ΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ που έστελνε ο Μιχάλης Χριστοφοράκος στη μητρική «Siemens» εκθέτουν τον Μιχάλη Λιάπη.
Πρόκειται για εσωτερικά υπομνήματα με τα οποία ο πρώην Mr Siemens στην Ελλάδα ενημέρωνε τα κεντρικά της εταιρείας καταρχάς για τις σχέσεις του με μέλη της «γαλάζιας» κυβέρνησης και δευτερευόντως για την πορεία των συμβάσεων που είχε συνάψει η «Siemens» με τον ΟΣΕ.
Τα συγκεκριμένα έγγραφα που αποτελούν μέρος της δικογραφίας απασχολούν έντονα τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής που διερευνά το συγκεκριμένο σκάνδαλο.
Κυρίως εστιάζουν στα σημεία των υπομνημάτων όπου αναγράφεται ότι «ο κύριος Υπουργός (σ.σ.: ο κ. Λιάπης) τονίζει ότι η συνεργασία είναι καλή σε όλους τους τομείς» και ότι «αδημονεί να βρει λύση για τα προβλήματα που εξακολουθούν να εκκρεμούν».
Επίσης αρκετά μέλη της Επιτροπής ερευνούν τους λόγους για τους οποίους η παράδοση τροχαίου υλικού στον ΟΣΕ από τη «Siemens» «έχει μεγάλη σημασία για το υπουργείο και για τον ίδιο προσωπικά»!
Σύμφωνα με υπόμνημα που στέλνεται στις 2 Αυγούστου 2005, ο Χριστοφοράκος ενημερώνει τη μητρική εταιρεία πως «ο κύριος υπουργός αδημονεί» να βρεθεί λύση στα ακόλουθα προβλήματα:
1) «εκκρεμείς απαιτήσεις από Siemens AG και Siemens A.E. κατά του ΟΣΕ…
2)αγορά 5 μηχανών έλξης με αποκλίσεις αντοχής στα τροχοφορεία
3) παράταση μίσθωσης των 8 τρένων Desiro Classic, των οποίων η περίοδος μίσθωσης λήγει τον Φεβρουάριο του 2006
4) αναφέρθηκε και η πιθανή επιλογή επιπλέον τρένων Desiro…»
Να σημειωθεί ότι ο κ. Μπρούνο Φλαντ, στέλεχος της γερμανικής εταιρείας, στην κατάθεσή του αναφέρει ότι ο κ. Διονύσης Παναγιωτίδης, γενικός διευθυντής Συγκοινωνιών και Ηλεκτροτεχνικών Εργων της «Siemens», τον επισκέφθηκε το 2005 ή το 2006 ζητώντας ένα ποσό «με άλλο αίτημα για πληρωμή ποσού κάτω του 1 εκατομμυρίου ευρώ», διότι ο ΟΣΕ αρνιόταν να παραλάβει το τροχαίο υλικό.
Ο κ. Παναγιωτίδης είχε αρνηθεί στην κατάθεσή του στους Αμερικανούς δικηγόρους τις μαρτυρίες των Φλαντ και Κουτσενρόιτερ, λέγοντας ότι τα περιθώρια κέρδους των συμβάσεων δεν έδιναν περιθώρια για τις πληρωμές.
Η «Siemens» πάντως φαίνεται ότι μετά το καλοκαίρι του 2005 δεν είχε πια αρκετούς συμμάχους στον ΟΣΕ, καθώς σε άλλο εσωτερικό υπόμνημα της επιχείρησης σημειώνεται ότι «οι φίλοι μας στη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Συστημάτων δέχονται αυτή τη στιγμή πόλεμο εκ μέρους της Γενικής Διεύθυνσης».
Το προσωπικό ενδιαφέρον Στις 23 Ιουλίου 2004, τέσσερις μήνες μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη Ν.Δ., στα γραφεία του υπουργείου Μεταφορών πραγματοποιείται συνάντηση κορυφής μεταξύ υπουργείου και «Siemens» με θέμα συζήτησης την πορεία των προγραμματικών συμβάσεων τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.
Επικεφαλής από τη μια πλευρά ήταν ο τότε υπουργός κ. Μιχάλης Λιάπης και από την άλλη ο Χριστοφοράκος. Μετά το τέλος της συνάντησης ο Χριστοφοράκος στέλνει έγγραφο στη μητρική εταιρεία μεταφέροντας το εγκάρδιο κλίμα της συνάντησης αλλά και τη μεγάλη σημασία του έργου για τον κ. Λιάπη «προσωπικά»!
Συγκεκριμένα, αναφέρει: «Η ταχεία πρόοδος των σιδηροδρομικών γραμμών μεταφορών στην Ελλάδα, και ειδικά η προσφορά σύγχρονων μεταφορών με το νέο τροχαίο υλικό του ΟΣΕ από τη γραμμή ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη) είχε μεγάλη σημασία για το υπουργείο και για τον ίδιο προσωπικά».
Σε άλλο σημείο του εγγράφου αναγράφεται: «Απευθύνεται (σ.σ.: ο κ. Λιάπης) στη Siemens ως τον σημαντικότερο/ηγετικό συμμετέχοντα στις κοινοπραξίες και στο πλαίσιο αυτό επιθυμεί να ξεκινήσει, το συντομότερο δυνατό, μια εξέταση από τη Siemens για την ανάληψη και την ταχεία ολο- κλήρωση των συμφωνιών, καθώς και τη διαχείριση των έργων από τη Siemens».
Προσθέτει, μάλιστα: «Εκείνος προσωπικά (σ.σ.: ο κ. Λιάπης) και το υπουργείο του είναι σε θέση να αναλάβουν ηγετικό ρόλο στην εφαρμογή μιας αντίστοιχης λύσης αναφορικά με τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα υπουργεία (Οικονομίας, Ανάπτυξης)».
Να σημειωθεί πως την περασμένη Τρίτη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για το θέμα των προγραμματικών συμφωνιών του ΟΣΕ με τη «Siemens».
Σύμφωνα με την ομοσπονδία, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι έχουν τελεστεί μεγάλα οικονομικά εγκλήματα και εστιάζει κυρίως σε επτά προγραμματικές συμβάσεις του ΟΣΕ με τη «Siemens», που αφορούν την κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, τις καθυστερήσεις έργων, τις αμοιβές συμβούλων των εκάστοτε διοικήσεων, καθώς επίσης και παραχωρήσεις και καταπατήσεις ακινήτων που ανήκουν στον Οργανισμό.
Τα συγκεκριμένα έγγραφα που αποτελούν μέρος της δικογραφίας απασχολούν έντονα τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής που διερευνά το συγκεκριμένο σκάνδαλο.
Κυρίως εστιάζουν στα σημεία των υπομνημάτων όπου αναγράφεται ότι «ο κύριος Υπουργός (σ.σ.: ο κ. Λιάπης) τονίζει ότι η συνεργασία είναι καλή σε όλους τους τομείς» και ότι «αδημονεί να βρει λύση για τα προβλήματα που εξακολουθούν να εκκρεμούν».
Επίσης αρκετά μέλη της Επιτροπής ερευνούν τους λόγους για τους οποίους η παράδοση τροχαίου υλικού στον ΟΣΕ από τη «Siemens» «έχει μεγάλη σημασία για το υπουργείο και για τον ίδιο προσωπικά»!
Σύμφωνα με υπόμνημα που στέλνεται στις 2 Αυγούστου 2005, ο Χριστοφοράκος ενημερώνει τη μητρική εταιρεία πως «ο κύριος υπουργός αδημονεί» να βρεθεί λύση στα ακόλουθα προβλήματα:
1) «εκκρεμείς απαιτήσεις από Siemens AG και Siemens A.E. κατά του ΟΣΕ…
2)αγορά 5 μηχανών έλξης με αποκλίσεις αντοχής στα τροχοφορεία
3) παράταση μίσθωσης των 8 τρένων Desiro Classic, των οποίων η περίοδος μίσθωσης λήγει τον Φεβρουάριο του 2006
4) αναφέρθηκε και η πιθανή επιλογή επιπλέον τρένων Desiro…»
Να σημειωθεί ότι ο κ. Μπρούνο Φλαντ, στέλεχος της γερμανικής εταιρείας, στην κατάθεσή του αναφέρει ότι ο κ. Διονύσης Παναγιωτίδης, γενικός διευθυντής Συγκοινωνιών και Ηλεκτροτεχνικών Εργων της «Siemens», τον επισκέφθηκε το 2005 ή το 2006 ζητώντας ένα ποσό «με άλλο αίτημα για πληρωμή ποσού κάτω του 1 εκατομμυρίου ευρώ», διότι ο ΟΣΕ αρνιόταν να παραλάβει το τροχαίο υλικό.
Ο κ. Παναγιωτίδης είχε αρνηθεί στην κατάθεσή του στους Αμερικανούς δικηγόρους τις μαρτυρίες των Φλαντ και Κουτσενρόιτερ, λέγοντας ότι τα περιθώρια κέρδους των συμβάσεων δεν έδιναν περιθώρια για τις πληρωμές.
Η «Siemens» πάντως φαίνεται ότι μετά το καλοκαίρι του 2005 δεν είχε πια αρκετούς συμμάχους στον ΟΣΕ, καθώς σε άλλο εσωτερικό υπόμνημα της επιχείρησης σημειώνεται ότι «οι φίλοι μας στη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Συστημάτων δέχονται αυτή τη στιγμή πόλεμο εκ μέρους της Γενικής Διεύθυνσης».
Το προσωπικό ενδιαφέρον Στις 23 Ιουλίου 2004, τέσσερις μήνες μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη Ν.Δ., στα γραφεία του υπουργείου Μεταφορών πραγματοποιείται συνάντηση κορυφής μεταξύ υπουργείου και «Siemens» με θέμα συζήτησης την πορεία των προγραμματικών συμβάσεων τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.
Επικεφαλής από τη μια πλευρά ήταν ο τότε υπουργός κ. Μιχάλης Λιάπης και από την άλλη ο Χριστοφοράκος. Μετά το τέλος της συνάντησης ο Χριστοφοράκος στέλνει έγγραφο στη μητρική εταιρεία μεταφέροντας το εγκάρδιο κλίμα της συνάντησης αλλά και τη μεγάλη σημασία του έργου για τον κ. Λιάπη «προσωπικά»!
Συγκεκριμένα, αναφέρει: «Η ταχεία πρόοδος των σιδηροδρομικών γραμμών μεταφορών στην Ελλάδα, και ειδικά η προσφορά σύγχρονων μεταφορών με το νέο τροχαίο υλικό του ΟΣΕ από τη γραμμή ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη) είχε μεγάλη σημασία για το υπουργείο και για τον ίδιο προσωπικά».
Σε άλλο σημείο του εγγράφου αναγράφεται: «Απευθύνεται (σ.σ.: ο κ. Λιάπης) στη Siemens ως τον σημαντικότερο/ηγετικό συμμετέχοντα στις κοινοπραξίες και στο πλαίσιο αυτό επιθυμεί να ξεκινήσει, το συντομότερο δυνατό, μια εξέταση από τη Siemens για την ανάληψη και την ταχεία ολο- κλήρωση των συμφωνιών, καθώς και τη διαχείριση των έργων από τη Siemens».
Προσθέτει, μάλιστα: «Εκείνος προσωπικά (σ.σ.: ο κ. Λιάπης) και το υπουργείο του είναι σε θέση να αναλάβουν ηγετικό ρόλο στην εφαρμογή μιας αντίστοιχης λύσης αναφορικά με τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα υπουργεία (Οικονομίας, Ανάπτυξης)».
Να σημειωθεί πως την περασμένη Τρίτη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για το θέμα των προγραμματικών συμφωνιών του ΟΣΕ με τη «Siemens».
Σύμφωνα με την ομοσπονδία, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι έχουν τελεστεί μεγάλα οικονομικά εγκλήματα και εστιάζει κυρίως σε επτά προγραμματικές συμβάσεις του ΟΣΕ με τη «Siemens», που αφορούν την κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, τις καθυστερήσεις έργων, τις αμοιβές συμβούλων των εκάστοτε διοικήσεων, καθώς επίσης και παραχωρήσεις και καταπατήσεις ακινήτων που ανήκουν στον Οργανισμό.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου