Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009

AIRFRANCE: Έρευνες για τα μαύρα κουτιά του μοιραίου Airbus

Ομάδες έρευνας της Βραζιλίας και της Γαλλίας ανέσυραν και άλλες σορούς από τα συντρίμμια του αεροσκάφους της Air France που συνετρίβη στον Ατλαντικό Ωκεανό την περασμένη εβδομάδα παρασύροντας στο θάνατο και τους 228 ανθρώπους που επέβαιναν σε αυτό, δήλωσαν αξιωματούχοι. Συνολικά 41 πτώματα έχουν ανασυρθεί από τη "θάλασσα συντριμμιών" του αεροσκάφους, όπως την περιέγραψε ένα στέλεχος του Βραζιλιάνικου πολεμικού ναυτικού, σε απόσταση περίπου 1.000 χλμ. από τις βορειοανατολικές ακτές της Βραζιλίας. Την Τετάρτη θα αρχίσει η αναζήτηση για τα λεγόμενα "μαύρα κουτιά" του Airbus A330, με την άφιξη στην περιοχή ενός Γαλλικού πυρηνοκίνητου υποβρυχίου. Την Πέμπτη καταπλέει στην περιοχή σκάφος υποθαλάσσιων ερευνών με τέσσερα μικρά βαθυσκάφη.
Ελπίζεται ότι τα δεδομένα από τα κουτιά και τις συσκευές καταγραφής των συνομιλιών στο πιλοτήριο - που ίσως βρίσκονται σε βάθος ακόμη και 6.000 μέτρων - θα φωτίσουν τα αίτια του δυστυχήματος της 1ης Ιουνίου. Μια σειρά αυτόματων προειδοποιητικών σημάτων που στάλθηκαν από τα συστήματα του αεροσκάφους κατέδειξαν ότι οι ενδείξεις για την ταχύτητα εδάφους ήταν εσφαλμένες και ότι ο αυτόματος πιλότος του Αιρμπάς, που εκτελούσε πτήση από το Ρίου Ντε Ζανέιρο προς το Παρίσι, είχε απενεργοποιηθεί, ενώ τα συστήματα πλοήγησης και ισχύος επίσης εμφάνιζαν δυσλειτουργίες. Τα μηνύματα αυτά οδήγησαν ειδικούς να υποθέσουν ότι η τραγωδία ενδέχεται να οφείλεται στους "προβληματικούς" αισθητήρες μέτρησης της ταχύτητας στο περίβλημα του αεροσκάφους, κάτι που έχει εντοπιστεί και σε άλλα A330. Εκτιμάται ότι οι αισθητήρες, οι λεγόμενοι Σωλήνες Pitot, μπορεί να απενεργοποιήθηκαν εξαιτίας της εμφάνισης πάγου στην διάρκεια σφοδρής καταιγίδας σε μεγάλο υψόμετρο, με αποτέλεσμα οι πιλότοι να μην έχουν ιδέα με ποια ταχύτητα κινούνταν.
http://www.skai.gr