Όλα έδειχναν ότι η εξαγορά της OPEL από τον καναδοαυστριακό όμιλο MAGNA είχε πλέον ολοκληρωθεί, ωστόσο έμενε το τελευταίο "ΟΚ" από την Κομισιόν για να πάρει σάρκα και οστά η διάσωση της θυγατρικής της General Motors.
Φαίνεται όμως ότι όλοι λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο. Στην προκειμένη περίπτωση, χωρίς την επίτροπο ανταγωνισμού Νέλι Κρους. Η κα Κρους εξέφρασε "ενδοιασμούς" για το περιεχόμενο της συμφωνίας και κάλεσε τη General Motors να "ξανασκεφτεί τη συμφωνία". Το πρόβλημα που διακρίνει η επίτροπος σχετίζεται με την κρατική ενίσχυση που έχει υποσχεθεί η γερμανική κυβέρνηση στην MAGNA. Παραδόξως το Βερολίνο δεν έπεσε από τα σύννεφα. Ο καθ` ύλη αρμόδιος υπουργός Καρλ Τέοντορ τσου Γκούτενμπεργκ έδειξε κατανόηση. Σαν έτοιμος από καιρό, ο Καρλ Τέοντορ τσου Γκούτενμπεργκ δήλωσε ότι έχει κατανόηση για τις επιφυλάξεις που εξέφρασε η Κομισιόν όσον αφορά την καταβολή κρατικών ενισχύσεων ύψους 4,5 δις ευρώ προς τον καναδοαυστριακό όμιλο MAGNA για τη συμφωνία εξαγοράς της OPEL.
"Θα δοθούν οι δέουσες απαντήσεις στην Κομισιόν"
Στο περιθώριο των διαβουλεύσεων για τον σχηματισμό κυβέρνησης μεταξύ των κομμάτων της κεντροδεξιάς, ο κ. τσου Γκούτενμπεργκ παρέπεμψε σε άτυχες δηλώσεις που έκαναν κάποιοι, χωρίς να δώσει περισσότερες εξηγήσεις. Παρά ταύτα δήλωσε αισιόδοξος για τα επόμενα βήματα, τονίζοντας ότι θα δοθούν οι δέουσες απαντήσεις στην Κομισιόν και το θέμα θα προχωρήσει. Ο Γερμανός υπουργός υποστήριξε ότι δεν θα διεξαχθούν από την αρχή οι συνομιλίες με τις εμπλεκόμενες πλευρές, αλλά απλά θα δοθούν διευκρινίσεις.
Πάντως στην επιστολή της η ευρωπαία επίτροπος υποστηρίζει ότι υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι δεν είναι συμβατές με τους κανονισμούς του ελεύθερου ανταγωνισμού οι ενισχύσεις που έχει υποσχεθεί η γερμανική κυβέρνηση στη MAGNA. Και αυτό γιατί οι υποσχέσεις του Βερολίνου συνδέονται με τον όρο, ο καναδοαυστριακός όμιλος να αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών της OPEL. Να υπενθυμίσουμε ότι κατά της συμφωνίας τάσσεται και το Βέλγιο, καθώς με την εξαγορά προβλέπεται ότι θα κλείσει το εργοστάσιο της Αμβέρσας. Επιφυλάξεις για τη συμφωνία εκφράζουν επίσης Ισπανία και Βρετανία που φοβούνται κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας στις δικές τους μονάδες παραγωγής.
http://www.emea.gr/
Φαίνεται όμως ότι όλοι λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο. Στην προκειμένη περίπτωση, χωρίς την επίτροπο ανταγωνισμού Νέλι Κρους. Η κα Κρους εξέφρασε "ενδοιασμούς" για το περιεχόμενο της συμφωνίας και κάλεσε τη General Motors να "ξανασκεφτεί τη συμφωνία". Το πρόβλημα που διακρίνει η επίτροπος σχετίζεται με την κρατική ενίσχυση που έχει υποσχεθεί η γερμανική κυβέρνηση στην MAGNA. Παραδόξως το Βερολίνο δεν έπεσε από τα σύννεφα. Ο καθ` ύλη αρμόδιος υπουργός Καρλ Τέοντορ τσου Γκούτενμπεργκ έδειξε κατανόηση. Σαν έτοιμος από καιρό, ο Καρλ Τέοντορ τσου Γκούτενμπεργκ δήλωσε ότι έχει κατανόηση για τις επιφυλάξεις που εξέφρασε η Κομισιόν όσον αφορά την καταβολή κρατικών ενισχύσεων ύψους 4,5 δις ευρώ προς τον καναδοαυστριακό όμιλο MAGNA για τη συμφωνία εξαγοράς της OPEL.
"Θα δοθούν οι δέουσες απαντήσεις στην Κομισιόν"
Στο περιθώριο των διαβουλεύσεων για τον σχηματισμό κυβέρνησης μεταξύ των κομμάτων της κεντροδεξιάς, ο κ. τσου Γκούτενμπεργκ παρέπεμψε σε άτυχες δηλώσεις που έκαναν κάποιοι, χωρίς να δώσει περισσότερες εξηγήσεις. Παρά ταύτα δήλωσε αισιόδοξος για τα επόμενα βήματα, τονίζοντας ότι θα δοθούν οι δέουσες απαντήσεις στην Κομισιόν και το θέμα θα προχωρήσει. Ο Γερμανός υπουργός υποστήριξε ότι δεν θα διεξαχθούν από την αρχή οι συνομιλίες με τις εμπλεκόμενες πλευρές, αλλά απλά θα δοθούν διευκρινίσεις.
Πάντως στην επιστολή της η ευρωπαία επίτροπος υποστηρίζει ότι υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι δεν είναι συμβατές με τους κανονισμούς του ελεύθερου ανταγωνισμού οι ενισχύσεις που έχει υποσχεθεί η γερμανική κυβέρνηση στη MAGNA. Και αυτό γιατί οι υποσχέσεις του Βερολίνου συνδέονται με τον όρο, ο καναδοαυστριακός όμιλος να αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών της OPEL. Να υπενθυμίσουμε ότι κατά της συμφωνίας τάσσεται και το Βέλγιο, καθώς με την εξαγορά προβλέπεται ότι θα κλείσει το εργοστάσιο της Αμβέρσας. Επιφυλάξεις για τη συμφωνία εκφράζουν επίσης Ισπανία και Βρετανία που φοβούνται κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας στις δικές τους μονάδες παραγωγής.
http://www.emea.gr/
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου