Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

Μπλεγμένος και στο σκάνδαλο της Siemens ο Αλογοσκούφης - σιγά μη δεν ήτανε...

Διαβεβαίωνε τον Μ. Χριστοφοράκο ότι είχε «εξασφαλίσει την πολιτική ελευθερία κινήσεων εντός της κυβέρνησης» για να προχωρήσει τις δουλειές της η Siemens! Νέες αποκαλύψεις - φωτιά...

Από τον Άγγελο Παπαδομιχελάκη

Μπλεγμένος και στο σκάνδαλο της Siemens αποδεικνύεται ο Γ. Αλογοσκούφης...
Το "Εθνος της Κυριακής" αποκαλύπτει εμπιστευτικό σημείωμα του Μιχάλη Χριστοφοράκου προς τα κεντρικά της Siemens στη Γερμανία, το οποίο πρώτη φορά βάζει στο «κάδρο» τον πρώην υπουργό Οικονομίας. Μπορεί ο πρώην «τσάρος» να είχε φροντίσει επιμελώς να κρατήσει το όνομά του μακριά από κάθε καυτή υπόθεση της «γαλάζιας» διακυβέρνησης, οι νεες αποκαλύψεις όμως αναδεικνύουν και τον δικό του πρωταγωνιστικό ρόλο στην υπόθεση Siemens. Κορυφαίος υπουργός τότε, φαίνεται μάλιστα πως και στη συγκεκριμένη υπόθεση είχε κρατήσει ρόλο συντονιστή...
Στο «εμπιστευτικό» του ο Μ. Χριστοφοράκος αναφέρει, κατά το ρεπορτάζ, συγκεκριμένα πρόσωπα από τα κεντρικά της Siemens που είχαν, μαζί με τον ίδιο, συναντήσεις με τον πρώην υπουργό Οικονομίας και τον Μ. Λιάπη και εμφανίζει τους δύο υπουργούς να συστήνουν στη Siemens να...

συνεχίσει μόνη της έργο του ΟΣΕ, επειδή η Κοινοπραξία που το είχε αναλάβει, και στην οποία συμμετείχε και η Siemens, καθυστερούσε την υλοποίησή του.
Μάλιστα είναι τόσο μεγάλο το ενδιαφέρον των δύο υπουργών, σύμφωνα με το εμπιστευτικό υπόμνημα Χριστοφοράκου, που δεν δίστασαν να διαβεβαιώσουν τα κορυφαία στελέχη της Siemens ότι «είχαν εξασφαλίσει την πολιτική ελευθερία κινήσεων εντός της κυβέρνησης»!
Κι ενώ την περίοδο εκείνη το περιβόητο C4I βρισκόταν στον αέρα, οι δύο υπουργοί εμφανίζονται να εκφράζουν την «αμέριστη εμπιστοσύνη τους στη Siemens». Δύσκολα γίνεται κατανοητό τι είδους διαπραγματεύσεις είναι αυτές με τη μια πλευρά -την κυβερνητική- να πληροφορεί τα κορυφαία στελέχη της Siemens ότι έχουν εξασφαλίσει την ελευθερία να κινηθούν κατά πώς εξυπηρετεί την εταιρεία!
Το «Εσωτερικό υπόμνημα», όπως το ονομάζει με την ένδειξη «Εμπιστευτικό», φέρει ημερομηνία 30 Αυγούστου 2004 και αποτελεί το... επιστέγασμα των επαφών που είχαν προηγηθεί με τους υπουργούς και τα θετικά για την εταιρεία αποτελέσματα.
Ο Mr Siemens τοποθετεί χρονικά τις συναντήσεις αυτές μια εβδομάδα πριν από το τέλος Αυγούστου του 2004, ενώ με άλλα υπομνήματα αναφέρεται:
Σε μια συνάντηση που είχε με τον Μ. Λιάπη, τον τότε Γεν. Γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών και ένα μέλος του Δ.Σ του ΟΣΕ τον Ιούλιο του 2004 με αντικείμενο το ίδιο έργο του ΟΣΕ.
Σε μια επίσκεψη που έκανε στον υπουργό Μεταφορών Μ. Λιάπη στις 2 Αυγούστου του 2005.
Σε ένα «ραντεβού», όπως το ονομάζει, στο υπουργείο Μεταφορών δύο ημέρες αργότερα (4 Αυγούστου 2005) με υπηρεσιακούς παράγοντες.
Εντύπωση προκαλεί -σύμφωνα πάντα με τα υπομνήματα Χριστοφοράκου- ότι αυτός που ενδιαφέρεται να πάρει όλη τη δουλειά η Siemens κι όχι η Κοινοπραξία που είχε συσταθεί και στην οποία μετείχε η εταιρεία, ήταν ο Μ. Λιάπης, επειδή καθυστερούσαν τα έργα. Από το ίδιο σημείωμα, το οποίο εκτός από τον Μ. Χριστοφοράκο συνυπογράφει και ο γενικός διευθυντής Συγκoινωνιών και Ηλεκτροτεχνικών Εργων της Siemens Δ. Παναγιωτίδης, αποκαλύπτεται προσπάθεια να αποκλειστούν οι «πιθανοί Ελληνες εταίροι και υπεργολάβοι» στους οποίους η Siemens θα μπορούσε να απευθυνθεί αν το έκρινε απαραίτητο.
Στο διαβαθμισμένο ως «εμπιστευτικό» υπόμνημά του ο Μ. Χριστοφοράκος σημείωνε: «Σε σχέση με τις συμφωνίες τροχαίου υλικού με τον ΟΣΕ, τα Ελληνικά Ναυπηγεία και τη Siemens, οι οποίες έχουν καθυστερήσει, συζητήθηκε η ακόλουθη, ιδιαίτερα θετική, για τη Siemens εξέλιξη:
Και οι δύο υπουργοί εξέφρασαν την αμέριστη εμπιστοσύνη τους στη Siemens ως αξιόπιστου και σημαντικότερου εταίρου, τόσο σε επίπεδο διαλόγου όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο. Ο υπουργός Μεταφορών ζήτησε από τη Siemens να λάβει άμεσα την πρωτοβουλία της διερεύνησης υπό ποιες συνθήκες θα ήταν δυνατό για τη Siemens να αναλάβει την αποκλειστική διαχείριση για την ολοκλήρωση των προβληματικών συμβάσεων, εφόσον είναι απαραίτητο μαζί με τους πιθανούς Ελληνες εταίρους και υπεργολάβους, με ή χωρίς τη συμμετοχή των Ελληνικών Ναυπηγείων π.χ. ως υπεργολάβου.
Οι υπουργοί ανέφεραν ότι είχαν εξασφαλίσει την πολιτική ελευθερία κινήσεων εντός της κυβέρνησης για την επίλυση των προβλημάτων με τις συμφωνίες τροχαίου υλικού, παράλληλα με τις εξελίξεις και τις αποφάσεις του υπουργού Οικονομίας σε σχέση με τις υποχρεώσεις-απαιτήσεις της HDW αναφορικά με τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Επιπρόσθετα, ο υπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι η άμεση ολοκλήρωση και ο εκσυγχρονισμός των σιδηροδρομικών μεταφορών στον κύριο άξονα Πάτρας-Αθήνας- Θεσσαλονίκης αποτελούσε την απόλυτη προτεραιότητά του».