Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

50 ΕΔΕ για εφοριακούς, πόθεν έσχες για 234

Επιχείρηση «καθαρά χέρια» στο υπουργείο Οικονομικών: «Ξηλώνονται» 20 έφοροι που κρίθηκαν ανεπαρκείς, μετακινούνται 70 υπάλληλοι, ξεκινάνε 50 έρευνες (ΕΔΕ) για εφοριακούς που κατηγορούνται για δωροδοκία και ελέγχεται το πόθεν έσχες 234 εφοριακών. Μάλιστα 70 υπάλληλοι εντοπίστηκαν να  διαθέτουν ακίνητη περιουσία με αντικειμενική αξία από 800 χιλ. ευρώ ως και 3 εκατ. ευρώ.
Το Υπουργείο Οικονομικών, με δεδομένη την ανάγκη για την περαιτέρω βελτίωση στη λειτουργία και στην απόδοση των εισπρακτικών μηχανισμών και την αποκατάσταση της διαφάνειας των οικονομικών υπηρεσιών, ανακοινώνει τις εξής αποφάσεις:
Αντικατάσταση Διευθυντών σε Δ.Ο.Υ.: Με βάση τις αποδόσεις και τα αποτελέσματα στους στόχους εισπράξεων που έχουν τεθεί για κάθε Δ.Ο.Υ., αντικαθίστανται 20 προϊστάμενοι που σήμερα εκτελούν καθήκοντα διευθυντή, σε Δ.Ο.Υ. με μεγάλο φορολογικό αντικείμενο που εμφάνισαν καθυστερήσεις στην απόδοση εσόδων και σημαντικές αποκλίσεις στην επίτευξη των στόχων. Οι Δ.Ο.Υ. αυτές είναι: ΙΕ’ Αθηνών, ΚΑ’ Αθηνών, ΙΣΤ’ Αθηνών, ΚΒ’ Αθηνών, Κορωπίου, Ν. Φιλαδέλφειας, Ιλίου, Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, Α’ Θεσσαλονίκης, Δ’ Θεσσαλονίκης, ΦΑΕ Θεσσαλονίκης, Αγρινίου, Α’ Καλλιθέας, Α’ Πατρών, Ρεθύμνου, ΦΑΒΕ Αθηνών, Μοσχάτου, Αλεξανδρούπολης, Χαλκίδας και Α’ Περιστερίου. Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Οικονομικών προχωρά άμεσα στην προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων ευθύνης σε όλες τις Δ.Ο.Υ., σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο του Υπουργείου Εσωτερικών.
Μετακινήσεις υπαλλήλων: Για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών, μετακινούνται 70 υπάλληλοι σε όλη τη χώρα σε άλλες οικονομικές υπηρεσίες από αυτές όπου σήμερα υπηρετούν. Εξ αυτών μετακινούνται 42 υπάλληλοι από τις ελεγκτικές υπηρεσίες σε Δ.Ο.Υ. και 25 μετακινούνται από Δ.Ο.Υ. σε ελεγκτικές υπηρεσίες, για την ενίσχυση των ελέγχων.Διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (Ε.Δ.Ε.) σε συνέχεια καταγγελιών πολιτών: Για τη διερεύνηση επωνύμων και ανωνύμων καταγγελιών πολιτών, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 1517, το Υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε 50 έρευνες-Ε.Δ.Ε. κατά υπαλλήλων σε 31 Δ.Ο.Υ., 10 Τελωνεία, Σ.Δ.Ο.Ε., Π.Ε.Κ., Κτηματικές Υπηρεσίες σε όλη τη χώρα. Οι καταγγελίες που θα διερευνηθούν αφορούν σε χρηματισμό, παράνομη οικονομική δραστηριότητα, παράνομο πλουτισμό και καταγγελίες για μεγάλο ύψος καταθέσεων, παραλείψεις ελέγχου παραστατικών επιχειρήσεων, ευνοϊκότερο υπολογισμό φόρων φυσικών ή νομικών προσώπων, παράνομη έκδοση φορολογικής ενημερότητας, πλαστά στοιχεία, πλημμελή παραστατικά τελωνειακών ελέγχων, παράνομους εκτελωνισμούς, ενδεχομένως λαθρεμπόριο, διαφυγόντα έσοδα από δασμούς, χρηματισμό από διερχόμενα τα σύνορα φορτηγά, χρηματισμό κατά τον εφοδιασμό πλοίων κλπ.
Έλεγχος πόθεν έσχες και φορολογικές ασυνέπειες υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών: Για τον έλεγχο των ελεγχόντων, έχει ήδη διαταχθεί έλεγχος σε 234 υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, οι οποίοι εμφανίζονται να μην έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση την περίοδο 2007-2008 ή δεν έχει εκκαθαριστεί η δήλωσή τους. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται κι ένας αριθμός υπαλλήλων, ανεξαρτήτως των φορολογικών τους δηλώσεων, για τους οποίους θα γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος πόθεν έσχες. Οι έλεγχοι αυτοί θα συνεχιστούν συστηματικά.
Πόθεν έσχες στη βάση διασταυρώσεων εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας υπαλλήλων Υπουργείου Οικονομικών: Οι διασταυρώσεις δηλώσεων εισοδήματος και περιουσιακών στοιχείων αποτελούν επίσης μια ένδειξη για τυχόν αναντιστοιχίες που πρέπει να ελεγχθούν. Από έναν πρώτο έλεγχο της ακίνητης περιουσίας όλων των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών προκύπτει ότι 70 υπάλληλοι διαθέτουν ακίνητη περιουσία με αντικειμενική αξία από 800 χιλ. ευρώ ως και 3 εκ. ευρώ. Οι υπάλληλοι αυτοί διαθέτουν ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας κατά μέσο όρο 1.228.337 ευρώ και αντίστοιχα δηλούμενο εισόδημα κατά μέσο όρο 50.834 Ευρώ. Για όλες αυτές τις περιπτώσεις το Υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε έλεγχο πόθεν έσχες.
Το έργο του Υπουργείου Οικονομικών στηρίζεται στην καθημερινή προσπάθεια και την απόδοση όλων των υπαλλήλων του, που εκτελούν το έργο τους με υπευθυνότητα και συναισθάνονται το ρόλο και τη σημασία της δουλειάς τους σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές για την οικονομία και τη χώρα. Η αποκατάσταση της διαφάνειας στις φορολογικές υπηρεσίες και η προστασία του έργου και της υπόληψης των υπαλλήλων και των στελεχών των οικονομικών υπηρεσιών, που επιχειρούν να ακυρώσουν όσοι χρησιμοποιούν δημόσιες θέσεις ευθύνης για ίδιο όφελος, αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την βιώσιμη ενίσχυση των δημοσίων εσόδων, τη διαμόρφωση ενός πραγματικά δίκαιου και αποτελεσματικού φορολογικού συστήματος και τη δημιουργία μιας νέας σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στους πολίτες και το κράτος.
Στο πλαίσιο της αποκατάστασης της σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στον κράτος και τον πολίτη, το Υπουργείο Οικονομικών δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να παίξουν οι ίδιοι ενεργό και σημαντικό ρόλο στην πάταξη φαινομένων φοροδιαφυγής και άλλων φορολογικών και οικονομικών παραβάσεων. Για το λόγο αυτό έχει δημιουργήσει το τηλεφωνικό κέντρο καταγγελιών 1517, όπου οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται, με στόχο να εντοπιστούν και να διερευνηθούν αυτά τα φαινόμενα.
Πέρα από τις παραπάνω άμεσες ενέργειες, το Υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει σε πλήρη αναδιοργάνωση των εισπρακτικών μηχανισμών με στόχο την αναβάθμισή τους, την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και την επίτευξη των στόχων της διαφάνειας και της φορολογικής δικαιοσύνης. Το σχέδιο των βασικών ρυθμίσεων για την αναδιοργάνωση των δημόσιων οικονομικών υπηρεσιών πρόκειται σύντομα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
nafpliotis