Σάββατο 13 Μαρτίου 2010

Ο αποτελεσματικός κ. Παπανδρέου!

http://www.sofiaecho.com/shimg/zx500y290_870737.jpgΘυμάμαι κάποτε, στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν ζούσα στη Νέα Υόρκη, το να διαβάσω κάποιο νέο στις εφημερίδες ή να δω στις ειδήσεις ενός τηλεοπτικού σταθμού κάτι που αφορούσε την Ελλάδα, ήταν αδύνατο να συμβεί. Εκτός και αν αφορούσε την πτώση της χούντας ή κάποιο σεισμό. Τα χρόνια πέρασαν και το ενδιαφέρον των ΜΜΕ των ΗΠΑ, εξακολούθησε να στρέφεται στα σημαντικά, διεθνή γεγονότα της εποχής.
Το ενδιαφέρον των διεθνών ΜΜΕ, εστιαζόταν στην Ελλάδα, με παρόμοια συχνότητα και ειρωνικά σχόλια, μόνο κατά την περίοδο της προετοιμασίας για τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων. Σήμερα, λόγω των ψευδών δημοσιονομικών στοιχείων, της διαφθοράς, της αλόγιστης σπατάλης του δημοσίου χρήματος και του τεράστιου ελλείμματος του ΑΕΠ, διόλου κολακευτικά, όλα τα διεθνή ΜΜΕ ασχολούνται με την Ελλάδα. Με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα κλίμα, που για τον οποιονδήποτε πρωθυπουργό, θα απαιτούσε μια δύσκολη και οδυνηρή διαδικασία αναστροφής του.
Όπως αποδείχτηκε όμως, για τον Έλληνα Πρωθυπουργό, δεν υπήρξε αξεπέραστο. Κεφαλαιοποιώντας την διπλωματική του προίκα, τις άριστες διεθνείς σχέσεις και τη διευρυμένη, υψηλού επιπέδου, ατζέντα επαφών του, κατόρθωσε, με παραδειγματική, διπλωματικά και επικοινωνιακά, στρατηγική, να αναδείξει την Ελλάδα, από μαύρο πρόβατο στη διεθνή οικονομική σκηνή, σε αποφασιστικό, καταλυτικό παίκτη θεσμικών εξελίξεων, τόσο στην ΕΕ, όσο και στην άλλη όχθη του Ατλαντικού. Με αποκορύφωμα το διπλωματικό θρίαμβο από τη συνάντησή του με τον πρόεδρο Ομπάμα: την άρση βίζας για τους Έλληνες που επισκέπτονται τις ΗΠΑ.
Αυτά είναι τα σημεία κλειδιά, που όχι μόνο αντέστρεψαν την εικόνα της Ελλάδας διεθνώς, αλλά και κατέστησαν τον Έλληνα Πρωθυπουργό, σαν τον πιο σύντομα παραγωγικό πολιτικό στην ιστορία της Ελλάδας. Ο αποτελεσματικός τρόπος που ενήργησε και η καλοσχεδιασμένη επικοινωνιακή στρατηγική που ακολούθησε, αναβάθμισαν τον ρόλο της Ελλάδας στη διεθνή πολιτική σκηνή. Κάτι, το οποίο για να επιτευχθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, απαιτεί προσόντα που διακρίνουν ηγέτες οι οποίοι διαθέτουν γνώση του προβλήματος, έχουν αντίληψη της ιστορικής συγκυρίας και ευθύνης, ψυχραιμία, υπομονή και ευελιξία.
Προσόντα, τα οποία αν αξιοποιήσει εξίσου σωστά και στο εσωτερικό, λειτουργώντας με προσανατολισμό το παρόν και το μέλλον της χώρας, θέτοντας τις προϋποθέσεις και τις αναγκαίες υποδομές ανάπτυξης της οικονομίας, με τρόπο “quick and clean”, τότε θα μείνει στην ιστορία, σαν ο νεότερος σε ηλικία και ικανότερος Πρωθυπουργός, που έθεσε τις βάσεις για τη μετατροπή της Ελλάδας, από χώρα κρατικοδίαιτη, χαώδη, αναξιοκρατική και αντιπαραγωγική, σε χώρα παραγωγική, ανταγωνιστική, κοινωνικά δίκαιη και βιώσιμη.
Συνοψίζοντας το αποτέλεσμα της περιοδείας του κ. Παπανδρέου, θα έλεγα, ότι το αντιστάθμισμα των ωφελημάτων που κέρδισε η χώρα μας, αλλά και εκείνος προσωπικά, δικαιώνει την «απόδοση» της επένδυσης του ολιγοήμερου ταξιδίου του. Αυτό που αποκαλούμε στο marketing, ROI (Return Of Investment). Αν δικαιώσει και την «επένδυση» στο πρόσωπο του, που έκαναν οι  Έλληνες πολίτες, τότε η «απόδοση» θα έχει μεγαλύτερη αξία, αφού θα «δικαιώνει» τον κόπο τους κατά το αγγλοσαξονικό “no pain no gain”.
Πάνος Τσαγκαράκης 
http://www.reporter.gr