Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου 2010

Η προτίμηση ελληνικών προϊόντων ο στόχος του κινήματος «καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε»

Στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης με σκοπό την προτίμηση των ελληνικών προϊόντων στοχεύει το «Κίνημα Πολιτών καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε», που δημιουργήθηκε με τις υπογραφές πολιτικών, ακαδημαϊκών, συνδικαλιστών και επιχειρηματιών.

Η προτίμηση ελληνικών προϊόντων, το barcode των οποίων ξεκινά από 520, θα τα καταστήσει ανταγωνιστικότερα και θα τους δώσει πιο ελκυστικές τιμές, υποστηρίζουν οι φορείς που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

Η πρωτοβουλία παρουσιάστηκε την Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών από τους βασικούς πρωτεργάτες και μέλη της συντονιστικής επιτροπής, την υπερνομάρχη Αθηνών -Πειραιώς, Κωνσταντίνα Μπέη, τον πρ. πρύτανη του ΕΜΠ, Κώστα Μουτζούρη, τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ, Γιάννη Παναγόπουλο, τον πρόεδρο της ΓΣΕΒΕΕ, Δημήτρη Ασημακόπουλο, τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, Βασίλη Κορκίδη, και τον πρόεδρο του ΔΣΑ, Δημήτρη Παξινό. Η πρωτοβουλία απευθύνεται σε όλους τους Έλληνες και στοχεύει, μέσω της ανακύκλωσης του εισοδήματος, στη διατήρηση των θέσεων εργασίας.

«Θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα, αλλά και τους επιχειρηματίες να συνδράμουν σε αυτό κάνοντας τα προϊόντα τους ανταγωνιστικά», τόνισε η κ. Μπέη εξηγώντας ότι «όλοι μπορούμε να λειτουργήσουμε με την ευθύνη, που μας αναλογεί, να αλλάξουμε συνήθειες και να στηρίξουμε την ελληνική οικονομία».

«Χώρες όπως η Αργεντινή κατέδειξαν ότι πέρα από τους συνδικαλιστικούς αγώνες είναι σημαντικές οι πρωτοβουλίες, που ενισχύουν τον κοινωνικό ιστό, την ντόπια παραγωγή και την κοινωνική αλληλεγγύη», είπε ο κ. Παναγόπουλος, προσθέτοντας ότι οι Έλληνες μέσα από το καταναλωτικό μοντέλο, που είχαν τις τελευταίες δεκαετίες, έχασαν τον προσανατολισμό τους και σήμερα πρέπει να τον ξαναβρούν, βοηθώντας ταυτόχρονα και τις 993.000 ελληνικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων 82% απασχολούν λιγότερα από 20 άτομα και κατά συνέπεια τις θέσεις εργασίας που πλήττονται άμεσα από την οικονομική ύφεση.

«Στόχος» -όπως εξήγησε ο ίδιος- «είναι να δημιουργήσουμε ένα κίνημα ενεργών πολιτών που αν συνδυαστεί με όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις θα μπορεί να επιβάλει κανόνες και στην ίδια την αγορά».

Ο κ. Ασημακόπουλος από την πλευρά του, σημείωσε πως «πρέπει να αλλάξουμε καταναλωτική και επαγγελματική κουλτούρα, διότι το μεγάλο πρόβλημα, όταν θα μηδενίσουμε το έλλειμμα, θα είναι αν έχουμε λύσει και το θέμα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας» και επισήμανε ότι «δεν πρέπει να μιλάμε για εξωστρέφεια, αλλά να κοιτάξουμε πώς θα συνδέσουμε την εσωτερική αγορά της χώρας μας με τον Έλληνα παραγωγό». Εξήγησε, δε, ότι «ποιότητα και αναλογικότητα στην τιμή είναι οι δύο βασικές προϋποθέσεις», τονίζοντας ότι «η μάχη είναι πολύπλευρη και θα χρειαστεί και τη συμβολή του κράτους τουλάχιστον με συμβουλευτικές υπηρεσίες».

Στη σημασία του εξορθολογισμού των τιμών των ελληνικών προϊόντων, αλλά και την αναδιάρθρωση της παραγωγής, επικέντρωσε ο κ. Μουτζούρης, επισημαίνοντας ότι «ο Έλληνας πολίτης μπορεί και πρέπει να απευθύνεται σε καλά ελληνικά προϊόντα κάθε είδους, ακόμη και πολλά ελληνικά πανεπιστήμια για μεταπτυχιακές σπουδές, καθώς ο ακαδημαϊκός είναι και αυτός ακόμη ένας χώρος που πλήττεται ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση».

«Σήμερα βλέπουμε να πυκνώνουν οι φωνές για έναν κοινωνικό "πατριωτισμό"», είπε ο κ. Κορκίδης και πρόσθεσε ότι πρέπει να στηριχθεί η ελληνική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα ξεκινώντας από την παραγωγή. «Πρέπει να μας προβληματίσει το γεγονός ότι στην Ελλάδα, παράγουμε, π.χ. ελληνικά παπούτσια κατά 30%, ενώ εισάγουμε το 70%. Όσο για την κατανάλωση του Έλληνα ετησίως, υπολογίζεται στα 180 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 9 δισ. "πετιούνται" για προϊόντα "μαϊμού"», τόνισε.

Τη σημασία του να γίνει το Κίνημα Πολιτών ένα κίνημα αλληλεγγύης, τόνισε ο κ. Παξινός, εξαίροντας την πρωτοβουλία, η οποία, όπως υποσχέθηκαν οι πρωτεργάτες της, «θα εξελιχθεί σε πανελλήνια εκστρατεία με συγκεκριμένους στόχους και βήματα».

Η ΕΣΕΕ, σημειώνοντας ότι τα ελληνικά προϊόντα μπορούν να αναγνωρίζονται από το barcode που ξεκινά από 520, υπογραμμίζει πως παράλληλα πρέπει να στηριχθεί το νέο αναπτυξιακό μοντέλο να στηριχθεί, σε σημαντικό βαθμό, στην ελληνική παραγωγική βάση και να καλλιεργηθεί μέσα σε ένα εύφορο και προσοδοφόρο επιχειρηματικό έδαφος.
tovima