιών για παροχές και μέριμνα για τους οικονομικά ασθενέστερους και ακυρώνοντας ήδη αποφασισμένα εισπρακτικά μέτρα με πολιτικό κόστος (κατάργηση του αφορολόγητου για επαγγελματίες) προσπαθούσε να αποκαταστήσει το «κοινωνικό της πρόσωπο» με στόχο να μειώσει τη διαφορά από το ΠΑΣΟΚ στις δημοσκοπήσεις ώστε να μπορέσει να προσφύγει πρόωρα στις κάλπες τον Απρίλιο. Ήταν ένα καθαρά μικροπολιτικό παιχνίδι με κομματική σκοπιμότητα, που διέθετε όλα τα στοιχεία για τα οποία κατήγγειλε ο κ. Σαμαράς (και όχι άδικα) στην διαχείριση της οικονομίας από το ΠΑΣΟΚ τους πρώτους έξι μήνες. Και όπως επίσης είναι σε θέση να γνωρίζει ο αρχηγός της ΝΔ, εκείνη η κρίση στο κόστος δανεισμού εκτονώθηκε στα μέσα Φεβρουαρίου, πρώτον επειδή η κυβέρνηση πανικόβλητη σταμάτησε να μιλάει για παροχές και δεύτερον επειδή ο τότε υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Πέερ Σταινμπρύκ είχε δηλώσει δημόσια και ξεκάθαρα, ότι το Βερολίνο δεν θα αφήσει καμία οικονομία της Ευρωζώνης να καταρρεύσει.
Εύλογα διερωτάται κανείς, πόσο πιο πειστικός θα ήταν ο αντιπολιτευτικός λόγος της ΝΔ αν ήταν σε θέση να πει στην κυβέρνηση «εμείς κάναμε αυτό το λάθος τότε, μην το επαναλαμβάνετε εσείς τώρα». Δεν ήταν όμως, γιατί η διαχείριση της αντιπολιτευτικής τακτικής από τον κ. Σαμαρά έχει υποταχθεί στη λογική των εσωκομματικών ισορροπιών και των μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων. Καθώς στο επιτελείο του εστιάζουν μονοδιάστατα στο τι θα κάνουν με την Ντόρα Μπακογιάννη, θεωρούν ότι δεν έχουν τα περιθώρια να ανοίξουν μέτωπο και με τον πρώην Πρωθυπουργό και έτσι εξωραΐζουν τα πεπραγμένα του. Αυτό όμως αντανακλά στην κριτική του κ. Σαμαρά που δεν πείθει, παρά το γεγονός ότι πολλές φορές είναι σωστή. Ενδεχομένως μάλιστα, αυτό να είναι το μικρότερο κακό: Το γεγονός ότι η ΝΔ μετά από μια τέτοια συντριβή - και μια τόσο αρνητική εξέλιξη για τις τύχες της χώρας που ακολούθησε τη διακυβέρνηση της - δεν δείχνει καμιά διάθεση να προσδιορίσει η ίδια τι έκανε σωστά και τι έκανε λάθος την προηγούμενη πενταετία μεταφέρει την δύναμη της ερμηνείας και την «ισχύ του ορισμού» στο στρατόπεδο του ΠΑΣΟΚ και των φίλα προσκείμενων μέσων ενημέρωσης. Και εύλογο είναι, ότι η κυβερνητική παράταξη θα προσπαθήσει να απαξιώσει εντελώς την νεοδημοκρατική περίοδο, κάτι που δεν είναι το δυσκολότερο απέναντι σε μια τόσο θυμωμένη κοινή γνώμη, άλλωστε αυτό επιβεβαιώνεται και από τις δημοσκοπήσεις. Άλλωστε, η ΝΔ έχει πικρή πείρα του τι σημαίνει η προσπάθεια να ξεχαστεί το παρελθόν: Το ίδιο έκανε και για την τριετία 1990-93, επιτρέποντας στο ΠΑΣΟΚ να περάσει την δική του άποψη για το ποιόν της διακυβέρνησης Μητσοτάκη και να την απαξιώσει εντελώς…
Ίσως να μην είναι τυχαίο ότι πρώτος το επισήμανε αυτό ο πρώην υπουργός Οικονομίας Γιώργος Αλογοσκούφης, ο οποίος είχε σημαντικό ρόλο (ως επικεφαλής του σώματος Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων) και στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Παρά την εμφανή προσπάθεια που κατέβαλλε να υπερασπιστεί τα δικά του πεπραγμένα, ο πρώην υπουργός έδωσε και έναν μπούσουλα με βάση τον οποίο θα μπορούσε να συζητήσει η ΝΔ τι πήγε λάθος, ιδιαίτερα μετά το 2007. Ωστόσο η ηγεσία της ΝΔ (και ιδίως το περιβάλλον Σαμαρά) είναι όχι πολιτικά και ιδεολογικά ανασφαλής για τέτοιες αναζητήσεις και είναι πολύ πιθανόν, ότι το γεγονός ότι είναι η πλευρά της κ. Μπακογιάννη που ζητάει τώρα την αντιπαράθεση με το παρελθόν (η ειρωνεία της ιστορίας είναι ότι αυτή τη συζήτηση ήθελε πάση θυσία να αποφύγει στη διάρκεια της διαμάχης για την ηγεσία, ώστε να μην δυσαρεστήσει τον κ. Καραμανλή) μάλλον φαίνεται να διασφαλίζει, ότι η ΝΔ δεν θα ασχοληθεί ποτέ με το τι έκανε λάθος την προηγούμενη πενταετία…
Αυτό πάντως δεν είναι θετικό για τη ΝΔ. Γιατί αν είναι σωστή η διάγνωση ότι η αντιπολίτευση χρειάζεται τουλάχιστον ένα χρόνο ώστε να αρχίσουν να λαμβάνουν υπ’ όψη τους αυτά που λέει οι πολίτες, η σιωπή για τα πεπραγμένα της πενταετίας Καραμανλή και ο εξωραϊσμός της δεν θα βελτιώσει τη διάθεση τους απέναντι στη ΝΔ. Και ανεξάρτητα από το τι θα γίνει με τη ΝΔ, δεν είναι καθόλου θετικό για τη χώρα όταν στην αξιωματική αντιπολίτευση προσδιορίζει τη στάση της στα δρώμενα είτε με γνώμονα την ομφαλοσκόπηση, είτε τις εσωκομματικές σκοπιμότητες. Πόσω μάλλον, όταν ο κίνδυνος που αντιμετωπίζει η Ελλάδα δεν έχει ξεπεραστεί, η κρίση έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της και δεν είναι καθόλου απίθανο να κληθεί στην πορεία και η ΝΔ (ανάλογα με τις εξελίξεις) να κληθεί να συμμετάσχει με κάποιον τρόπο στην κοινή προσπάθεια. Γιατί την ώρα της κρίσης, οι μισές αλήθειες είναι ο χειρότερος δυνατός σύμβουλος…