Πέμπτη 30 Ιουλίου 2009

Συμφωνία μαμούθ Μicrosoft - Υahoo

Συμφωνία, που φουντώνει τον πόλεμο για την κυριαρχία στο Διαδίκτυο και την εκμετάλλευση των διαφημιστικών εσόδων που αυτή συνεπάγεται, έκλεισε η Μicrosoft με τη Υahoo. Έπειτα από 18 μήνες πυρετωδών διαπραγματεύσεων και αποτυχημένων επιθετικών εξαγορών, η εταιρεία του Μπιλ Γκέιτς κατέληξε σε 10ετή συμφωνία με τη Υahoo, με στόχο οι δύο εταιρείες να ανταγωνιστούν «στα ίσα» τη μεγάλη τους ανταγωνίστρια, την Google. Η Google είναι σήμερα η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο και η ιστοσελίδα με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον κόσμο. Πρόσφατα μάλιστα ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει να ρίξει στην αγορά λειτουργικό πρόγραμμα για προσωπικούς υπολογιστές απειλώντας το μονοπώλιο ουσιαστικά που απολαμβάνει στον τομέα αυτόν η Μicrosoft. Μέχρι σήμερα η Μicrosoft αποτελούσε τον κυρίαρχο στις πωλήσεις λογισμικού, χωρίς όμως να έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί εμπορικά το Ίντερνετ, το σύνολο των διαφημιστικών εσόδων του οποίου εκτιμάται σε 66,2 δισ. δολάρια. Τα στοιχεία αυτά είναι της comShore, η οποία αναφέρει ακόμη ότι τα έσοδα της Google το 2007 από διαφημίσεις στο Ίντερνετ έφτασαν τα 16,4 δισ. δολάρια, της Υahoo τα 7 δισ. δολάρια και της Μicrosoft τα 2,8 δισ. δολάρια.