Οι λεπτομέρειες του Σχεδίου Διοικητικής αναδιάρθρωσης της χώρας, του σχεδίου «Καλλικράτης» αναφέρονται πλήρως στο προσχέδιο νόμου που έχει προωθηθεί στους θεσμικούς φορείς του τόπου. Είναι πολύ σημαντικό ότι το σύνολο των αυτοδιοικητικών βλέπουν με θετικό μάτι την αλλαγή και ως αλλαγή και κατ’ ουσίαν τις μεταβολές που επιφέρει.
Ο διάλογος πλέον περνάει στην επόμενη φάση. Την χωροταξική διαίρεση της χώρας. Τι δήμους θέλουμε. Προς ποια κατεύθυνση θα κινηθούν. Ποιους στόχους θα εξυπηρετούν οι δήμοι και γενικότερα το όλο εγχείρημα.
Και το πλαίσιο και τους στόχους της μεταρρύθμισης καλώς ή κακώς, καλώς στις δημοκρατίες, τους βάζει ο υπουργός της νόμιμα (και πρόσφατα) εκλεγμένης κυβέρνησης της χώρας.
Και το πλαίσιο και τους στόχους της μεταρρύθμισης καλώς ή κακώς, καλώς στις δημοκρατίες, τους βάζει ο υπουργός της νόμιμα (και πρόσφατα) εκλεγμένης κυβέρνησης της χώρας.
Με βάση αυτό το πλαίσιο το όποιο προ πολλών εβδομάδων έθεσε ο υπουργός καλέστηκαν όλοι να συμμετάσχουν στο διάλογο και για τον αριθμό των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης που θα προκύψουν για να εφαρμόσουν το νέο Αυτοδιοικητικό μοντέλο.
Αρκετοί συμμετείχαν σε αυτό το διάλογο (τοπικό ΠΑΣΟΚ, ΤΕΔΚ κ.α.) με σαφή θέση.
Μακάρι όλοι και κυρίως όλα τα κόμματα να είχαν πει στην κερκυραϊκή κοινωνία την άποψή τους για αυτό το θεμελιώδες θέμα.
Αρκετοί συμμετείχαν σε αυτό το διάλογο (τοπικό ΠΑΣΟΚ, ΤΕΔΚ κ.α.) με σαφή θέση.
Μακάρι όλοι και κυρίως όλα τα κόμματα να είχαν πει στην κερκυραϊκή κοινωνία την άποψή τους για αυτό το θεμελιώδες θέμα.
Η προσωπική μου άποψη, που είναι και πλειοψηφούσα άποψη και πρόταση της Νομαρχιακής Επιτροπής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ (και προήλθε μέσα από πρότυπες διαδικασίες χωρίς μάχες χαρακωμάτων, γραμμών και γραμμιτζήδων), είναι αυτή που στην κερκυραϊκή κοινωνία φαντάζει ως αυτονόητη.
Το νησί της Κέρκυρας γεωγραφικά, πολιτισμικά, αναπτυξιακά αλλά και συγκοινωνιακά πάντοτε το θυμόμαστε σε όλες τις δραστηριότητές του να χωρίζεται σε τρεις ενότητες. Το Βορά, το Νότο και την Μέση Κέρκυρα.
Σε μία μεταρρύθμιση, μια διοικητική αναδιάρθρωση με τους όρους που τέθηκαν για λίγους και ισχυρούς δήμους, με στόχο τη μείωση του αριθμού των δήμων στο 1/3 περίπου, δε μπορεί παρά η λύση των τριών δήμων στο νησί της Κέρκυρας (επτά ΟΤΑ συνολικά στο Νομό μαζί με Δήμο Παξών και τις τρεις κοινότητες των Διαποντίων) να είναι η πλέον ρεαλιστική και αναπτυξιακή λύση.
Θα ήταν, θεωρώ, πολύ θετική μεταβολή να δημιουργηθούν δύο διοικητικά κέντρα στο Νομό εκτός της πόλης της Κέρκυρας για την αποσυμφόρηση του κέντρου. Κέντρα- μοχλοί ανάπτυξης των τριών ενοτήτων που θα προκύψουν.
Το νησί της Κέρκυρας γεωγραφικά, πολιτισμικά, αναπτυξιακά αλλά και συγκοινωνιακά πάντοτε το θυμόμαστε σε όλες τις δραστηριότητές του να χωρίζεται σε τρεις ενότητες. Το Βορά, το Νότο και την Μέση Κέρκυρα.
Σε μία μεταρρύθμιση, μια διοικητική αναδιάρθρωση με τους όρους που τέθηκαν για λίγους και ισχυρούς δήμους, με στόχο τη μείωση του αριθμού των δήμων στο 1/3 περίπου, δε μπορεί παρά η λύση των τριών δήμων στο νησί της Κέρκυρας (επτά ΟΤΑ συνολικά στο Νομό μαζί με Δήμο Παξών και τις τρεις κοινότητες των Διαποντίων) να είναι η πλέον ρεαλιστική και αναπτυξιακή λύση.
Θα ήταν, θεωρώ, πολύ θετική μεταβολή να δημιουργηθούν δύο διοικητικά κέντρα στο Νομό εκτός της πόλης της Κέρκυρας για την αποσυμφόρηση του κέντρου. Κέντρα- μοχλοί ανάπτυξης των τριών ενοτήτων που θα προκύψουν.
Προτάσεις του τύπου πέντε ή επτά ή παραπάνω δήμοι, αφενός είναι εκτός του πλαισίου και των στόχων του υπουργείου Εσωτερικών, αφετέρου έχουν ένα άρωμα προσωπικών υπερφιλοδοξιών, καρεκλολαγνείας και παραγοντισμού. Στοιχείων που έχουν φέρει πολύ πίσω την πολιτική και κοινωνική ζωή του τόπου μας. Υπάρχει η αίσθηση ότι η τακτοποίηση του πολιτικού προσωπικού του Νομού έχει μετατραπεί σε αυτοσκοπό και εμμονή για ορισμένους.
Από την άλλη πλευρά η ελιτίστικη άποψη ορισμένων, που διαρρέεται και από κύκλους του υπουργείου κατά τρόπο οπού θεωρώ ότι προσβάλει το δημοκρατικό διάλογο, για ένα δήμο ανά νησί, ακόμα και για νησιά του πληθυσμού της Κέρκυρας, παρουσιάζει πολλά σημεία όπου η έννοια της αυτοδιοίκησης δείχνει να απέχει πολύ.
Μεγάλος κίνδυνος από την πρόκριση μιας τέτοιας λύσης είναι ο υπερσυγκεντρωτισμός των πάντων στην πόλη της Κέρκυρας, το οποίο έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τον θεμελιώδη στόχο της αποκέντρωσης και την αρχή της εγγύτητας. Και στην τελική δε μπορώ να κατανοήσω τι αναπτυξιακή προοπτική έχει μια μεταρρύθμιση που απλά μετατρέπει τη Νομαρχία σε Δήμο και θα επαναφέρει σταδιακά το διοικητικό χάρτη του νησιού στην προ σχεδίου Καποδίστρια εποχή των κοινοτήτων.
Μεγάλος κίνδυνος από την πρόκριση μιας τέτοιας λύσης είναι ο υπερσυγκεντρωτισμός των πάντων στην πόλη της Κέρκυρας, το οποίο έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τον θεμελιώδη στόχο της αποκέντρωσης και την αρχή της εγγύτητας. Και στην τελική δε μπορώ να κατανοήσω τι αναπτυξιακή προοπτική έχει μια μεταρρύθμιση που απλά μετατρέπει τη Νομαρχία σε Δήμο και θα επαναφέρει σταδιακά το διοικητικό χάρτη του νησιού στην προ σχεδίου Καποδίστρια εποχή των κοινοτήτων.
Εν κατακλείδι λοιπόν γυρνώ στη αναγκαιότητα πλέον η Κέρκυρα να ταχθεί και να παλέψει συντεταγμένα για τη μόνη ρεαλιστική και αναπτυξιακή λύση των τριών δήμων.
Να παλέψει για ακόμα μια φορά για το αυτονόητο.
Να παλέψει για ακόμα μια φορά για το αυτονόητο.
Καρατζήμος Αλέξανδρος
Ναυπηγός Τεχνολόγος Μηχανικός
Μέλος ΝΕ ΠΑΣΟΚ Κέρκυρας
karatzimos_alex@hotmail.com
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου