Σάββατο 26 Ιουνίου 2010

Μνημόσυνο


Μετά το χθεσινό σφυροκόπημα του ΚΚΕ από τον Πρωθυπουργό εδώ , όταν πήρε τον λόγο η κ.Παπαρήγα   που προφανώς δεν περίμενε τη σφοδρότητα της επίθεσης , αντί να πει "μνημόνιο" είπε  "μνημόσυνο" ,έσπευσε να το διορθώσει λέγοντας "μνημόνιο-μνημόσυνο για τα δικαιώματα του λαού". Τι να κάνουμε κυρ Αλέκα , μια με το Σύνταγμα, μια με τα λιμάνια, έχουν ζόρια αυτά τα πράγματα , τέρμα πλέον τα χαϊδέματα , κάθε κατεργάρης στον πάγκο του.
pelasgia 

Παπανδρέου προς Παπαρήγα «Δεν θα γκρεμίσετε τον καπιταλισμό, γκρεμίζοντας την Ελλάδα»

Το μήνυμα ότι η κοινωνία δεν τρομοκρατείται και ότι ο σκοπός των τρομοκρατών δεν θα επιτευχθεί έστειλε ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου από το βήμα της Βουλής σήμερα  Παρασκευή, λίγες ώρες μετά το φονικό χτύπημα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Με αφορμή την απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση της Γ.Γ. του ΚΚΕ Αλέκας Παπαρήγα, στην «Ώρα του Πρωθυπουργού», ο Γ. Παπανδρέου υπογράμμισε ότι «χθες γίναμε μάρτυρες τυφλής και απάνθρωπης βίας» και σημείωσε πως ένας εργαζόμενος, μισθωτός, οικογενειάρχης έπεσε θύμα αποτρόπαιας τρομοκρατικής επίθεσης.

«Εκφράζουμε τα θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του και την οδύνη και αγανάκτηση που νιώθει κάθε Έλληνας πολίτης» σημείωσε ο Πρωθυπουργός.

Το σύνολο της κοινωνίας μας, ο ελληνικός λαός τους καταδικάζει, τόνισε και επισήμανε ότι την ώρα που ο λαός δίνει καθημερινή μάχη για να ανακτήσει την αξιοπιστία του ο τόπος, άνανδροι δολοφόνοι θέλουν να πλήξουν την ομαλότητα, τη δημοκρατία, την ελληνική κοινωνία, την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

Ο πρωθυπουργός κατέληξε, υπογραμμίζοντας: «Θα αποτύχουν γιατί απέναντί τους έχουν την πολιτεία και την κοινωνία και η κοινωνία μας δεν τρομοκρατείται».
Η πλήρης αντιπαράθεση μεταξύ Γ. Παπανδρέου και Αλέκας Παπαρήγα έχει ως εξής:

Γ. Παπανδρέου: «Δεν θα γκρεμίσετε τον καπιταλισμό γκρεμίζοντας την Ελλάδα. Σήμερα είναι η δική σας ώρα να απολογηθείτε. Θεωρείτε πως πράξεις δικές σας, των συνδικαλιστών σας, ή φοιτητών που υποδύονται συνδικαλιστές, πως συμβάλλουν στην ευρωστία των ταμείων ή τη μείωση της ανεργίας;
Όταν στελέχη σας δημοσίως αρνούνται την τήρηση του Συντάγματος και των αποφάσεων των δικαστηρίων, δηλαδή να παίρνει ο καθένας τον νόμο στα χέρια του, το θεωρείτε προοδευτικό; Προβάλλουν την πατρίδα οι πράξεις αυτές, ή μήπως αφαιρείτε με την συμπεριφορά σας εθνικό εισόδημα από τη χώρα, θέτοντας σε κίνδυνο και τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας; Ποιος αποτρέπει τον τουρισμό και τους τουρίστες να έρχονται στην πατρίδα
μας, κρουαζιέρας που φέρνει συνάλλαγμα εισφορές στα ταμεία, με την δημιουργία μικρομεσαίων επιχειρήσεων; Εσείς! Πόσο κοστίζει σε
θέσεις εργασίας ο με κάθε τρόπο και μέσο, αποκλεισμός των λιμανιών; Για τα νησιά, τουριστικές επιχειρήσεις, συγκοινωνίες; Μία μόνο από τις εταιρείες με κρουαζιερόπλοια θα έφερνε το 2011 47.000 επιβάτες, δρομολογώντας δύο ακόμα πλοία. Θα άφηναν χρήματα σε ελληνικά εστιατόρια, ελληνικά ξενοδοχεία, ελληνικές επιχειρήσεις. Με όσα γίνονται στα λιμάνια, οι περισσότερες εταιρείες σκέφτονται τον αποκλεισμό της Ελλάδας το 2011 και 2012. Από αυτήν την εταιρεία μόνον, χάνουμε 4 εκ. ευρώ και κινδυνεύουμε να χάσουμε 14 εκ. το 2011. Σε 77 από τα 450 ξενοδοχεία της Αττικής, οι ακυρωμένες νύχτες είναι 40.000 μετά από τα επεισόδια απ' τον Απρίλιο και τις σκηνές απ' τα λιμάνια μας. Πόσοι άνθρωποι θα μπορούσαν να βρουν δουλειά στο μεταξύ; Από πού θα βρουν δουλειές; Θα βρουν ελεημοσύνη απ' το ΔΝΤ; Δεν καταδικάζετε τον καπιταλισμό, αλλά κομμάτι του ελληνικού λαού με
απαράδεκτες εικόνες που κάνουν το γύρο της υφηλίου. Πρέπει να γίνουν αλλαγές και στον εργασιακό χώρο, να ενταχθούν οι ναυτικοί στα κρουαζιερόπλοια. Με την άρση του καμποτάζ περιμένουμε 45000 νέες θέσεις εργασίας. Εσείς δεν θέλετε καμία εξέλιξη στις εργασιακές σχέσεις, λες και είναι ο κόσμος στάσιμος δίπλα μας. Ο συντηρητικός σας δογματισμός, βάζει σε ομηρία ανέργους
» κατέληξε ο Πρωθυπουργός.

Αλέκα Παπαρήγα: «Από τους αγώνες για το δεκάωρο και το οκτάωρο, την κατάργηση της παιδικής εργασίας και την ισότητα ανδρών και γυναικών στις αμοιβές, δεν υπήρξε εργατική κατάκτηση που να μην αναπτύχθηκε κόντρα στο νόμο της κυρίαρχης πολιτικής. Κι εσείς μας βάζετε να παλεύουμε σήμερα, για
κατάργηση της εργασίας των 15χρονων - ακόμα και για τα παιδιά που πηγαίνουν στο γενικό λύκειο. Δεν σας κατηγορούμε ότι δεν κάνετε συμφωνίες ανάπτυξης. Είμαστε όμως ριζικά αντίθετοι, στο να γίνει η Ελλάδα πόλος έλξης κεφαλαίων με εργασιακούς όρους Κίνας, Ινδίας, ή Αφρικής. Με τις συμφωνίες σας με τον Ερντογάν, ανοίξατε το δρόμο, ώστε ελληνικές εταιρείες που έχουν θέσεις εργασίας στην Ελλάδα να εξάγουν τα κεφάλαιά τους στη γειτονική Τουρκία δηλαδή να μειώνουν τις θέσεις εργασίας εδώ. Κλείσατε συμφωνία με την Κίνα για την ναυπήγηση πλοίων εκεί, καταδικάζοντας παραγωγικούς χώρους εδώ. Θέλετε να συμφωνήσουμε να μετατραπούν χώροι κατασκευής πλοίων σε συσκευαστήρια εμπορευμάτων και να κλείσουν και μικρές βιοτεχνίες που κάνουν σήμερα την συσκευασία ή την παραγωγή υλικών συσκευασίας
.

Γ. Παπανδρέου: Αυτό που λέτε εσείς, είναι μια άλλη λογική συντηρητισμού και δογματισμού που κρατά το λαό σε συνθήκες μοιρολατρίας. Δεν νομίζω ότι η ελληνική λαϊκή οικογένεια δεν θέλει τις επενδύσεις από την Κίνα, το Κατάρ, την Λιβύη, ή τη Ρωσία που μπορούν να συμβάλλουν στις θέσεις εργασίας.
Ως πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, παλεύω ώστε να υπάρξει δικαιότερη κατανομή πλούτου, να χτυπήσουμε την φτώχεια και την εκμετάλλευση σε αναδυόμενες οικονομίες που τις κάνουν προσωρινά πιο ανταγωνιστικές από μας. Δεν είναι αυτό το μοντέλο που εμείς θέλουμε, να κάνουμε τον αγώνα ανταγωνιστικότητας με την μείωση των μισθών και των συντάξεων, αλλά με την αύξηση της αξίας. Και θέλουμε να υπάρξουν συστήματα κοινωνικής ασφάλειας. Δεν θα γίνουμε εμείς χώρα μισθωτών τριτοκοσμικής λογικής. Κάνοντας αυτά όμως, δεν κλείνουμε λιμάνια στην Ελλάδα. Δώστε κι εσείς τον
αγώνα παγκοσμίως, αλλά σκεφτείτε και την Ελλάδα, τους έλληνες εργαζόμενους και όχι απλώς την επαναστατικότητά σας. Δεν θα γκρεμίσετε τον καπιταλισμό γκρεμίζοντας την Ελλάδα. Σας καλώ άμεσα να σταματήσετε ότι διασύρει τη χώρα
» δευτερολόγησε ο Πρωθυπουργός.

Η πολυκατοικία της Δεξιάς

Οι ομάδες και οι «ελεύθεροι σκοπευτές» μέσα και έξω από τη Ν.Δ.   
Επτά ομάδες συγκρούονται στην πολυκατοικία της Δεξιάς και το Συνέδριο της Ν.Δ. καλείται να αποδείξει ότι, παρά τους κλυδωνισμούς, το κόμμα που ίδρυσε πριν από 36 χρόνια ο Κωνσταντίνος Καραμανλής παραμένει πανίσχυρος ιδιοκτήτης, ανεξάρτητα από τις αποσκιρτήσεις ή τις διαγραφές στελεχών.

ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΙ
Δίπλα στον πρόεδρο του κόμματος κινούνται στην πραγματικότητα δύο ομάδες στελεχών. Στον πρώτο κύκλο βρίσκονται οι άμεσοι συνεργάτες και σύμβουλοι του Αντ. Σαμαρά, αρκετοί από τους οποίους τον ακολουθούν από τα χρόνια της Πολιτικής Ανοιξης. Πρόκειται για τους κ.κ. Κ. Αρβανιτόπουλο, Χρ. Λαζαρίδη, Δημ. Σταμάτη, Θ. Βάρδα, Δ. Σταμενίτη, Π. Μπαλτάκο, Γ. Μουρούτη και Δ. Καραχάλιο, οι οποίοι θεωρούνται πρόσωπα της απολύτου εμπιστοσύνης του νέου προέδρου. Στη δεύτερη ομάδα βρίσκονται τα κοινοβουλευτικά στελέχη που έδωσαν μάχη για την επικράτηση του κ. Σαμαρά στις κάλπες του περασμένου Νοεμβρίου και συγκροτούν το νέο σύστημα εξουσίας στη Ν.Δ. (Π. Παναγιωτόπουλος, Κων. Μαρκόπουλος, Μ. Χαρακόπουλος, Κωνστ. Γκιουλέκας, Β. Μιχαλολιάκος, Κων. Τζαβάρας κ.ά.). Κατά βάση κινούνται στον χώρο της λαϊκής- πατριωτικής Δεξιάς, αλλά δεν λείπουν και στελέχη με προσανατολισμό στον «μεσαίο χώρο» (όπως ο Μ. Χαρακόπουλος) και την ελεύθερη αγορά (όπως ο Θ. Βάρδας).

ΟΙ ΚΑΡΑΜΑΝΛΙΚΟΙ
Η «φρουρά» του Κων. Καραμανλή είναι προφανές ότι διεκδικούν τον δικό τους αυτόνομο χώρο εντός της Ν.Δ., έστω κι αν η νέα ηγεσία επιθυμεί να παραμείνουν στα μετόπισθεν. Οι κ.κ. Δημ. Σιούφας, Πρ. Παυλόπουλος, Ευρ. Στυλιανίδης, Ευάγγ. Αντώναρος και Ι. Ανδριανός είναι βασικά μέλη της συγκεκριμένης ομάδας, αλλά το μέλλον της είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις αποφάσεις που θα πάρει για το δικό του μέλλον ο πρώην πρωθυπουργός.

ΟΙ ΝΕΟ-ΒΑΡΟΝΟΙ
Στην κατηγορία εντάσσονται στελέχη με ειδικό κομματικό βάρος, όπως οι κ.κ. Ευάγγ. Μεϊμαράκης και Αρ. Σπηλιωτόπουλος, αλλά και προβεβλημένοι γόνοι ιστορικών στελεχών, όπως ο Μιλτ. Βαρβιτσιώτης. Ολοι στήριξαν την κ. Μπακογιάννη και σήμερα, σχεδόν περιθωριοποιημένοι από τη νέα ηγεσία, αναζητούν ρόλο.

Η ΛΑΪΚΗ ΔΕΞΙΑ
Πρόκειται για ειδική κατηγορία που δεν κινείται αυτόνομα ή συγκροτημένα, αλλά επιχειρεί να εκπέμψει ένα διακριτό σήμα και να επηρεάσει τον προσανατολισμό της Ν.Δ. Επίσης διατηρεί διαύλους και με τον Γ. Καρατζαφέρη. Από τα μέλη της, άλλα έχουν χαράξει προσωπική στρατηγική (Παν. Ψωμιάδης), άλλα ακολουθούν πιστά τον Αντ. Σαμαρά (Γ. Μανώλης) και άλλα είχαν στηρίξει την κ. Μπακογιάννη, χωρίς δεσμεύσεις απέναντί της (Βυρ. Πολύδωρας, Γερ. Γιακουμάτος).

ΟΙ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ
Κατά βάση είχαν συνταχθεί με την κ. Μπακογιάννη και βρίσκονται στον αντίποδα της λεγόμενης λαϊκής Δεξιάς. Ενθερμοι οπαδοί του οικονομικού φιλελευθερισμού, ορισμένοι και των νεοφιλελεύθερων επιλογών, θεωρούν ότι η Ν.Δ. πρέπει να παραμείνει σε μια κεντρώα κατεύθυνση, αλλά είναι κοινός τόπος ότι μετά την ήττα της κ. Μπακογιάννη και τη διαγραφή της, έχουν χάσει σημαντικό έδαφος. Στην ομάδα αυτή συγκαταλέγονται πρώην υπουργοί όπως οι κ.κ. Κ. Χατζηδάκης, Νικ. Δένδιας (ο οποίος ανήκει και στους καραμανλικούς), Κυρ. Μητσοτάκης κ.ά.

ΟΙ ΜΗΤΣΟΤΑΚΙΚΟΙ
Ο επίτιμος πρόεδρος της Ν.Δ. Κων. Μητσοτάκης διατηρεί ρόλο «πατριάρχη» στη συγκεκριμένη ομάδα, η οποία τα τελευταία χρόνια στράφηκε προς την Ντόρα Μπακογιάννη. Η διαγραφή τής πρώην υπουργού και η οριστική ρήξη με τον κ. Σαμαρά οδηγεί στη συρρίκνωσή της, αλλά προεξοφλείται ότι κάποιοι θα την ακολουθήσουν στο νέο κόμμα που θα στοχεύει στο κεντροδεξιό ακροατήριο. Οι κ.κ. Χρ. Μαρκογιαννάκης, Ελσα Παπαδημητρίου, Γ. Κοντογιάννης, Σ. Κεδίκογλου, Γρ. Αποστολάκος, Αθ. Γιαννόπουλος, Ελ. Αυγενάκης και Θ. Σκυλακάκης είναι βασικά μέλη της ομάδας.

Ο ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ
Στον Γ. Καρατζαφέρη ανήκει η πατρότητα του όρου της Δεξιάς πολυκατοικίας και έχει τις πόρτες ανοικτές για στελέχη που αποχωρούν από τη Ν.Δ., ιδίως εάν κινούνται στον χώρο της λαϊκής Δεξιάς, όπως ο Κων. Κιλτίδης. Με συγκροτημένη Κοινοβουλευτική Ομάδα, ο ΛΑΟΣ θα επιδιώξει πλέον να αποκτήσει διαμέρισμα με περισσότερα τετραγωνικά και γι΄ αυτό βρίσκεται σταθερά απέναντι στον Αντ. Σαμαρά. 
tanea

Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ !...

Λοβέρδος: «Ευνοούνται οι χαμηλές συντάξεις»


Ώφελος για τις συντάξεις μέχρι 1.500 ευρώ προκύπτει από σύστημα αναπλήρωσης που προβλέπει το νέο Ασφαλιστικό, σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας.
Ο κ. Λοβέρδος, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, ισχυρίστηκε ότι ο νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων θα ωφελήσει τους ασφαλισμένους με χαμηλά εισοδήματα. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι το κράτος δεν θα εγγυάται πια τις επικουρικές συντάξεις. Όπως είπε, «δεν υπάρχουν λεφτά για να στηριχθεί ένα πρωτοβουλιακό σύστημα παροχής συντάξεων». Ξεκαθάρισε δε ότι έχει ζητήσει άπο όλα τα επικουρικά ταμεία να εκπονήσουν αναλογιστικές μελέτες προκειμένου να διαπιστωθεί ποια είναι βιώσιμα.
Ο κ. Λοβέρδος παραδέχτηκε ότι με το νέο σύστημα η κατηγορία που πλήττεται περισσότερο είναι οι μητέρες ανηλίκων, καθώς επιβαρύνονται με επιπλέον δέκα πέντε χρόνια εργασίας.

Επιστολή Παπανδρέου στη G20 υπέρ της φορολόγησης των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg3u8j5w4W4RMu5NwG8KxO417-ublWpp5X1dBH5LTtwiq3MRNGTLoEIAPxu78WRyqy9MgFMaOHn8JFBgPAdYkzSqlbDZ597luv3QOj_AySkkTBJAEeAMG-p75vwZKilvvc2At9t9X9tPLZn/s320/%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%BF%CF%85.thu.med.jpgΟ πρωθυπουργός και πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, Γιώργος Παπανδρέου, απέστειλε προς τους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων των κρατών - μελών του G20 επιστολή, με την οποία τους κοινοποιεί Ψήφισμα του Συμβουλίου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς για την παγκόσμια οικονομία και την οικονομική μεταρρύθμιση.
Ο κ.Παπανδρέου στην επιστολή, αφού σημειώνει την «ευρεία συναίνεση για την απαιτούμενη στρατηγική εξόδου από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση», που επιτεύχθηκε μεταξύ των 350 συμμετεχόντων στις συζητήσεις του Συμβουλίου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, επισημαίνει ότι «παρά το γεγονός ότι οι χώρες του G20 αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα του πληθυσμού του πλανήτη, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ακουστούν και οι φωνές των χωρών που δεν εκπροσωπούνται στο G20».
Ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς αναφέρει ότι το ψήφισμα περιλαμβάνει σειρά από απτά μέσα πολιτικής που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και εφιστά την προσοχή των παραληπτών της επιστολής στις συγκεκριμένες προτάσεις για τη φορολόγηση των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών.
«Η πρόταση αυτή εξασφαλίζει ότι δεν θα χρειαστεί ποτέ πια να διασώσουν οι φορολογούμενοι τις τράπεζες. Ο φόρος επί των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών θα συμβάλλει επίσης στον περιορισμό της φτώχιας στον κόσμο, επιτρέποντας τη χρηματοδότηση έργων, την κατάρτιση και τις υποδομές, που θα μας οδηγήσουν στην πράσινη οικονομία, ενώ θα δημιουργήσουν νέες, ποιοτικές θέσεις εργασίας, χωρίς να χρειάζεται να εξαρτώνται από τους συρρικνωμένους προϋπολογισμούς μας. Η καταπολέμηση των φορολογικών παραδείσων και η διασφάλιση ότι όλα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα είναι διαφανή και ρυθμίζονται σωστά, αποτελούν επίσης επιτακτικές προτεραιότητες» αναφέρει ο κ. Παπανδρέου.
«Οι προτάσεις αυτές δεν είναι μόνον εφικτές, αλλά και δίκαιες» υπογραμμίζει ο κ. Παπανδρέου, επισημαίνοντας ότι «στενότερος συντονισμός και περισσότερο εναρμονισμένες πολιτικές για τη στήριξη της παγκόσμιας οικονομικής διακυβέρνησης αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία οποιασδήποτε νέας χρηματοπιστωτικής δομής».
«Αναμένουμε από το G20 να αποδείξει ότι, στις κρίσιμες αυτές στιγμές, οι παγκόσμιοι ηγέτες μπορούν να λάβουν αποφασιστική και συλλογική δράση που θα εξασφαλίσει ότι η παγκόσμια οικονομία μας είναι βιώσιμη. Παραμένω στη διάθεση σας για οποιαδήποτε περαιτέρω συνεργασία για το θέμα αυτό» καταλήγει στην επιστολή του ο Γ.Παπαδρέου.
Πάντως, ανώτερος αξιωματούχος του Καναδά δήλωσε το Σάββατο ότι η G8, που συναντώνται αυτό το Σαββατοκύριακο στο Χάντσβιλ του Καναδά, δεν έχουν συμφωνήσει στην επιβολή ενός φόρου στις τράπεζες, ενώ κάθε χώρα είναι ελεύθερη να τον επιβάλλει ή όχι. «Δεν υπάρχει ακόμα συμφωνία για έναν παγκόσμιο φόρο στις τράπεζες» δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Λεν Έντουαρντς, βασικός εκπρόσωπος του Καναδά στη G8.
ΤΑ ΝΕΑ

«Βόμβα» από τις ΔΕΚΟ στον προϋπολογισμό

http://www.newstime.gr/resources/2009-05/deko-ii-thumb-large.jpg

Του Σωτηρη Νικα
Αύξηση κατά 0,5% του ΑΕΠ στο έλλειμμα και περίπου 5,5% του ΑΕΠ στο χρέος, κινδυνεύει να σημειωθεί εν μία νυκτί, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τις ανησυχίες των αγορών για την επίτευξη των στόχων και τη μελλοντική βιωσιμότητα των δημοσίων οικονομικών. Τα προβλήματα που υπάρχουν στον προϋπολογισμό από τα ελλείμματα των φορέων της γενικής κυβέρνησης (νοσοκομεία, ασφαλιστικά Ταμεία, ΟΤΑ κ.λπ.) δεν είναι τα μοναδικά. Υπάρχει και η «τρύπα» που δημιουργεί αδιαλείπτως ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, δηλαδή οι Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί (ΔΕΚΟ).
Σύμφωνα με κορυφαία στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, στην τελευταία επίσκεψή τους οι εκπρόσωποι του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), της Ε.Ε. και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), ζήτησαν από τις ελληνικές αρχές να συμπεριλάβουν στο έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης και στο δημόσιο χρέος, τόσο τις καθαρές δανειακές ανάγκες των ΔΕΚΟ, όσο και τα συσσωρευμένα χρέη τους.
Αυτό δεν ισχύει για όλες τις ΔΕΚΟ. Προς το παρόν, τουλάχιστον, η απαίτηση αυτή αφορά τους συγκοινωνιακούς φορείς εκτός του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ. Σε αυτούς περιλαμβάνονται ο ΟΣΕ, αλλά και οι εποπτευόμενοι από τον ΟΑΣΑ φορείς (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ). Ο λόγος για τον οποίο η τρόικα ζητεί από την κυβέρνηση να ενσωματώσει τις δανειακές ανάγκες των παραπάνω οργανισμών στο έλλειμμα και τα χρέη τους στο δημόσιο χρέος, είναι γιατί ουσιαστικά οι ΔΕΚΟ αυτές λειτουργούν σχεδόν αποκλειστικά με την κρατική ενίσχυση. Η απαραίτητη γι’ αυτές χρηματοδότηση γίνεται με τη δανειοδότηση μέσω των εγγυήσεων του Δημοσίου. Εγγυήσεις που ως επί το πλείστον καταπίπτουν και τελικά τα δάνεια αποπληρώνονται από το κράτος και όχι τις επιχειρήσεις. Υπό αυτές τις συνθήκες, το ΔΝΤ, η Κομισιόν και η ΕΚΤ δεν βρίσκουν τον λόγο τα ελλείμματα και τα χρέη των συγκοινωνιακών φορέων να μην υπολογίζονται σε αυτά του Δημοσίου. Μάλιστα, παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν ότι η ίδια συζήτηση είχε απασχολήσει και παλαιότερα τα οικονομικά επιτελεία, αλλά δεν είχε προχωρήσει κάποια αλλαγή. Τώρα, όμως, φαίνεται ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια.
Ελλείμματα
Οι δανειακές ανάγκες των ΟΣΕ, ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ και ΟΑΣΑ προβλέπεται ότι θα ανέλθουν φέτος στο 1,26 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα όσα αναγράφονται στον προϋπολογισμό του 2010 (τελευταία επίσημα συγκεντρωτικά στοιχεία). Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε 0,54% του ΑΕΠ, λαμβάνοντας υπόψη ότι το ΑΕΠ φέτος θα ανέλθει στα 230,8 δισ. ευρώ, όπως προβλέπεται από το Μνημόνιο Συνεννόησης.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι από την ενδεχόμενη ενσωμάτωση του ελλείμματος των παραπάνω ΔΕΚΟ στο έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης, ο στόχος για το φετινό έλλειμμα αναθεωρείται προς τα πάνω και φτάνει στο 8,6% του ΑΕΠ, αντί 8,1% του ΑΕΠ που εκτιμάται. Από την άλλη πλευρά, ο διαχωρισμός των οικονομικών μεγεθών των ΔΕΚΟ αυτών, θα επιφέρει μία λογιστική βελτίωση των οικονομικών του συνόλου των ΔΕΚΟ, αλλά επί της ουσίας δεν θα λύσει και τα χρόνια προβλήματά τους που δημιουργούν τα ελλείμματα. Από τα διαθέσιμα στοιχεία, προκύπτει πως το σύνολο των δανειακών αναγκών των 52 ΔΕΚΟ αναμένεται να φτάσει φέτος στο 1,57 δισ. ευρώ. Μόλις 310 εκατ. ευρώ περισσότερα, από τις δανειακές ανάγκες των 5 παραπάνω συγκοινωνιακών φορέων που ελέγχει το Δημόσιο.
Χρέος
Σύμφωνα με τις πληροφορίες τα συσσωρευμένα χρέη του ΟΣΕ αγγίζουν τα 10 δισ. ευρώ, ενώ των υπόλοιπων τεσσάρων ΔΕΚΟ εκτιμώνται σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ. Συνολικά ανέρχονται σε 12,5 δισ. ευρώ ή περίπου 5,5% του ΑΕΠ. Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών σημειώνουν ότι αυτά τα νούμερα μεταβάλλονται διαρκώς, αλλά υποστηρίζουν ότι δεν έχουν υπολογιστεί στη διαμόρφωση του δημόσιου χρέους για το 2010.
Το Μνημόνιο Συνεννόησης που έχει υπογραφεί από την κυβέρνηση και την τρόικα, προβλέπει ότι το χρέος της γενικής κυβέρνησης φέτος θα ανέλθει στο 133,2% του ΑΕΠ ή στα 307,4 δισ. ευρώ. Εφόσον τα χρέη των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ συμπεριληφθούν στο φετινό δημόσιο χρέος, τότε τα παραπάνω νούμερα θα αυξηθούν αυτομάτως 138,7% και 319,9 δισ. ευρώ, αντίστοιχα.
Ετσι, ο ΟΣΕ (που έχει και το μεγαλύτερο χρέος, αλλά και οι άλλοι φορείς), θα έχει «καθαρίσει» λογιστικά τα οικονομικά του και δεν θα «κουβαλάει» τα υπέρογκα χρέη που έχουν αυτή τη στιγμή. Η εξέλιξη αυτή ενδεχομένως να τον καταστήσει ελκυστικότερο προς τους ξένους επενδυτές, στο πλαίσιο της ριζικής αναδιάρθρωσής του, που αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες.
Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε ότι σύμφωνα με κορυφαία στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, η τρόικα δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα το πότε ακριβώς θα πρέπει να εγγραφούν τα ελλείμματα και τα χρέη των ΔΕΚΟ στα οικονομικά μεγέθη της γενικής κυβέρνησης. Αυτό μπορεί να συμβεί από φέτος ή και από του χρόνου, ενώ τα ίδια στελέχη αναφέρουν ότι αν καθυστερήσει περισσότερο η ενσωμάτωσή τους, τότε μπορεί να συμπεριληφθούν στης γενικής κυβέρνησης τα ελλείμματα και τα χρέη και αυτά άλλων ζημιογόνων φορέων του Δημοσίου (π.χ. των ΕΑΣ, της ΕΑΒ κλπ).
Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται οι εκπρόσωποι των ΔΝΤ, Ε.Ε. και ΕΚΤ να ζητήσουν λεπτομερή στοιχεία για τα οικονομικά και όχι μόνο μεγέθη των 10 περισσότερο ελλειμματικών ΔΕΚΟ. Δεν αποκλείεται, από το τι θα ζητηθεί (στοιχεία, χρονοδιαγράμματα κ.λπ.) να εξαρτηθεί και το πότε θα περάσουν στη γενική κυβέρνηση οι δανειακές ανάγκες και τα χρέη των δημόσιων επιχειρήσεων.
Αποκρατικοποιήσεις
Ενα από τα εργαλεία που έχει η κυβέρνηση στα χέρια της για τη μείωση του χρέους, είναι οι αποκρατικοποιήσεις, καθώς τα έσοδα από αυτές μειώνουν ισόποσα το δημόσιο χρέος. Το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζεται μέσα στο καλοκαίρι να προωθήσει όλα τα projects που ανακοινώθηκαν, αλλά με δεδομένο ότι η Ελλάδα δεν είναι υποχρεωμένη από το Μνημόνιο που έχει υπογράψει με το ΔΝΤ, την Ε.Ε. και την ΕΚΤ να εμφανίσει έσοδα φέτος από τις ιδιωτικοποιήσεις, πρόθεση είναι να μην ολοκληρωθεί κανένα μεγάλο project εντός του 2010.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στους επόμενους δύο μήνες αναμένεται να προσληφθούν οι χρηματοοικονομικοί και νομικοί σύμβουλοι για όλες τις περιπτώσεις ιδιωτικοποίησης. Πρώτος στη λίστα βρίσκεται ο ΟΣΕ, για τον οποίο οι σύμβουλοι αποκρατικοποίησης θα ανακοινωθούν εντός των επόμενων ημερών. Η κυβέρνηση ολοκληρώνει το σχέδιο αναδιάρθρωσης του Οργανισμού, που προβλέπει την πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εκχώρηση του μάνατζμεντ της, αλλά και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Στόχος είναι ο ΟΣΕ να εξυπηρετεί το χρέος του με την εκμετάλλευση των ίδιων περιουσιακών στοιχείων. Πέραν αυτού, το οικονομικό επιτελείο προωθεί τη σύναψη συμβάσεων παραχώρησης για τους αυτοκινητόδρομους, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα ακίνητα του Δημοσίου. Σε πρώτη φάση εξετάζεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς των παραπάνω και θα ακολουθήσει η αλλαγή των υφιστάμενων πολεοδομικών όρων, έτσι ώστε οι ιδιώτες που θα αναλάβουν τη διαχείριση των υποδομών να μπορούν να αναπτύξουν δραστηριότητες και στις γύρω περιοχές. Για την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ, το οικονομικό επιτελείο μελετάει τους τρόπους που θα μπορούσε ενδεχομένως να παραχωρήσει και το μάνατζμεντ των επιχειρήσεων αυτών, ενώ δεν αποκλείεται από τους διαγωνισμούς που θα γίνουν να προκύψει ο ίδιος αγοραστής και για τις δύο επιχειρήσεις.
Για τη ΔΕΠΑ ενδέχεται να μην προχωρήσει τελικά ο διαχωρισμός με τον ΔΕΣΦΑ. Στα ΕΛΤΑ, όπου η κυβέρνηση πωλεί το 49% συν το μάνατζμεντ της εταιρείας, φαίνεται ότι έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον από μεγάλες επιχειρήσεις της Ολλανδίας και του Βελγίου.

Θα μπορούσε να λέει...


- Τζούλιαααααααα... Μου πεταχτήκανε τα μάτια έξω...
(Μήπως έπρεπε να μας την φέρει και στο συνέδριο;)
Δια την αντιγραφήν
Ο Ταχυδρόμος

Ο εμφύλιος

Το τελευταίο διάστημα γινόμαστε μάρτυρες ενος πραγματικά πολύ λυπηρού φαινομένου. Οπως ολοι γνωρίζουμε η χώρα μας βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση , χρεωμένη , υπόδουλη κ ερμαιο των κερδοσκόπων και των " ανθρώπων " του ΔΝΤ. Μας επιβάλλονται συνεχώς μέτρα που υποβαθμίζουν το βιοτικο μας επίπεδο, ωστόσο σύμφωνα με τους πολιτικούς μας ηγέτες ( εμεις τους ψηφίσαμε ) αλλα και τους φίλους τους τους δημοσιογράφους οφείλουμε να τα δεχθούμε γιατι αλλιως χρεωκοπούμε και το μέλλον μας θα είναι ακομη πιο ζοφερό και επώδυνο-
Ωστοσο αναρωτιέται κανείς ποσο ακομη πιο επώδυνο μπορει να γίνει το μέλλον για τον μέσο Ελληνα πολίτη , τι μπορεί ακόμη να του συμβεί??? Και εδώ πραγματικά ερχεται να αναδειχθεί το χειρότερο σενάριο που σε καποιο μικρο βαθμο εχει αρχισει ήδη να παίζεται στις οθόνες μας. Καθημέρινα μεσω του τύπου πότε εξαπολύονται κατηγορίες εναντίον των Τεμπέληδων Δημοσιών υπάλληλων και πότε εναντίον των φοροφυγάδων ελευθέρων επαγγελματιών σαν να φέρουν μονο αυτοί την ευθύνη για τον εξευτέλισμο της χώρας . Και ετσι δημιούργειται ενα βολικό για τους ουσιαστικά υπευθυνους πεδίο μάχης μεταξύ των εργαζομένων που αν μη τι αλλο τους εξυπηρετεί. Ευλογα λοιπον διερωτάται κανεις, μηπως τελικά εμεις είμαστε οι υπαίτιοι των δεινών μας? - Η αλήθεια ωστόσο βρίσκεται κάπου στη μέση σαφώς και υπάρχουν Τεμπέλήδες Δημόσιοι υπάλληλοι σαφώς και υπάρχουν φοροφυγάδες ελευθεροι επαγγελματιές!

Σε αυτο το σημείο όμως δημιουργούνται επιπρόσθετα εύλογα ερωτημάτα

1) Ποιούς βόλευε να βολευονται τεμπέληδες στο Δημόσιο?
2) Ποιοι δεν δημιούργησαν ικανο φοροεισπρακτικό μηχανισμό?
3) Ποιοι ελάμβαναν μίζες για συμφωνίες με εταιριές Κολοσσους?
4) Ποιοι μας έβαλαν στην ΟΝΕ με πλασματικά στοιχεία ( παραπιμπτοντως και τοτε επρέπε να σφίξουμε τα ζωνάρια)?
5)Ποιοι τζογάριζαν ανερυθρίαστα τα αποθεματικά των δημοσιών ταμείων?
6)Ποιοι ξεπούλησαν δημόσια περιουσια? ( Βατοπέδι)
7)Ποιοι επαιρναν μίζες για εξοπλιστικά προγράμματα του στρατού?
8)Ποιοι διόριζαν στη βουλή ολη τους την οικογένεια?
9)Ποιοι εκμεταλλεύονταν εργαζομενους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου που δήθεν θα μετατρέπονταν σε αορίστου χρόνου στις επόμενες εκλογές για να μπορουν να έχουν ψηφοφόρους?
10)Ποιοι διέθεταν αστυνομικούς που τους προστατευαν για να τους κάνουν τα ψώνια?
11)Ποιοι πλούτιζαν με χρήματα του Ελληνικού λαού αδιαφορώντας για το κόπο του καθενός?
12)Ποιοι ανέλαβαν και διεξήγαγαν Ολυμπιακούς αγώνες μη έχοντας πλάνο αξιοποιήσης για τις υποδομές που δημιοργήθηκαν με αποτέλεσμα ολες να εχουν μετατραπεί σε ερείπια?
και πολλα αλλα γιατι και ποιοι που απασχολούν ολους μας και που λίγο πολύ ολοι μας γνωριζουμε την απάντηση.
Το θέμα δεν είναι να αποποιηθούμε τις δικές μας ευθύνες που ομολογουμένως έχουμε αλλά πως θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε την κρίση που μας ταλανίζει δημιουργώντας καινούριες προοπτικές και καλυτερες συνθήκες. Ας μην εμπλακούμε σε εναν ιδιότυπο εμφύλιο που τεχνηέντως προσπαθούν να μας εμπλέξουν αλλα ας είμαστε αυστηρότεροι με τον εαυτό μας και τις επιλογές μας!!!
Σας ευχαριστώ. 
http://alexcfu.blogspot.com

Ο Πειραιάς της Ελλάδας... Το λιμάνι του ΠΑΜιστάν


Γεια σας,
η σημερινή κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στο λιμάνι του Πειραιά μου έχει γεννήσει μία απορία: Το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ πολεμούν τις αποφάσεις της κυβέρνησης ή τον τουρισμό.? Γιατί έχουν μπει σε ένα παιχνίδι δύναμης με φόντο τον τουρισμό?

Μπορεί τα μέτρα να είναι σκληρά, μπορεί να μας πλήττουν όλους και να προσπαθούμε να δούμε τι θα κάνουμε, όμως αυτός δεν είναι λόγος να καταστρέφουμε τις ελπίδες μας. Μην κρυβόμαστε, λανθασμένες επιλογές (επιχειρηματικές - πολιτικές - οικονομικές) έχουν καταστρέψει κάθε πιθανότητα ανάπτυξης στην βιομηχανία και τα αγροτικά. Το μόνο που μας έχει μείνει είναι ο τουρισμός και πρέπει να τον διαφυλάξουμε με νύχια και με δόντια.

Το δικαίωμα στην απεργία, όπως και οποιοδήποτε άλλο κεκτημένο δικαίωμα, έχει αξία μόνο αν του δίνουμε αξία. Στην Ελλάδα, ορισμένοι έχουν παρεξηγήσει τα δικαιώματα και με τις πράξεις τους τα καταστρέφουν αντί να τα διαφυλάττουν.

Κανείς δεν διαφωνεί ότι τα μέτρα είναι σκληρά. Ακόμα και συνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ έχουν ξεσηκωθεί και συγκρούονται ευθέως με την κυβέρνηση. Τι είναι αυτό που κάνει τους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ να καταπατούν τα δικαιώματα των άλλων πολιτών (τους οποίους επίσης επηρεάζουν τα μέτρα) και να παρανομούν?

Σήμερα, με το "έτσι θέλω", δύο σωματεία της ΠΝΟ (από τα 14) αποφάσισαν να κλείσουν το λιμάνι και να καταπατήσουν το δικαίωμα των συμπολιτών τους για ελεύθερες μετακινήσεις. Πάνω στα πλοία την κατάληψη την έκαναν ορισμένοι -ελάχιστοι- ναυτικοί και πολλοί φοιτητές, για να ενισχύσουν την εικόνα που θα μεταδώσουν τα ΜΜΕ.

Ακόμα και αν δεχθούμε ότι αυτά τα δύο σωματεία διακρίνουν σοβαρούς λόγους απεργίας -έναντι των υπολοίπων 12-, αυτό δεν είναι λόγος για να καταστρέφουν την τουριστική εικόνα της χώρας και τις ανάγκες της κοινωνίας για μετακινήσεις.

Αν ήθελαν πραγματικά να πιέσουν την κυβέρνηση και τους πλοιοκτήτες, υπήρχαν και άλλοι τρόποι. Π.χ. θα μπορούσαν να αποκλείσουν τα γραφεία των εταιριών που εργάζονται ή θα μπορούσαν να έκλειναν τα κυλικεία των πλοίων (τεράστιο ποσό εσόδων των εταιριών είναι από τις πωλήσεις στα κυλικεία) ή ακόμα και να "παρακρατούσαν" τις εισπράξεις των κυλικείων μέχρι να βρεθεί λύση.

Σε ηπιότερη μορφή κινητοποιήσεων, θα μπορούσαν να είναι στις εισόδους των πλοίων, χωρίς να εμποδίζουν την επιβίβαση - αποβίβαση και να μοιράζουν φυλλάδια (μεταφρασμένα και σε άλλες γλώσσες) λέγοντας ότι: "Εμείς οι ναυτικοί δουλεύουμε για να απολαμβάνετε ασφαλή ταξίδια και δεν απεργούμε σεβόμενοι το δικαίωμα σας... μπλα μπλα μπλα... Τα αιτήματά μας είναι.... μπλα μπλα μπλα... Σας ζητάμε να μας στηρίξετε αν θέλετε και να υπογράψετε στο βιβλίο που είναι στην ρεσεψιόν... μπλα μπλα μπλα..."

Βέβαια, με αυτές τις μορφές κινητοποίησης, δεν θα είχαν πιθανότητα να "ακουστούν" πρώτο θέμα στα δελτία ειδήσεων. Στην "τηλεοπτική δημοκρατία" βλέπετε, μείζον θέμα είναι το πρώτο και τα υπόλοιπα είναι απλά συζήτηση για να περάσει η ώρα.

Όμως είτε με την σημερινή αντίδραση, είτε με ηπιότερη, δεν νομίζω ότι θα λυθεί κάποιο πρόβλημά τους. Με μία διαφορά: Σήμερα έχασαν την κοινή γνώμη από δίπλα τους και την έβαλαν απέναντι...

Και κάπως έτσι φτάνουμε σε αυτό που ανέφερα πριν: την χρήση των δικαιωμάτων μας! Οι συνδικαλιστές θέλουν απλά να φωνάζουν, να γκρινιάζουν, να ξεσηκώνουν γιατί αυτό τους δίνει λόγο ύπαρξης και δύναμη για να πλησιάσουν στον στόχο τους που είναι μία έδρα στην Βουλή.

Κανένα συνδικαλιστικό όργανο δεν συμμετέχει και δεν θέλει να υπάρχει διάλογος για λύση των προβλημάτων. Όμως οι πολίτες-εργαζόμενοι, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υποστηρίζουμε τις προσωπικές και πολιτικές φιλοδοξίες των συνδικαλιστών.

Καλούμαστε να διαφυλάξουμε τα δικαιώματά μας από την "χούντα" των συνδικαλιστών. Μία "χούντα" που στην σημερινή κατάσταση έχει μετακινηθεί από την άκρα δεξιά στην άκρα αριστερά. Μία "χούντα" που λέει ότι αγωνίζεται για τα εργασιακά μας δικαιώματα, προσπαθώντας να παγιώσει την παρουσία της μέσω της καταστροφής.

Πραγματικά σέβομαι την άποψη οποιουδήποτε συνδικαλιστή, από οποιοδήποτε πολιτικό χώρο. Επίσης, είμαι έτοιμος να δεχτώ την θέλησή του να υποστηρίξει τα δικαιώματα όλων των εργατών. Αρκεί και εκείνος να σέβεται τους νόμους και την κοινή λογική της δημοκρατίας που μοιραζόμαστε. Αρκεί να με αντιμετωπίζει ως ίσο προς αυτόν πολίτη και να μου αναγνωρίζει το δικαίωμα να έχω διαφορετική άποψη. Η πάγια τακτική του ΠΑΜΕ στις διαφορετικές απόψεις, είναι "είστε ζώα, δεν καταλαβαίνετε"...

Στην δημοκρατία μας, πρέπει να σεβόμαστε τους νόμους και τις αποφάσεις των δικαστηρίων. Πρέπει επίσης να σεβόμαστε την κοινή λογική και να πράττουμε για το συμφέρον της χώρας μας. Όταν οι πολιτικοί κάνουν λάθη, δεν θα λυθεί τίποτα αν αρχίσουν και οι πολίτες να κάνουν λάθη.

Πάνω από όλα, πρέπει να σεβόμαστε την θέση του καθενός... Δεν μπορεί το 7% (του ΚΚΕ) να διεκδικεί το αλάθητο από το υπόλοιπο 93%, που δεν υποστήριζε την σημερινή απεργία... Με τις πράξεις του, το ΚΚΕ δεν προσπαθεί να μεγαλώσει το ποσοστό του στην κοινωνία, αλλά να διατηρήσει αυτό που έχει...

Και έρχεται η απορία: Μήπως το ΚΚΕ σημαίνει: Κάνουμε Καταστροφές Ελεύθερα?

Σας ευχαριστώ,

Γιώργος Φακίτσας

Όλοι βρίζουν την θάλασσαν, ενώ πταίει ο άνεμος.