Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2009

Άγιος Βαλεντίνος

Έχω ένα θεματάκι με τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου. Δε μου φταίει σε τίποτα ο άγιος. Το καπιταλιστικό του περίβλημα είναι που μου τη δίνει. Εντάξει, είναι η πρώτη γιορτή μετά τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, να την εκμεταλλευτούν οι έμποροι, οι μαγαζάτορες, οι ξενοδόχοι. Αλλά νισάφι. Όπου σταθώ και βρεθώ βλέπω καρδούλες. Λούτρινα κουκλάκια με καρδούλες, γλάστρες με καρδούλες, κάρτες με καρδούλες, μπαλόνια καρδούλες. Και δεν μου έφταναν αυτά, έχω και όλους τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς να ετοιμάζονται σύσσωμοι για τη γιορτή. Διαγωνισμοί για ρομαντικά σαββατοκύριακα σε εκπληκτικά ξενοδοχεία, διαγωνισμοί για αξιομνημόνευτα δείπνα, ειδικές εκπομπές μόνο με ερωτικά τραγούδια.Και από πίσω όλα τα θύματα. Που θα πάνε και θα αγοράσουν ό,τι τους προτείνουν, που θα πάνε να ξοδέψουν για δώρα, για λουλούδια και διήμερα. Αλλά εμένα η δικαιολογία είναι που με τρελαίνει: γιορτάζω τον έρωτα, χαίρομαι που είμαι ερωτευμένος, κτλ. Λες και τον έρωτα τον έχει πάρει εργολαβία η 14η Φλεβάρη. Όποιος γιορτάσει τον έρωτα την 13η ή την 15η θα τουφεκιστεί προς παραδειγματισμό στην πλατεία Συντάγματος. Εγώ αυτό που διαπίστωσα, ούσα ερωτευμένη, είναι ότι ο έρωτας από μόνος του είναι γιορτή. Γιορτή που διαρκεί μεν λίγο, αλλά σίγουρα περισσότερο από ένα 24ωρο.Και δεν κατάλαβα, δηλαδή. Όπως το πάμε θα έχουμε αποκτήσει μία μέρα για τα πάντα: ημέρα της μητέρας, ημέρα του πατέρα, ημέρα χωρίς αυτοκίνητο, ημέρα κατά του AIDS, ημέρα κατά του καρκίνου του μαστού, ημέρα του περιβάλλοντος. Βασιζόμενοι σε αυτά, επομένως, θα έπρεπε να αγαπάμε τους γονείς μας συγκεκριμένη μέρα –διαφορετική για τον καθένα, μη μας πέσουν και όλα μαζί. Θα έπρεπε να προστατεύουμε το περιβάλλον μόνο την 5η Ιουνίου –μη πετύχω κανέναν να κάνει ανακύκλωση τον Αύγουστο, μαύρο φίδι που τον έφαγε. Θα έπρεπε να προστατευόμαστε μόνο την 1η Δεκέμβρη –γιατί αν είσαι και θερμός εραστής δε θα τρως το μισθό σου σε τέτοια πράγματα. Θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε μέσα μαζικής μεταφοράς μόνο την 22α Σεπτεμβρίου –που είναι και δωρεάν.
Είμαι υπερβολική; Είμαι! Τιμή μου και καμάρι μου. Αλλά τον Βαλεντίνο, εκτός του ότι μού τον επιβάλλανε λόγω παγκοσμιοποίησης, μού τον έχουν και μού τον τρίβουν στη μούρη από 25 Γενάρη. Έτσι, για να με αγχώσουν. Να με αγχώσουν γιατί δεν είμαι ερωτευμένη, γιατί είμαι ερωτευμένη αλλά δεν έχω σχέση, γιατί έχω σχέση αλλά δεν είμαι ερωτευμένη, γιατί έχω σχέση που θέλει να γιορτάσουμε παρέα αλλά εγώ θέλω να γιορτάσω με κάποιον άλλο.
Επομένως, εγώ αποφάσισα να λάβω δραστικά μέτρα. Αφού δεν μπορώ να τον καταπολεμήσω θα βρω άλλη λύση: θα τον ανασχηματίσω, από σήμερα αναλαμβάνει χρέη προστάτη των δασών που τον έχουν και ανάγκη. Τους ερωτευμένους θα τους αναλάβει ο προφήτης Αμμώς, γιατί όπως και να το κάνουμε ένας προφήτης στον έρωτα είναι απαραίτητος. Άρα ενημερώνω, εσάς τους όποιους ερωτευμένους, ότι η γιορτή σας αναβάλλεται για την 15η Ιουνίου, που θα έχει ανοίξει και ο καιρός.