Ρευστότητα
Το ξεκίνημα της καριέρας του, όταν εργαζόταν στο λογιστήριο και μάθαινε την τραπεζική στην πράξη, θυμήθηκε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Αlpha Βank κ. Δ. Μαντζούνης μιλώντας σε εκδήλωση της τράπεζας με θέμα «Ελληνική οικονομία, ανάπτυξη και μεταρρυθμίσεις».
* * * «Κάθε πρωί», ανέφερε, «ετοιμάζαμε ένα σημείωμα για τον Σπύρο Κωστόπουλο, πατέρα του προέδρου κ. Γ. Κωστόπουλου, με τα διαθέσιμα της τράπεζας. Ηταν το πρώτο πράγμα που τον ενδιέφερε να μάθει. Ηθελε να γνωρίζει κάθε ημέρα τι είχε το ταμείου του μαγαζιού, δηλαδή τη ρευστότητα της τράπεζας».
* * * Αλλά, όπως είπε, «με τα σύγχρονα χρηματοοικονομικά εργαλεία οι προτεραιότητες άλλαξαν και οι αναλυτές μάς χαρακτήριζαν συντηρητικούς επειδή είχαμε πολλά κεφάλαια. Τη ρευστότητα την ανακαλύψαμε αργότερα» επισήμανε, αφήνοντας υπονοούμενα για τις εποπτικές αρχές που ενδιαφέρονταν για την κεφαλαιακή επάρκεια και μόνο, εφαρμόζοντας αυστηρά τη Συνθήκη της Βασιλείας. Κρίση
Στην ίδια εκδήλωση ο διευθυντής Οικονομικής Ανάλυσης της Αlpha Βank κ. Δ. Μαρούλης υποστήριξε ότι δεν μπορεί κανείς να λέει ότι δεν γνώριζε για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας . Οπως επισήμανε, «οι προβλέψεις του ΔΝΤ και της ΕΕ τον Αύγουστο του 2009 ήταν άσχημες και ίδιες με αυτές με βάση τις οποίες έγινε το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης».
* * * Από την πλευρά του, ο ανώτερος διευθυντής Οικονομικών Μελετών κ. Μ. Μασουράκης ανέλυσε τους λόγους για τους οποίους πιστεύει ότι η δημοσιονομική προσαρμογή θα γίνει γρηγορότερα και ευκολότερα και είπε ότι η οικονομία μας θα ανακάμψει ταχύτερα από ό,τι αναμένεται, τονίζοντας ότι «η κρίση έπρεπε να είχε εφευρεθεί αν δεν είχε συμβεί» για να βγει η χώρα από το αδιέξοδο.
Ταυτότητα
Η ταυτότητα «ελληνικό προϊόν», έπειτα από αρκετά χρόνια «made in ΕU» και μεσούσης της οικονομικής κρίσης, επανακάμπτει. Η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη (σκίτσο) και οι επιτελείς του υπουργείου θεωρούν ότι σε αυτές τις τραγικές οικονομικές συνθήκες η με κάθε τρόπο στήριξη της εγχώριας παραγωγής αποτελεί στοιχείο «εκ των ων ουκ άνευ» για μια αισιόδοξη προοπτική.
* * * Ηδη οι σχετικές ρυθμίσεις έχουν ολοκληρωθεί και η ελληνική ταυτότητα θα προσδιορίζεται με σήμα το οποίο θα απεικονίζει είτε την ελληνική σημαία είτε τον ελληνικό χάρτη. Και, όπως λένε χαρακτηριστικά, στόχος είναι οι έλληνες καταναλωτές να στηρίξουν με την επιλογή τους τα ελληνικά προϊόντα έναντι των αντίστοιχων εισαγομένων.
Παρατράγουδα
Από τα δεκάδες «παρατράγουδα» του ΟΣΕ είναι και οι συμβάσεις που διατηρούσε με πράκτορες για να μεταφέρει προϊόντα με τα εμπορικά τρένα. Ο ΟΣΕ αντί να κερδίζει, έμπαινε μέσα τον χρόνο και 70 εκατ. ευρώ. Μάλιστα αντί, όπως οι ξένοι σιδηρόδρομοι, να χρεώνει και όγκο και βάρος για να μεταφέρει προϊόντα, χρέωνε μόνο το βάρος. Αυτό είχε αποτέλεσμα να μισθώνονται ολόκληρες αμαξοστοιχίες με ελαφρά προϊόντα όπως πλαστικά παιχνίδια, πάνες, χαρτιά υγείας κ.ά., χωρίς να βγαίνουν ούτε τα καύσιμα των τρένων.
* * * «Κάθε πρωί», ανέφερε, «ετοιμάζαμε ένα σημείωμα για τον Σπύρο Κωστόπουλο, πατέρα του προέδρου κ. Γ. Κωστόπουλου, με τα διαθέσιμα της τράπεζας. Ηταν το πρώτο πράγμα που τον ενδιέφερε να μάθει. Ηθελε να γνωρίζει κάθε ημέρα τι είχε το ταμείου του μαγαζιού, δηλαδή τη ρευστότητα της τράπεζας».
* * * Αλλά, όπως είπε, «με τα σύγχρονα χρηματοοικονομικά εργαλεία οι προτεραιότητες άλλαξαν και οι αναλυτές μάς χαρακτήριζαν συντηρητικούς επειδή είχαμε πολλά κεφάλαια. Τη ρευστότητα την ανακαλύψαμε αργότερα» επισήμανε, αφήνοντας υπονοούμενα για τις εποπτικές αρχές που ενδιαφέρονταν για την κεφαλαιακή επάρκεια και μόνο, εφαρμόζοντας αυστηρά τη Συνθήκη της Βασιλείας. Κρίση
Στην ίδια εκδήλωση ο διευθυντής Οικονομικής Ανάλυσης της Αlpha Βank κ. Δ. Μαρούλης υποστήριξε ότι δεν μπορεί κανείς να λέει ότι δεν γνώριζε για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας . Οπως επισήμανε, «οι προβλέψεις του ΔΝΤ και της ΕΕ τον Αύγουστο του 2009 ήταν άσχημες και ίδιες με αυτές με βάση τις οποίες έγινε το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης».
* * * Από την πλευρά του, ο ανώτερος διευθυντής Οικονομικών Μελετών κ. Μ. Μασουράκης ανέλυσε τους λόγους για τους οποίους πιστεύει ότι η δημοσιονομική προσαρμογή θα γίνει γρηγορότερα και ευκολότερα και είπε ότι η οικονομία μας θα ανακάμψει ταχύτερα από ό,τι αναμένεται, τονίζοντας ότι «η κρίση έπρεπε να είχε εφευρεθεί αν δεν είχε συμβεί» για να βγει η χώρα από το αδιέξοδο.
Ταυτότητα
Η ταυτότητα «ελληνικό προϊόν», έπειτα από αρκετά χρόνια «made in ΕU» και μεσούσης της οικονομικής κρίσης, επανακάμπτει. Η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη (σκίτσο) και οι επιτελείς του υπουργείου θεωρούν ότι σε αυτές τις τραγικές οικονομικές συνθήκες η με κάθε τρόπο στήριξη της εγχώριας παραγωγής αποτελεί στοιχείο «εκ των ων ουκ άνευ» για μια αισιόδοξη προοπτική.
* * * Ηδη οι σχετικές ρυθμίσεις έχουν ολοκληρωθεί και η ελληνική ταυτότητα θα προσδιορίζεται με σήμα το οποίο θα απεικονίζει είτε την ελληνική σημαία είτε τον ελληνικό χάρτη. Και, όπως λένε χαρακτηριστικά, στόχος είναι οι έλληνες καταναλωτές να στηρίξουν με την επιλογή τους τα ελληνικά προϊόντα έναντι των αντίστοιχων εισαγομένων.
Παρατράγουδα
Από τα δεκάδες «παρατράγουδα» του ΟΣΕ είναι και οι συμβάσεις που διατηρούσε με πράκτορες για να μεταφέρει προϊόντα με τα εμπορικά τρένα. Ο ΟΣΕ αντί να κερδίζει, έμπαινε μέσα τον χρόνο και 70 εκατ. ευρώ. Μάλιστα αντί, όπως οι ξένοι σιδηρόδρομοι, να χρεώνει και όγκο και βάρος για να μεταφέρει προϊόντα, χρέωνε μόνο το βάρος. Αυτό είχε αποτέλεσμα να μισθώνονται ολόκληρες αμαξοστοιχίες με ελαφρά προϊόντα όπως πλαστικά παιχνίδια, πάνες, χαρτιά υγείας κ.ά., χωρίς να βγαίνουν ούτε τα καύσιμα των τρένων.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου