Σάββατο 15 Αυγούστου 2009

Gomorrah - Roberto Saviano: «Μισώ το βιβλίο που με έκανε διάσημο»

Προγραμμένος από την Καμόρα, καταδικασμένος να ζει υπό αστυνομική προστασία και να αλλάζει συνεχώς σπίτια, ο Ρομπέρτο Σαβιάνο διεκδικεί το δικαίωμα στη νοσταλγία μιας ελεύθερης ζωής. Και δεν διστάζει να ομολογήσει ότι μισεί το βιβλίο του που «του χάρισε ό,τι ονειρεύεται κάθε συγγραφέας». Ένα σπίτι με μπαλκόνι. «Έχουν περάσει περίπου τρία χρόνια από τότε που το ιταλικό κράτος αποφάσισε να με θέσει υπό αστυνομική προστασία. Έχω την αίσθηση ότι θα είναι έτσι για πάντα. Από εκείνη τη στιγμή, είμαι σαν ένας εξόριστος που ψάχνει ένα μέρος για να ζήσει κι ένα μέρος για να γράψει. Έμεινα σε δεκάδες διαφορετικά σπίτια, ποτέ για περισσότερους από μερικούς μήνες στο καθένα. Όλα ήταν μικρά, πολύ μικρά, και καταραμένα σκοτεινά. Θα ήθελα να ήταν μεγαλύτερα με περισσότερο φως και μπαλκόνι. Αλλά δεν έχω άλλη επιλογή. Μόνο μία φορά κατάφερα να μείνω σε ένα σπίτι με βεράντα και δεν μπορούσα να πιστέψω στην τύχη μου. Εδώ και τρία χρόνια το σπίτι μου είναι μια βαλίτσα με κάλτσες, εσώρουχα, μπλούζες και παντελόνια και μερικά πουκάμισα. Συν μια τσάντα με φάρμακα, οδοντόκρεμα, οδοντόβουρτσα κι έναν φορτιστή και μια άλλη με βιβλία και χαρτιά και τον υπολογιστή μου. Αυτό είναι όλο».